Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak nejlíp vysvětlit dělení
Ahoj holky, zas píšu o pomoc. Maminu uprosili na doučování dvou holčin – s malou jí radím já, ale na starší jsem krátká.
Je to dvanáctiletá slečna, která nijak zvlášť neprospívá, rodiče jí přehodili na školu která jí pravděpodobně připravila o veškerou motivaci a plácá se v tom ještě víc než dřív. Momentální kámen úrazu je prý dělení dvoumístným číslem – neporadí si s příkladem třeba 121:11, odpověď na 90:10 je 900. Jakým způsobem se jí dá pomoct aby pochopila??
Předem díky.
byli jste v PPP…nema nahodou dyskalkulii?
Já jsem ta mamina. Díky za rady použiju.
Problém: Dítě chodilo do dyslektické třídy. V páté skončilo a dostalo se do pomocné školy. Její nevlastní otec soudí, že není zase tak hloupá, ale že asi normální školu nezvládne. Je nějaká jiná možnost než tato pomocná škola, kde by se jí věnovali induviduálně, ale měla možnost v učivu pokračovat dle svých možností??
CO se týká ocásku – myslím si že momentálně není ve stadiu kdy by pochopila danou věc bez něj. Potíž je jak v násobilce tak v zaměňování násobení a dělení.
EWA
Já jsem ta mamina. Díky za rady použiju.
Problém: Dítě chodilo do dyslektické třídy. V páté skončilo a dostalo se do pomocné školy. Její nevlastní otec soudí, že není zase tak hloupá, ale že asi normální školu nezvládne. Je nějaká jiná možnost než tato pomocná škola, kde by se jí věnovali induviduálně, ale měla možnost v učivu pokračovat dle svých možností??
CO se týká ocásku – myslím si že momentálně není ve stadiu kdy by pochopila danou věc bez něj. Potíž je jak v násobilce tak v zaměňování násobení a dělení.
EWA
Pavlinko….proc bych te mela servavat…jsi sla s metodikou jen jeste dal k jadru pudla:)….samo ze musi nejdriv chapat jaky je rozdil mezi delenim a nasobenim…:):):)…ja ucim ten ocasek kratky..protoze detem se ten dlouhy plete…
Chmjorko, oni jsou někde žáci od 1 do 9té třídy pohromadě? To myslíš, že je v ZŠ vyhrazená jedna třída, kde se slučují děti od 1 – 9 třídy?
Jinak co já vím, na klasické ZŠ se učí dělení pod sebe bez ocásku.
Chmjorko, Renča myslí „ocásek“ při dělení, zkusím to napsat hezky pod sebe
369:42=8
-336
33
nebo
369:42=8
33
Takže Brmbulka radí učit se to rovnou odčítat zpaměti, to zpětné násobení, nepsat si tam ten mezivýpočet s odčítáním, jestli to teda dobře vysvětluju.
Já bych dodala k tomu 90:10, že pokud nechápe princip slova dělení a násobení, tak to chce začít na malých číslech a pochopit smyslově.
např. na papír napsat 20:5 a k tomu nasypat hrst fazolí. Zapojit smysly – hmat – odpočítat 20 fazolí, říct, že „:5“ znamemá rozdělit je na 5 hromádek a fyzicky provést ten to úkon, napsat výsledek.
nebo napsat 2×5, opět vysvětlit, že to znamená dvakrát položit 5 fazolí – udělat první hromádku 5 fazolí, pak druhou hromádku pěti fazolí, vyčíst a napsat výsledek.
Na tomto by měla pochopit, že 90:10 nemůže být číslo větší než 90 (to její 900),ale musí to rozdělit na ty hromádky a dostane menší číslo.
Dělení=postupné odčítání, násobení=postupné přičítání.
Doufám, že mě Brmbulka „neseřve“, že mám špatnou metodiku:oDDD
(případně prosím o výchovný pohlavek a právný postup:oDD)
Já teď trochu tápu – jaký ocas??
Jestli myslíš zaokrouhlování za desetinou čárkou tak u toho zatím nejsou – k tomu se prý pravděpodobně ve škole ještě nedostali.
Ona holčina chodí ne do klasické školy, ale do zvláštní (teď je to tuším speciální že). A tady jsou v podstatě všechny třídy od první po devátou pohromadě – řekla bych že je to dost znát, moc toho s nimi nezvládnou.
je:)..teda aspon si to myslim protoze ja to tak ucim:)…jeste jsem se chtela zeptat jaky ji uci „ocas“?…kratky nebo dlouhy?…je lepsi ucit rovnou kratky…
Mám poděkovat za odpověď ,říkala že se o tohle snaží, jen nevěděla jestli je to správný postup.