Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Rady a porady
Jak tak čtu v TamTamu, kolik z nás jezdí, začíná řídit nebo uvažuje o tom, že s tím začne, tak mě napadlo založit zápisníček, kde bychom si mohly vyměňovat rady, zkušenosti a postřehy, co nás kde na silnici potkalo a jak to udělat, abychom dojely v pořádku domů.
Co byste tedy, Vy zkušenější, poradily ostatním? 🙂
Já můžu přispět svojí malou troškou do mlýna:
– ke značce „Dítě v autě“ jsem připojila i „Z“ (mám takového hezkého zajíčka, Andrejka je z něj unešená – myslím si, že komu je jedno, že si v autě vezu děti, dá si rozhodně pozor na svoje auto (vždyť co od nějaké Z-ženské může čekat, že 🙂
– tohle je možná hodně velká hloupost, ale mi to pomohlo – když couvám a chci např. doleva, stačí točit volantem doleva; dokud mi to neřekli, nikdy jsem nevěděla, jak to mám vlastně udělat, abych se dostala tam, kde chci být (ne že by se mi to teď vždycky podařilo napoprvé 🙂 )
Přidáte se? 🙂
Teda holky, moc děkuji za tenhle Zápisníček. Mám 6 let řidičák, ale teď to začínám zkoušet znova. Ze začátku jsem jezdila, potom jsem byla těhotná a začala jsem se za volantem bát… Zkrátka jsem si fakt nebyla jistá. Teď je to sice jen o trošku lepší, ale už jsem párkrát jela. Snad se do toho pěkně dostanu. Momentálně se stěhujeme a můj drahý mi řekl, že si dojde na pivo (to mi udělal schválně:-) a když přišel, tak mi oznámil, že domů jedu já! No, couvala jsem, jela mezi auty a vyjížděla ze dvora průjezdem!!!! No, nechci se chlubit, ale vešla jsem se do toho průjezdu a ani jsem nic neodřela:-))
Tak snad budou moje pokusy úspěšné a brzy se vám třeba budu chlubit, že už jezdím….:-)) Tak hodně najetých šťastných kilometrů vám všem!!
A kámoška, co teď žije ve Španělsku právě takto brzdy spálila (jízdou z kopce na neutrál) a manžel ji potom „vynadal“, že to je ten pro něho nepochopitelný český zvyk „šetřit“ benzín jízdou na neutrál….
V autoškole jsem se ptala svého instruktora, jak to je s tí neutrálem a jeslti ej pravda, že když se jede an neutrál, tak enní žádn spotřeba.. A říkal mi, že to je „fáma“, že to tak bylo kdysi u starších aut, ale že dnes už to neplatí. Prostě i na neutrál je nějaká spotřeba a argument, že jezdím zadarmo je myslý…. tak proč si ty brzdy pálit????
No chlapům to ukázet nemůžeme!!! :-)))
Myslím, že benzínu moc neušetříš. I na neutrál si to bere a na jízdu bez plynu toho moc není (aspoň tak se nám to ukazuje).
Jinak – chtěla jsem Vás ještě upozornit, co se mi stalo. Jela jsem po dvouproudovce, přede mnou cyklista. Najednou, aniž by nejen ukázal, ale on se ani nepodíval, přejel ze své pravé strany na levou stranu levého pruhu!!! Být u něj blíže, tak mě zavřou, protože bych ho prostě přejela….
Při jízdě na neutrál z kopce se asi trochu opotřebovávají brzdy, ale zase ušetříš benzín :-))) Tak to vyjde nastejno. Já vím, že hlavně náklaďáky musí jezdit z kopce se zařazeným stupněm, protože jsou těžcí.
Teda holky, kdyby to tady četl nějaký chlap, tak se asi dobře pobaví :-))))
Z kopce….samozřejmě, nějak to po sobě nečtu a potom to tak dopadá….
S kopce je lepší jezdit se zařazenou rychlostí, protože auto pak brzdí motorem a neopotřebovávají se brzdy. Pokud jedeš z kopce na neutrál, tak auto motorem nebrzdí a vlastně jede „samo“, čímž se musí více šlapat na brzdu, které se více opotřebovávají… V případě malinkého kopce by to snad až tak vadit nemělo, ale v případě velkého kopce se mohou brzdy spálit…. Takže s kopce NEJEZDIT jenom na neutrál… Na brždění motorem není nic špatného…!
Karamelko, já zase slyšela, že z kopce (i z kopce) je lepší jezdit se zařazenou rychlostí….
S tím kruháčem je to všude stejné 🙂
no jo je to tak, tam kam chceš couvat tam točíš:-) Kamarád instruktor mě utěšoval,že napoprvé neparkuje téměř nikdo -průměr je na 4x-tam,zpátky,vyrovnat….:-)))
dále:
Když stojím na stopce v kopci vždy si zatáhnu ruční brzdu a pak spojku,zařadím,přidám plyn a jak cítím tah auta tak teprv povolím ruční brzdu a krásně a rychle vyjedu na cestu-je to příjemný pocit:-)
Když jedu z kopce vyřadím si a jedu na neutrál jen přibrzďuji.
Když jedu meziměsto 90 a blíží se cedule města vyřadím a dojedu na neutrál při 60 řadím trojku-nebo lehce přibrzdím:-) a pak řadím trojku a zároveň s pouštěním spojky lehce přidám plyn-tohle zabrání tomu aby auto brzdilo motorem a udělalo takový záškub:-) který můj drahý označil jako nečitelnou jízdu:-))))
Na kruhovém objezdu se bliká až při vyjíždění-ale to snad každý ví-jen u nás v Hradišti ne:o))))
K
Jak tak čtu v TamTamu, kolik z nás jezdí, začíná řídit nebo uvažuje o tom, že s tím začne, tak mě napadlo založit zápisníček, kde bychom si mohly vyměňovat rady, zkušenosti a postřehy, co nás kde na silnici potkalo a jak to udělat, abychom dojely v pořádku domů.
Co byste tedy, Vy zkušenější, poradily ostatním? 🙂
Já můžu přispět svojí malou troškou do mlýna:
– ke značce „Dítě v autě“ jsem připojila i „Z“ (mám takového hezkého zajíčka, Andrejka je z něj unešená – myslím si, že komu je jedno, že si v autě vezu děti, dá si rozhodně pozor na svoje auto (vždyť co od nějaké Z-ženské může čekat, že 🙂
– tohle je možná hodně velká hloupost, ale mi to pomohlo – když couvám a chci např. doleva, stačí točit volantem doleva; dokud mi to neřekli, nikdy jsem nevěděla, jak to mám vlastně udělat, abych se dostala tam, kde chci být (ne že by se mi to teď vždycky podařilo napoprvé 🙂 )
Přidáte se? 🙂