Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jste spokojeni s rozvrhem?
Jak jste vy a vaše děti letos spokojeni s rovrhem hodin?
Vyhovuje vám délka vyučovacího dne? Máte pocit, že jsou děti ve škole moc dlouho, nebo naopak málo?
Naboural vám a vašim dětem školní rozvrh koníčky, tréninky apod.?
Nebo máte připomínky ke skladbě předmětů?
Zapojte se do diskuze a napište!
Prvňák má každý den 4 vyuč. hodiny,jsem překvapená rozdíly mezi školami,že někteří mají jednou týdne pět vyuč. hodin a to má i angličtinu hned od první třídy.Na podzim Míšu čeký plavání i bruslení,jsem zvědavá jak to zakomponují do rozvrhu.
Dcera má na můj vkus celkem nabitý rozvrh i rozložení předmětů,ale co se dá dělat.S její sportovní aktivitou jezdí domů stejně jako vloni až večer,akorát toho má více 🙁
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 18:20)Pavluschko, díky za vysvětlení. Pochopitelné to je, ale nejraději bych to viděla v praxi. 🙂
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 19:20)Waldorfská
ZŠ je skoro v každém větším městě, tak se jen poptej, kdy jsou dny otevřených dveří a můžeš se určitě jít podívat. Nebo se zkus domluvit i mimo, nám to učitelka nabídla. Jen u těch prvňáčků to nemají moc rádi, neboť děti ještě nejsou zajeté a všechno kolem je rozhodí a nedávají tak pozor tak jak při tom, když tam jsou jen s učitelkou. dny otevřených dveří bývají někdy na podzim? aby se to stihlo před zápisem do prvních tříd.
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 21:17)Tak nás se to už netýká, ale mrknout bych mohla. 🙂 Docela by mě zajímala návaznost, když pak děti přejdou do “normální“ třídy.
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 22:17)ŠVP se s normální ZŠ setkává v 3., 5., 7. a 9. třídě (?). Někteří mi tvrdí, že co dva roky, ale asi spíš to, co jsem napsala. Jestli bys to chtěla vědět opravdu přesně, tak se zeptám třídní uč. – je to i metodička, takže by to měla vědět nejpřesněji. Spíš je nutné “vydržet“ pomalé tempo první třídy, kdy se oproti prvňákům z jiných klasických ZŠ zdá, že děti nic neumí, ale něž jsme šli k zápisu, tak jsem toho dost na netu prostudovala a konečné výsledky mluví pro alternativu – mají lepší výsledky při přijímačkách na SŠ a gymnázia, pokud se jedná o Lyceum (střední školu s maturitou) tak bylo to Pražské ve státních maturitách ohodnoceno jako druhá nejlepší…
Rodiče ale říkají, že každý rok někdo odejde a někdo přijde, takže do posledního ročníku jde úplně jiný třída, než je ta první.
(Citováno od Pavluschka z 27.9.2014 16:37)Spíše by mě to zajímalo s pohledu dětí, zda pak nemají přestupem do běžné třídy problém. Ale asi ne. 🙂 Díky.
(Citováno od Peťka z 27.9.2014 19:49)
Waldorfské školy splňují výchovně vzdělávací požadavky kladené Ministerstvem školství (MŠMT):
vzdělávací program waldorfských škol v Čechách naplňuje vzdělávací standardy vydané (MŠMT), tzv. rámcový vzdělávací program (RVP)
učební plán 15. ZŠ v Plzni pro 1. stupeň a učební plán pro 1. stupeň waldorfských tříd se naprosto shodují v celkovém počtu povinné časové dotace a jsou v souladu s požadavky RVP
“RVP stanovuje základní požadavky ze strany státu. Tyto základní požadavky si pak každá škola konkretizuje ve svém školním vzdělávacím programu. Školy musí respektovat základní požadavky vyplývající z rámcových programů, ale v zásadě mají možnost stavět svůj školní vzdělávací program přesně na podmínky své školy a pomocí volné časové dotace dotvářet zaměření výuky.“ (z materiálů MŠMT).
