Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Rady a porady
Jak tak čtu v TamTamu, kolik z nás jezdí, začíná řídit nebo uvažuje o tom, že s tím začne, tak mě napadlo založit zápisníček, kde bychom si mohly vyměňovat rady, zkušenosti a postřehy, co nás kde na silnici potkalo a jak to udělat, abychom dojely v pořádku domů.
Co byste tedy, Vy zkušenější, poradily ostatním? 🙂
Já můžu přispět svojí malou troškou do mlýna:
– ke značce „Dítě v autě“ jsem připojila i „Z“ (mám takového hezkého zajíčka, Andrejka je z něj unešená – myslím si, že komu je jedno, že si v autě vezu děti, dá si rozhodně pozor na svoje auto (vždyť co od nějaké Z-ženské může čekat, že 🙂
– tohle je možná hodně velká hloupost, ale mi to pomohlo – když couvám a chci např. doleva, stačí točit volantem doleva; dokud mi to neřekli, nikdy jsem nevěděla, jak to mám vlastně udělat, abych se dostala tam, kde chci být (ne že by se mi to teď vždycky podařilo napoprvé 🙂 )
Přidáte se? 🙂
S tím dojížděním na světelnou křižovatku když je zelená, je to ošemetné. Nevíš, jestli jet rychle dokud je zelená, nebo zpomalovat, abys stihla dobrzdit. Já se dívám i na semafor pro chodce, který je ve stejném směru jako já jedu a když už tam je červená, tak vím, že za chvilku blikne červená i mě. Většinou ještě přidám, abych to projela a nemusela brzdit :-)))
A když už to nestihnu, tak čučím do zpětného zrcátka, jestli se na mě nelepí auto, to bych ho měla asi v kufru, kdybych dupla na brzdu – už se mi to stalo i když při jiné situaci, ne na světlech. Napíšu do druhého zápisníčku.
No já teda na semaforech stíhám zelenou i na 60tku:-)))na oranžovou už brzdím-ale pokud mi blikne oranž a sem rozjetá tak jedu-nebudu brzdit na fleku….máme je tu na každém kroku,takže bych se asi zbláznila přemýšlet u každého jak to stíhám,nebo jet třeba 40 abych pohodlně zastavila—navíc bych byla asi jediná:-))))
Ještě zlepšováček: Pro dámy menšího vzrůstu nezbytnou součástí autíčka je polohovací sedadlo-a nebo polštářek pod zadek-můžu říct,že z pozice ,,tankisty“:-)))) kdy sem neviděla kde auto vepředu končí-natož kde se nacházím na silnici-sem se dostala do rovnoprávné pozice s ostatními řidiči…….K
S tím dojížděním jsem zapomněla připsat, že jsem měla na mysli křižovatky bez světel (a když jsem na vedlejší).
Do světelných dojíždím podle situace – když je červená, postupně podřazuji až na dvojku a pak event zastavím. Jasnovidec věru nejsem :-))
Vadí mi ale občas, že neodhadnu, jestli mi ta zelená ještě vyjde nebo ne, nebo jestli neblikne chodcům zelená a mi tudíž červená (na semaforech jen kvůli přechodům). Jak to řešíte? Zpomalujete? Co jsem se dívala po ostatních, tak jezdí stále stejně rychle….
tak to je fajn, to jsme se shodly… A taky mi přijde jednodužší před křižovatkou, když vidím, že je červená prostě hodit neutrál a dojíždět… A potom podle situace, buďto úplně zastavím, nebo hodím odpovídající rychlost a jedu dál… Akorát člověk nesmí zapomenout, že má neutrál a nešlapat na plyn:-)))))
Taaakže instruktor říká: před křižovatkou zvážit situaci a buďto vyřadit a dojet na neutrál-pokud svítí červená a dlouho bude:-))) a nebo přeřadit na dvojku a pomalu dojet-bez sešláplé spojky-buď hned jet dál stejnou rychlostí-když se podaří dojet už na zelenou,nebo přeřadit na jedničku-když se nepodaří-auta už se rozjíždí-ale pomalu- a musí se zastavit na vteřinu…ale NESTÁT na ní-jen po nezbytně nutnou dobu. Jenže to aby byl člověk jasnovidec co???? Taky mi ten neutrál přijde pohodlnější:-))))) pak si zařadím podle situace-jedničku,když úplně zastavím a dvojku když jsem v pohybu. K
Tak já dojíždím (třeba ke křižovatkám) taky na neutrál a jenom přibžďuju, ale jak jsem již psala, nejezdím takhle z kopce, to mám zařazenou rychlost…. A s tou spojdkou taky přesně nevím, jak to je, jenom v autoškole nám instruktor říkal,že spojka se nemá „moc dlouho“ zbytečně držet, protože se opotřebovává a tak nás naučil stát třeba na křižovatce s neutrálem a až blikne oranžová, tak potom rychle spojka a řadit….. Jenom to nám řekl, že nedržet spojku zbytečně, kde to není nutné….Ale samozřejmě, že v autoškole sjme museli i doježďovat se zařazenou rychlostí, to že to teď jezdím s neutrálem je spíše jenom pohodlnost.
Tak jsem dneska vezla mého tátu na nádraží a než jsem vyjížděla od baráku (máme docela příkrý příjezd), tak jsem stála současně na spojce a lehounce na plynu – tak se krásně to auto udržuje aby mi neujelo, ale chce to cvik. No a můj nejdražší tatínek mě hrozně seřval, že takhle tu spojku brzo spálím, docela těm autům rozumí – nejen, že je vyučený automechanik, ale podniká v dopravě, takže něco o tom asi vědět bude. Takže z jeho reakce soudím, že lepší dobržďovat na neutrál, než pálit spojku.Protože na tu brzdu stejně šlapete, i když máte zařenou rychlost, aspoň trošičku, pro jistotu..:-)Nebo nee??
Bio-prý je to parkování na zrcátka daleko bezpečnější-vážně máš pod kontrolou celé auto-takže aspoň pak budeš profík až to zmákneš:-)))))
Škubání také znám-blbne nám nějaká záklopka či co:-)) a tak když mě začne autíčko škubat musím znovu nastartovat a pak už to nedělá-naštěstí to zlobí jen při prvním rozjezdu.
Vím že na spojku byl háklivý i instruktor v autoškole-já to od něj zjistím jak to je:-))))) naštěstí sme zůstali kamarádi….K
Já myslím, že ta spojka se tak moc neničí, ne? Zkuste to někdo zjistit, já teď nemám kde 🙂
No Jovi to by mi manža dal,kdybych tak dlouho stála na spojce:-)))) já praktikuji na semaforech vyřazení a dojetí na neutrál-dobrždění-pokud auto ještě jede a blikne zelená-řadím dvojku,pokud úplně zastavím řadím jedničku-v Hradišti je semaforů asi 10:-))))za sebou… a taky pokud mám vyřazeno tak mi to nezdechne-čehož se bojím:-)-ovšem na kruháči je to maso-rozjet se ve vhodný okamžik,ještě při kroužení řadit dvojku-za kruháčem dát pozor na přechod pro chodce-jo je hned na výjezdu,takže když tam někdo jde tak stojím vlastně v kruháči-náramně bezpečné-a ještě blikat kam vyjíždím…..
s tím neutrálem z kopce sme to probrali a drahouš přiznal,že je to spíš zvyk ze staré škodovky a že ve Felicii je opravdu lépe mít zařazeno-no chlapi- přiznají se až pod nátlakem:o))))) K