První třídou s VD – Poslední týden

Rubrika: Rodina a domácnost, Základní školy

A je to tady! Naši prvňáčci jsou poslední týden ve škole! V pátek na všechny čeká vysvědčení a první velké prázdniny. Příští úterý přineseme poslední článek v rámci seriálu První třídou s VD.

Přečteme si, jaké vysvědčení si děti přinesly, a rozloučíme se. A nyní si už můžete v klidu přečíst, jak to vypadá na konci školního roku v prvních třídách.

Danasi – Eliška

Předposlední týden byl plný vzrušení a zábavy. V úterý jsme měli školní výlet, cílem byla vodí nádrž Čerťák. Vydali jsme se hned ráno pěšky, vybaveni batůškami s pitím a svačinou, ze základní školy v Šenově na autobusové nádraží do Nového Jičína. Odtud jsme pokračovali linkovým autobusem až na Čerťák. Zde už pro nás bylo připraveno plno her a také sladkých odměn. Po skončení soutěžních disciplín nastal čas návratu. Protože jsme ovšem byli stále plní sil, vydali jsme se pěkně po svých. Pomaličku  jsme se přesunuli do amfiteátru Skalky. Tohle místo bývá každoročně využíváno pro kulturní akce, nalezneme zde ale i velké dětské hřiště. Jak už všichni správně o čekáváte, tak i tady následovala krátká přestávka, ovšem ne na odpočinek, ba naopak. I zde jsme ze sebe vydali spousto energie.  A aby toho nebylo málo domů se šupajdilo pěkně po svých dolů z kopce přes Novojičínské náměstí zpět do Šenova u NJ do základní školy. V nohách bylo „sto jarních kilometrů“, ale my děti jsou zvyklé všude chodit pěšky.

danasi40

V úterý odpoledne jsme jeli do Olomouce, kde jsme doprovázeli Adélku na přijímací zkoušky a zároveň se sešli na mini srazu s holkami z VD.  Byl to nároční den a do postele jsem se dostala až kolem deváté hodiny večer.

Středa byl normální školí den. Ve čtvrtek jsem měla poslední hodinu flétny. Ve čtvrtek a pátek jsme měli místo naší paní učitelky suplování. Ale nevadilo to, protože jsme se těšili na páteční odpoledne. V naší škole se den dětí dělá až koncem června. Protože kromě našeho dne oslavujeme i konec školního roku. Toto odpoledne bylo ve znamení šmoulů. U vstupu jsme dali dobrovolné vstupné a dostali jsme kartičky na soutěžení. Byli tam prolézačky, hlavolamy, vázání uzlů, stavění Gargamelova hradu atd. Po splnění všech soutěží jsme dostali párek na opékání a šmoulí placku na oblečení. Další bla různá vystoupení a jedno z nich bylo vše o přeskakování švihadel a jejich všech možných variant. Dále mne nadchlo hasičské auto a všichni si mohli zastříkat z hadice. Byl připraven zadarmo skákací hrad a plně funkční hřiště na hraní. Večer ještě losovali z vyplněných kartiček bylo jich 80 ceny. Těch oceněných bylo 20 a já jsem byla náhodou také mezi nimi. Mamka již chtěla jít domů, ale já ji umluvila a nakonec jsem byla ráda, dostala jsem panenku a sladkost a malou hračku, kterou jsem dala Denisce, aby jí to nebylo líto. My jsme už potom šly domů, protože se blížila 8 hodiny a byl čas na Denisčin spánek.  Šmoulí odpoledne se ale proměnilo ve šmoulí večer, kdy byla akce pro rodiče. A diskotéka a veselí až hodně přes půlnoc. Mamka říkala, že se těší, až budeme větší a ona také bude moci na nějaký ten večer jít.

Předposlední ahoj Eliška

EE – Victoria Ela

A jdeme do finále…:-)

Tento týden byl ulítaný a Viki se ve škole moc neohřála. V pondělí měly děti plavání a to se pak učí jen 1h, odpoledne nácvik tanečního vystoupení. V úterý a ve čtvrtek nebyla ve škole vůbec, protože měla různé generálky a vystoupení pro školy a veřejnost a na různých akcích v kulturním centru, na zámku a v kulturním domě. Přišla se podívat i její celá třída. Ve středu a v pátek sice ve škole byla, ale od oběda opět narvaný program, večerní vystoupení…ještě i dnes v sobotu bylo jedno vystoupení. Na foto Viki třetí zleva při děkovačce:-)
Tuto sobotu měla Vikinka sedmé narozeniny. Zatím jsme je ale neoslavili, protože jeden z jejích bratrů má ještě v pondělí zkoušku, doma by se prý nic nenaučil a tak jsme to přesunuli na další víkend. Zároveň tedy u toho oslavíme i vysvědčení a vyjde to i tak, že kromě mě bude u nás v rodině každý něco slavit – a to dokonce několikanásobně! :-))

ee-40

Na jedné přednášce nám pan psycholog říkal, že zátěž na dítě v 1.třídě je srovnatelná s tím, jako kdyby běžný dospělák nastoupil pracovat do dolů…Oslava vysvědčení tedy jistě nemine žádné dítě – při nejmenším za snahu!!!!Přeji Vám všem, ať je tedy u Vás hodně veselo!!!