Každá škola, ať waldorfská nebo klasická, tedy musí realizovat požadavky RVP a na jeho základě si vytváří vzdělávací program šitý na míru. Záleží na jejích preferencích(viz. Preference & specifika waldorfské školy ovlivňující učební plány).
Více zde: http://www.waldorfplzen.cz/orientace/studijni-plany/
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 18:20)Pavluschko, díky za vysvětlení. Pochopitelné to je, ale nejraději bych to viděla v praxi. 🙂
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 19:20)Waldorfská
ZŠ je skoro v každém větším městě, tak se jen poptej, kdy jsou dny otevřených dveří a můžeš se určitě jít podívat. Nebo se zkus domluvit i mimo, nám to učitelka nabídla. Jen u těch prvňáčků to nemají moc rádi, neboť děti ještě nejsou zajeté a všechno kolem je rozhodí a nedávají tak pozor tak jak při tom, když tam jsou jen s učitelkou. dny otevřených dveří bývají někdy na podzim? aby se to stihlo před zápisem do prvních tříd.
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 21:17)Tak nás se to už netýká, ale mrknout bych mohla. 🙂 Docela by mě zajímala návaznost, když pak děti přejdou do “normální“ třídy.
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 22:17)ŠVP se s normální ZŠ setkává v 3., 5., 7. a 9. třídě (?). Někteří mi tvrdí, že co dva roky, ale asi spíš to, co jsem napsala. Jestli bys to chtěla vědět opravdu přesně, tak se zeptám třídní uč. – je to i metodička, takže by to měla vědět nejpřesněji. Spíš je nutné “vydržet“ pomalé tempo první třídy, kdy se oproti prvňákům z jiných klasických ZŠ zdá, že děti nic neumí, ale něž jsme šli k zápisu, tak jsem toho dost na netu prostudovala a konečné výsledky mluví pro alternativu – mají lepší výsledky při přijímačkách na SŠ a gymnázia, pokud se jedná o Lyceum (střední školu s maturitou) tak bylo to Pražské ve státních maturitách ohodnoceno jako druhá nejlepší…
Rodiče ale říkají, že každý rok někdo odejde a někdo přijde, takže do posledního ročníku jde úplně jiný třída, než je ta první.
(Citováno od Pavluschka z 27.9.2014 16:37)
Spíše by mě to zajímalo s pohledu dětí, zda pak nemají přestupem do běžné třídy problém. Ale asi ne. 🙂 Díky.
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 18:20)Pavluschko, díky za vysvětlení. Pochopitelné to je, ale nejraději bych to viděla v praxi. 🙂
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 19:20)Waldorfská
ZŠ je skoro v každém větším městě, tak se jen poptej, kdy jsou dny otevřených dveří a můžeš se určitě jít podívat. Nebo se zkus domluvit i mimo, nám to učitelka nabídla. Jen u těch prvňáčků to nemají moc rádi, neboť děti ještě nejsou zajeté a všechno kolem je rozhodí a nedávají tak pozor tak jak při tom, když tam jsou jen s učitelkou. dny otevřených dveří bývají někdy na podzim? aby se to stihlo před zápisem do prvních tříd.
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 21:17)Tak nás se to už netýká, ale mrknout bych mohla. 🙂 Docela by mě zajímala návaznost, když pak děti přejdou do “normální“ třídy.
