Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak důležité je známkování?
Opět se blíží vysvědčení, co mě vede k otázce, kterou jsme tu už párkrát naťukli:
Jak moc jsou pro vás důležité známky vašich dětí?
Řešíte doma, co bude na vysvědčení? nebo je berete jen jako jakousi “závěrečnou zprávu“, kterou už není třeba se nějak významně zabývat?
Jak ke známkám přistupujete během školního roku? Co pro vás vůbec znamenají jednotlivé stupně české klasifikace, je 3 opravdu dobrá???
Milá Petro, tak Ti tu tak přemýšlím, co Ti na to odpovědět. Tohle téma je tak obšírné, že se nedá napsat jedna věta. Tak já se pokusím zformulovat, co mi běží hlavou….
Já už asi začínám pomalu a jistě stárnout, neb jsem došla k závěru, že je pro mě důležité a teď mám na mysli – skutečně důležité, aby můj syn byl zdravý a šťastný. A v podstatě všechno ostatní už mi nepřipadá tak důležité.
A známky? Myslím, že mám celkem přehled, jak si ve škole syn vede. A vysvědčení je pro mě ta “závěrečná zpráva“, žádné překvápko.
Známkování je pro mě občas záhadné a občas je to taková proměnná. Strašně moc záleží na vyučujícím. A od toho se pak všechno odvíjí. Někde to známkování sedí a někde holt ne. A protože už to vím, tak na to tolik netlačím.
Mně osobně daleko víc záleží na tom, aby můj syn uměl hledat souvislosti, aby si dával věci a události do spojitostí, aby přemýšlel sám za sebe, aby se uměl rozhodnout, aby hodně četl knížky a tak dále a tak dále.
A ty známky ve škole pro mě nejsou ani rozhodující, ani podstatné a už vůbec pro mě nejsou žádným měřítkem. To, jestli se slušně chová, to, jestli dokáže a chce někomu v nouzi pomoci, to, jestli má dobré srdce, stejně žádná známka ze školy neobsáhne. Takovou “známku“ má jen u mě :-).
Ono je asi důležité u jakého konkrétního dítěte budeme známkovat.
Pro příklad, starší dceři byli, jsou a nejspíš i budou známky lhostejné. Ano, je ráda, když má dobré vysvědčení, pro vlastní pocit, ale když má něco mezi např.1-2, nebude se snažit, aby to vytáhla na 1, je jí to jedno. Nemá ambice. Jiné dítě by se přetrhlo, šlo za učitelem, zažádalo o další zkoušení, o nějakou práci navíc. Jí to vyhovuje. Jo, když kor teče do bot, pak se vybičuje, ale to je zase jiná kapitola.
Mladší je sice zatím jen druhák a jinou známku než 1 zatím nedostala, nicméně jí ty jedničky vysloveně těší. Dělají ji radost. A i když známky nepřeceňujeme, myslím si, že z dvojky na vysvědčení by byla smutná.
Já známky už několik let neřeším. Hlídám jen, aby prospěch nepadal z “blbosti“, nikoliv z neznalosti, což je rozdíl. Neberu lajdáctví, neodevzdání úkolů, prací, záměrné se nepřipravení na písemku, která je předem naplánovaná atd.
Vadí mi, že se při přijetí na střední nebo vlastně i vysoké školy bere průměr známek z předchozích let. Právě proto, že na jedné škole by žák měl klidně z jednoho předmětu jedničku a v druhé škole trojku. To je případ např. angličtiny, kde je úroveň na školách hodně odlišná.
Kdybych si měla vybrat, hlasovala bych za slovní hodnocení! Zvlášť na prvním stupni bych se za to hodně přimlouvala.
Bami, tak to je super. Mně by to (myslím) bavilo taky a ještě mít navrch třídu obdivovatelů, co víc si přát 🙂
Známky samozřejmě jsou důležité,ale né nejdůležitější.
Rozhodně za to ,že Anetka přinese trojku ji neutrhnu hlavu.
Aňa dostávaj na konci školního roku k vysvědčení taký dopis ve kterém učitelka schrne celý rok a ten je super.Vypovídá o celoroční práci tak jak to vidí učitelka,takže Aňu pochválí a i poradí včem přidat a to se mi moc líbí.
marinádo neházej flintu do žita…vašík dělá automechanika a mají tam jednu holku ale dělá si to už po jiné škole tuším že říkal po ekonomce…ale doma má motorky a tak je to i koníček..no všichni se předhání před ní což se nedivím a jí obdivuju…
peti to je taky šílená věta….
no jak jsem psala sama jsem se musela smířit s tím že ty známky jsou trojky 😀 to víš mě učení nedělalo problém(teda krom češtiny :D) a tak jsem tak nějak předpokládala, že nebude ani u dětí…no bum a máme dys atd…ale jsem ve fázi spokojenosti jak se známkami, tak s učitelkama a to je pro mě největší plus…kluci jsou oba spokojení….
i Vašík je na učňáku spokojený a v dílnách ho to baví a je to vidět…takže potom jsem spokojená i já..
stejně tak jsem měla možnost zjistit že není dvojka jako dvojka…Míša byl na škole a měl jen dvojky přestoupili jsme na jinou školu a šel o stupeň dolů ale zase bych řekla že se toho víc naučí a i se to o škole říká že víc připraví…
takže dětem přeji hlavně hezké známky a at se nad těma horšíma netrápí a rodiče z toho nedělají konec světa nebo jakýkoliv jiný problém….
Marinado-vidis,muj syn bude automechanik 😀 😀
Nejstarsi je kadernice…
Tak mně přijdou známky stejně smysluplné a vypovídající o kvalitách dítěte jako celý vzdělávací systém. Takže doufám, že alternativní výuka nezmizí z Čr a naopak bude povolená i na druhém stupni.
Peti-sakrajda,dospelaci tu chodili do skol,Matt jeste studuje 😀 tak to znam
i ze spani 😀 😀
a ja taky chodila do skoly..a mala chodi 😀 a mam to i v praci…
A,B,C,D,E,F,G a U- je nejhorsi..to se ale neda “srovnavat“s poctem znamek od 1-5 🙂
Mam tu Matt.hodnoceni z minule skoly 😀 😀
Petro, taky uhnu od tématu – kdybych měla kluka, moc bych si přála mít z něj automechanika. Zkoušela jsem k tomu pomalinku nasměrovat dceru, ale brání se zuby nehty 🙂