Králíček4 – Dominik

Tak náš předposlední týden proběhl v rámci před prázdnin.Ve středu jsme si udělali výlet do Jihlavy,ve čtvrtek jsme i se starším synem naplánovali výlet do skal.No představa byla jednodušší jako skutečnost,ale hlavní bylo,že Domča si to užil. Víkend byli v Brně ostavy MHD,oslavy Adamova a 50 let výročí depa v Maloměřicích.Takže v sobotu jsme odjeli historickým vlakem do Blanska,kde jsem udělali okružní jízdu historickým autobusem a jeli zase parní lokomotivou zpět do Brna.Pak jsme se projeli historickou tramvajkou a nakonec autobusem do depa v maloměřicích.Tam na nás čekali vlaky a jízda malou parní mašinkou.V neděli byla okružní jízde přes Kuřim a vystřídali jsme starý vlak,autobus,trolejbus i tramvaj.Domča si to užil,bylo to náročné,ale pěkné.

Ludlinka – Terezka

Zdravíme všechny teď již v letní dny.
Jak jsem se minule dočetla, někteří se už vůbec neučí anebo hodně zvolnili. U nás je to tak napůl, ale ještě se učí.
Ve středu jsme měli takové menší loučení se školou, jelo se na kolech po cyklostezce a skončili jsme na hřišti a takové menší hospůdky se zahrádkou, kde jsme měli ohniště a opékali. Jelikož jsem byla v práci, přijela jsem tam později, zábava už byla rozjetáa všichni se dobře bavili. Byla tam třídní učitelka a paní vychovatelka z družiny.Ale děti měli ten den 2 úkoly, což se mi nezdálo jako dobrý nápad, odjížděli jsme
o půl 8 a to jsme nebyli poslední.V pátek už je vysvědčení a bude slavnostní předání, jsou zváni i rodiče a příbuzní.Děti budou mít pizzu a končí v 9h.
Přeji všem krásné vysvědčení a prázdniny.Přikládám foto ze školy v přírodě.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Majulka – Péťa

Jeden z posledních týdnů strávených v první třídě byla Péťova třída víc na akcích než ve škole. V úterý se  zúčastnili dne pro sportovní třídy, kdy celé dopoledne hráli volejbal. Péťovi se školní akce moc líbila. Ve středu se šli do parku podívat na dravé ptáky a odpoledne měli rozloučení s družinou. Už ani nedostávají moc domácích úkolů. Jen se domnívám, že čítanku asi nestihnou dodělat, protože jim zbývá ještě pár stran, tak nevím, možná to vezmou letem. Příští a zároveň poslední školní týden je ještě čeká den v přírodě a vzhledem k tomu, že jeden den si budou rozdávat učebnice pro druhou třídu no a poslední den už je jen vysvědčení, už se asi příští týden učení věnovat nebudou. Hned v neděli pak Péťovi začíná příměstský tábor, na kterém byl už loni a jsme celkem rádi, že se loňský tábor osvědčil. Letos se náš prvňáček moc těší. Navíc tábor pořádá volejbalový klub a probíhá na Péťovo škole, protože tato škola má sportovní třídy zaměřené právě na volejbal. A jelikož Péťa chodí do jedné se sportovních tříd, bude na táboře i několik spolužáků, které loni ještě neznal. O to víc se Péťovi bude určitě líbit.
Akční týden jsme  ukončili akcí dopravního podniku, který měl k výročí 105 let od založení celý týden různé akce. Vyvrcholení bylo v sobotu a dost jsme si to užili. Dopravní podnik se celkem vytáhl 🙂  Každý rok mají den otevřených dveří, ale letos se jim to obvzlášť povedlo.

majulka405 majulka401 majulka402 majulka403 majulka404

Takže přejeme s Péťou všem prvňáčkům co nejlepší vysvědčení a poslední týden v první třídě si pořádně užíte 🙂

Miney777 – Kristýnka

Tento týden se dětičky – podle mě – už moc neučily – úkoly sice Týna nosila – ale krátké – jen dodělávání – a spíš, aby se „neřeklo“ 🙂 V pátek se dokonce neučily vůbec – hrály pohádku (O velké řepě – pak měly počítače, pak si malovaly tu pohádku, kterou jim četla paní učitelka v první hodině 🙂 A ani na víkend nedostaly DÚ 🙂 Tak jsem Týnu „donutila“ alespoň číst.
V úterý  jsme byli u zubařky – Vojtík v pořádku – byl poprvé – a Týnka opět (už pod jednou vrtanou stoličkou) kaz – a zubařka mi tvrdí – že to je amalgánovou plombou 🙁 Tak ve čtvrtek jdeme znovu 🙁 Tolik od nás 🙂 a příští týden naposledy 🙁 Přiznám se, bude se mi stýskat 😉

