Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak důležité je známkování?
Opět se blíží vysvědčení, co mě vede k otázce, kterou jsme tu už párkrát naťukli:
Jak moc jsou pro vás důležité známky vašich dětí?
Řešíte doma, co bude na vysvědčení? nebo je berete jen jako jakousi “závěrečnou zprávu“, kterou už není třeba se nějak významně zabývat?
Jak ke známkám přistupujete během školního roku? Co pro vás vůbec znamenají jednotlivé stupně české klasifikace, je 3 opravdu dobrá???
Pro mě je studium také příjemná, zábavná a důležitá věc. Jen tu školu k němu vůbec nepotřebuji.
Pro mě je studium dost důležitá věc, k tomu ještě příjemná a zábavná.
Známky beru jako informaci i motivaci, slovní hodnocení jim dodává konkrétní rozměr.
Ale chápu, že jsou situace, kdy to tak jednoznačné není. Jen nevím, jak a čím by se dalo hodnocení nahradit.
Pokud ovšem je dítě ve škole. Když tam není, není ani co řešit.
Dobře, podle mě škola nemůže člověku nikdy dát opravdové poznání, to získává zkušenostmi, samostudiem nebo jsou lidé, kterým se daří “číst“ přímo z proudu vědomí. Takže školy jsou dle mě k ničemu, jen ke srocování a ovládání davů.
Pak mi otázka “A podle čeho se má dostat na vysokou“ přijde poněkud mimo mé uvažování i mimo možnost odpovědi.
Jsou pro mne orientací toho, jak dítě zvládá- nezvládá učivo.
My máme k tomu ještě slovní hodnocení, takže se ta známka obalí ještě do slova a pak si myslím, že je to objektivnější, to hodnocení
Já jsem se jen ptala, jestli na to má někdo odpověď, o nějakém jednoznačném názoru vůbec nemluvím, protože v tom úplně jasno nemám.
Odpovídat na to samozřejmě nemusíš, jen když jsi hned reagovala, zdálo se, že o tom chceš diskutovat. Pokud to byl omyl, omlouvám se.
Nelíbí se mi jen právě to odvádění pozornosti, poukázání na něco podružného, aby se člověk vyhnul jádru věci.
mluvíme každá o něčem jiném, mně to nebaví pořád dokola těm samým lidem něco vysvětlovat, máš svůj názor, v pořádku, i já
Ale hlavně jsi odvedla pozornost jinam a neodpověděla na tu otázku.
Lien, já jsem nepsala známky, ale hodnocení. Jak to poznat bez hodnocení, ne bez známek.
No, a jistou míru subjektivity v tom najdeme vždy, to by jinak bylo nelidské, vesmír robotů. Nechci.
A jak poznat, jakým způsobem student v téhle oblasti pracoval předchozích x let, když za omezenou dobu nemůže komise vyzkoušet vše?
Danielo, tak tohle přesně se právě podle známek poznat nedá, protože známka je subjektivní pocit nějakého pána či paní učitelky a nevypovídá vůbec nic o tom, jak moc či málo student na něčem pracoval.
Když jsem viděla nadpis téhle diskuse, okamžitě jsem si vzpomněla, jak jsme s holkama na zákaldce soutěžily, kdo bude mít víc jedniček v žákovský. Takže jsme se nechávaly zkoušet, vymýšlely různé referáty atd. a sbíraly jedničky. Bylo to super, jiné známky jsme v podstatě neměly, nutilo nás to se pravidelně připravovat, bylo to fajn. Ale chápu, že pro méně nadšené studenty mohou známky znamenat úplně něco jiného.