Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak nejlíp vysvětlit dělení
Ahoj holky, zas píšu o pomoc. Maminu uprosili na doučování dvou holčin – s malou jí radím já, ale na starší jsem krátká.
Je to dvanáctiletá slečna, která nijak zvlášť neprospívá, rodiče jí přehodili na školu která jí pravděpodobně připravila o veškerou motivaci a plácá se v tom ještě víc než dřív. Momentální kámen úrazu je prý dělení dvoumístným číslem – neporadí si s příkladem třeba 121:11, odpověď na 90:10 je 900. Jakým způsobem se jí dá pomoct aby pochopila??
Předem díky.
a jen takova poznamka…nasobilka se musi umet jako fotografie ne pocitat
hmmmm…tady jsou evidentne mezery v zakladech to zanmena v male nasobilce….je treba zacit od ni…a takhle pres pismenka se to tezce vysvetluje…se to musi videt…ale jednoduse u pisemneho deleni dvojcifernym cilem je dulezita mala nasobilka….pak umeni zaokrouhlit delnec i delitel a provest odhad…treba priklad
369 : 42 =
postupujeme…zaokrouhleni asi 400…a 40…takze v podstate by vysledek mel byt nekde kolem deseti..teoreticky…(ja detem dovoluji psat vysledky ze zacatku tuzkou….) uz od pohledu je jasne ze 10 to nebude….tak da 9…a pak nasobi…9×2 je 18 a kolik mi chybi do 9?…1…..9 x 4 je 36 a kolik mi chybi do 36?..nic….vysledek je 9 zbytek 1
nevim zda je to srozumitelne…ale kdyz tak mi dej do vzkazu nejaky priklad ktery ji nejde…
ale zaklad a postup je…umet malou nasobilku…zaokrouhlovani a odhad…
Ahoj holky, zas píšu o pomoc. Maminu uprosili na doučování dvou holčin – s malou jí radím já, ale na starší jsem krátká.
Je to dvanáctiletá slečna, která nijak zvlášť neprospívá, rodiče jí přehodili na školu která jí pravděpodobně připravila o veškerou motivaci a plácá se v tom ještě víc než dřív. Momentální kámen úrazu je prý dělení dvoumístným číslem – neporadí si s příkladem třeba 121:11, odpověď na 90:10 je 900. Jakým způsobem se jí dá pomoct aby pochopila??
Předem díky.