Nuninka – Naty

Dneska se nám číslo zakulatilo a je tady již 40 prvňáčkovské povídání. Když se na to číslo dívám, je neuvěžitelné jak ten čas letí. Vždyť jsem nedávno psala první prvňáčkovský příspěvek, a příští týden si půjde Naty pro vysvědčení a bude mít letní prázdniny.
Ve škole se děti už neučí nic nového. Jenom si opakují všechno, co se během roku naučily. Snad všechny sešity už mají hotové, max. jim chybí poslední stránka.
Minulý týden se uskutečnil první větší školní výlet a dětem se moc líbil. Tento týden jeli do Zlína do Galaxie, pak ještě na hrad Malenovice, kde je nějaká zoologický koutek.
Naty si výlet prodloužit a místo aby se se školou vrátil zpátky, tak si ho vyzvedl tatínek a přes noc ještě zůslali v Uh. Brodě.Z výletu byl Naty nadšený, tak jsem ráda, že se tak dobře bavil.
Počasí jim také vyšlo. S tatínkem pak byl ještě na bazéně, takže věřím, že večer spal rychle. 🙂
Ve škole byly letos poslední konzultace a Natyho paní učitelka moc chválila. Je pravda, že to psaní je slabší a taky Naty velice brzo přišel na to, že nic se nemá uspěchat, protože jinak dostane další a další úkol.
No jo, proč dělat tři úkoly, když stačí vypracovat jenom jeden. 🙂
Abych to vysvětlila. V matematice je Naty velice šikovný a rychlý. Tak dostal další úkol a pak třeba ještě jeden. Zatímco ostatní děti dělali pořád ten první.A teď, když už má hotovo, tak to protahuje tím, že si to musí zkontrolovat, tak další úkol nedostane, ten svůj má hotový a má leháro. 🙂
Pro tento týden se loučíme a těšíme se na poslední prvňáčkovské povídání. Všem dětem přeji krásné vysvědčení. 🙂

Pvosa – Simonka

Poslední týden, kdy se Simonka ve škole ještě učila zase utekl.

V úterý Simonka měla na odpoledne pozvané kamarádky, aby oslavila 7. narozeniny. Oslava se vydařila a i počasí nám přálo. Ve středu byla škola na předposledním plavání. Ve čtvrtek odpoledne se konala akce ve školce – zahradní slavnost s pasováním prvňáčků. Tak jsme se také zůčastnily. Také jsem trochu pomohla a vzala jsem pro děti třpytivé tetování o které byl velký zájem. Vydržely jsme až do konce a pomohly i s úklidem.

pvosa401 pvosa40

V pátek Simonka už domů dovezla kufřík na výtvarku, sešity, čítanku na prázdniny.

Příští týden už mají odpočinkový – výlet, sportovní den, plavání,…a vysvědčení.

Článek je součástí projektu První třídou s VD.
Pozn. redakce: Texty maminek neprošly redakční úpravou.

Napsal/a: Peťka

Toto taky stojí za přečtení!

Kam s dětmi za lyžováním? V italském středisku Passo Tonale děti milují!

Italové děti milují, to je obecně známo. A udělají pro ně první poslední. Lyžařské středisko Passo Tonale vás o

Čtu dál →
Jak dětem ulevit od ucpaného nosu

Jak dětem jednoduše ulevíte od ucpaného nosu

Milé maminky, jsou Vaše děti často nachlazené? Teče jim z nosu, v noci mají ucpaný nos a těžce se jim dýchá? Pomozte

Čtu dál →

Môžem dať dieťatku jesť hocičo?

Môžem dať dieťatku pribináčika? Alebo zákusok? Alebo kupovanú nočnú kašu? V mamičkovských internetových skupinách sa pravidelne objavujú otázky, či to alebo

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (3 vyjádření)

• pvosa

nuninka: Děkuji, Simonka byla s výtvorem spokojená a kamarádkám prý chutnal :-).
    petruska.brazdovka: My jsme kupovali batoh Topgal + ve stejný serii i penál a kapsu na krk. (http://www.topgal.cz/batohy/skolni/chi-605/).

• petruska.brazdovka

Prosím o radu,někde na fóru jsem četla,že značka Beckmann vyrábí batohy dokonce i pro předškoláky,jsou to batohy navržené fyzioterapeuty,hned jsem si to našla na internetu a vypadají fakt zajímavě, máte prosím někdo s touto značkou zkušenosti?Po prázdninách jde dcera do 1.třídy a nechci to nechávat na poslední chvíli,Děkuji

• Pvoso, Simonka měla krásný dort. 🙂
    Všichni mají krásné fotky a šikovné dětičky 🙂

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.