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 22:17)
ŠVP se s normální ZŠ setkává v 3., 5., 7. a 9. třídě (?). Někteří mi tvrdí, že co dva roky, ale asi spíš to, co jsem napsala. Jestli bys to chtěla vědět opravdu přesně, tak se zeptám třídní uč. – je to i metodička, takže by to měla vědět nejpřesněji. Spíš je nutné “vydržet“ pomalé tempo první třídy, kdy se oproti prvňákům z jiných klasických ZŠ zdá, že děti nic neumí, ale něž jsme šli k zápisu, tak jsem toho dost na netu prostudovala a konečné výsledky mluví pro alternativu – mají lepší výsledky při přijímačkách na SŠ a gymnázia, pokud se jedná o Lyceum (střední školu s maturitou) tak bylo to Pražské ve státních maturitách ohodnoceno jako druhá nejlepší…
Rodiče ale říkají, že každý rok někdo odejde a někdo přijde, takže do posledního ročníku jde úplně jiný třída, než je ta první.
já začnu psát story,nová paní učitelka,nový pán ředitel,nová paní z SPC,paní učitelka se bohužel asi nikdy nepotkala s autistou,do toho ho učí samostatnosti bez dozoru a tak si telefonuji a chodím na pokec k řediteli,ale IVP jsem ještě neviděla a je skoro konec září
(Citováno od Králíček4 z 25.9.2014 11:27)Králíčku, tak to držím palce, ať je to story se šťastným koncem.
No a kdyby se ti ulevilo, když to sepíšeš na VD, tak prostor tu je, stačí poslat, však víš…(Citováno od Petra z 25.9.2014 23:11)
Děkuji Petro,sepíši to jako souhrn do projektu o škole 🙂
já začnu psát story,nová paní učitelka,nový pán ředitel,nová paní z SPC,paní učitelka se bohužel asi nikdy nepotkala s autistou,do toho ho učí samostatnosti bez dozoru a tak si telefonuji a chodím na pokec k řediteli,ale IVP jsem ještě neviděla a je skoro konec září
(Citováno od Králíček4 z 25.9.2014 11:27)
Králíčku, tak to držím palce, ať je to story se šťastným koncem.
No a kdyby se ti ulevilo, když to sepíšeš na VD, tak prostor tu je, stačí poslat, však víš…
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 18:20)Pavluschko, díky za vysvětlení. Pochopitelné to je, ale nejraději bych to viděla v praxi. 🙂
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 19:20)Waldorfská
ZŠ je skoro v každém větším městě, tak se jen poptej, kdy jsou dny otevřených dveří a můžeš se určitě jít podívat. Nebo se zkus domluvit i mimo, nám to učitelka nabídla. Jen u těch prvňáčků to nemají moc rádi, neboť děti ještě nejsou zajeté a všechno kolem je rozhodí a nedávají tak pozor tak jak při tom, když tam jsou jen s učitelkou. dny otevřených dveří bývají někdy na podzim? aby se to stihlo před zápisem do prvních tříd.
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 21:17)
Tak nás se to už netýká, ale mrknout bych mohla. 🙂 Docela by mě zajímala návaznost, když pak děti přejdou do “normální“ třídy.
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 18:20)Pavluschko, díky za vysvětlení. Pochopitelné to je, ale nejraději bych to viděla v praxi. 🙂
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 19:20)
A ještě: Moje první reakce když jsem to viděla: Do toho chaosu? Nikdy svoje dítě nedám… no a je tam, a první víkend si stěžoval, že je volno, že by raději do školy…
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 18:20)Pavluschko, díky za vysvětlení. Pochopitelné to je, ale nejraději bych to viděla v praxi. 🙂
(Citováno od Peťka z 25.9.2014 19:20)
Waldorfská
ZŠ je skoro v každém větším městě, tak se jen poptej, kdy jsou dny otevřených dveří a můžeš se určitě jít podívat. Nebo se zkus domluvit i mimo, nám to učitelka nabídla. Jen u těch prvňáčků to nemají moc rádi, neboť děti ještě nejsou zajeté a všechno kolem je rozhodí a nedávají tak pozor tak jak při tom, když tam jsou jen s učitelkou. dny otevřených dveří bývají někdy na podzim? aby se to stihlo před zápisem do prvních tříd.
spokojená jsem, oběma klukům škola navazuje za sebou, žádné prostoje a volná okénka…Vašík má školu i od 7 hodin a je doma brzy…co vím kamarádky holčina to mají i s okýnky volných hodin a někdy tam je celé dne než se dostane domů…