Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jste spokojeni s rozvrhem?
Jak jste vy a vaše děti letos spokojeni s rovrhem hodin?
Vyhovuje vám délka vyučovacího dne? Máte pocit, že jsou děti ve škole moc dlouho, nebo naopak málo?
Naboural vám a vašim dětem školní rozvrh koníčky, tréninky apod.?
Nebo máte připomínky ke skladbě předmětů?
Zapojte se do diskuze a napište!
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
(Citováno od Pavluschka z 25.9.2014 18:20)
Pavluschko, díky za vysvětlení. Pochopitelné to je, ale nejraději bych to viděla v praxi. 🙂
První týden v naší první třídě měli pouze epochu = první dvě vyučovací hodiny v kuse…
Další týden už dostali rozvrh – chtěla bych být zase dítě… Každý den epocha + 2 vyučovací hodiny, v pátek jen jedna. Super.
Kroužky opravdu začínají velmi brzy – sice jsem na RD, takže to budeme stíhat od 3 hod., ale i tak je to s vyplazeným jazykem, aby člověk došel do školy, vyzvedl dítě, došel na trénink, dítě se připravilo a vše včas.. Tak uvidíme.
(Citováno od Pavluschka z 23.9.2014 22:52)Pavluschko, Epocha je učebnice?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 07:21)Epocha je styl vyučování. Jede se v kuse dvě hodiny, vždy několik týdnů vybraný předmět…
(Citováno od Pavluschka z 24.9.2014 09:36)Pavluschko, můžeš o tom napsat něco víc? Já si to pořád nějak neumím představit. 🙂
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:01)
Zkusím to z toho co jsem viděla na dni otevřených dveří a co vím od známých, kteří už mají děti ze ZŠW venku, nebo ve vyšších ročnících.
Děti po začátku vyučování většinou jdou dozadu na koberec. Je na řadě třeba dějepis – ten se probírá 3 týdny v kuse, proberou najednou všechno o antickém Řecku… to se prolíná do ostatních předmětů, do výtvarky, češtiny, tělocviku a tak…
Byla jsem se podívat ve 2. třídě na ČJ: jedna epocha vypadala asi takto: (probíraná látka: tvrdé a měkké slabiky)
práce na koberci – všichni v kroužku si podávají jeden po druhém míčky a říkají nejdříve slabiky, potom slova na tyto slabiky podle instrukce učitele. Potom učitelka balón háže a dšti musí vymýšlet slova, potom pracují ve skupině, musí vymyslet třeba 5 vět v časovém úseku , potom svou práci předvedou. Pak jdou do lavice a učitelka jim nadiktuje několik vět, po té musí v diktovaném textu podtrhnout různobarevně tvrdé a měkké slabiky. Po tom si tento text společně projdou, jestli ho mají všichni stejně, učitelka tyto slova vypisuje na tabuli a podtrhává, aby si děti případně mohly chyby opravit. Potom na přeskáčku znovu vymýšli slova s těmito slabikami. Nakonec jdou znovu na koberec, je konečná klidová vyprávěcí část nějakého příběhu, nebo si děti zazpívají písničku… Na první pohled chaotické, ale ty děti si to opravdu zapamatují mnohem rychleji…
Je to z toho popisu alespoň trochu pochopitelné?
Nám teď přibyl “rozvrh“ víkendových zápasů – v podstatě co 14 dnů. Někdy na domácím hřišti, někdy venku.
Rodiče se budou dle možností podílet na dopravě – tak už si znamenám do kalendáře… Musím to sladit se službami v práci, ale rodičů je nás víc.
Já mám letos pocit,že řeším ve škole snad všechno,nejen rozvrh 🙂
asi začnu psát deník šílené matky 😀
(Citováno od Králíček4 z 25.9.2014 10:42)Králíčku, copak? S novou paní učitelkou jste si nesedly?
(Citováno od Petra z 25.9.2014 11:05)
já začnu psát story,nová paní učitelka,nový pán ředitel,nová paní z SPC,paní učitelka se bohužel asi nikdy nepotkala s autistou,do toho ho učí samostatnosti bez dozoru a tak si telefonuji a chodím na pokec k řediteli,ale IVP jsem ještě neviděla a je skoro konec září
Já mám letos pocit,že řeším ve škole snad všechno,nejen rozvrh 🙂
asi začnu psát deník šílené matky 😀
(Citováno od Králíček4 z 25.9.2014 10:42)
Králíčku, copak? S novou paní učitelkou jste si nesedly?
Já mám letos pocit,že řeším ve škole snad všechno,nejen rozvrh 🙂
asi začnu psát deník šílené matky 😀
Ahoj,
u nás v 7. Třídě jeden den 7 hodin, jinak po 6.
V 5. Třídě 5 hodin jeden den šest, ve 3. Třídě 5 hodin s tím ze ji Kroužky navazují přímo na vyučování nebo chvilku čekají třeba v družině, ti starší v šatně.
Docela to jde.
(Citováno od Marien z 23.9.2014 06:05)Marien, toto mě velmi zajímá. U vás mohou na kroužek děti čekat v šatně? U nás to neexistuje. Učitelka, co má u šaten dozor dbá na to, aby se děti oblékly a hned opustily budovu. Takže děti vyhodí ze školy na mráz či déšť a tam čekají třeba 30 minut, než jim začne kroužek. Každý rok o tom rodiče na schůzkách diskutují a chtějí řešení, bohužel nic se nezměnilo.
(Citováno od Peťka z 23.9.2014 19:05)Peti
já jsem to nikdy neřešila, že by nemohli. S uklízečkou jsem se bavila, a tak jsem ji to říkala, že je blbý, že druhá dcera už nemůže do družiny, tak říkala, že není problém čekat v šatně, pokud nebude dělat bugr. Děckám říkám, ať si tam píší úkoly nebo si vezmou knížku a čtou – mají tam takový veliký prostor, kde jsou stole a židle, takže místo k tomu je. Stejně tak tam i čekají než jim jede autobus, musí se chovat slušně, jinak je také vyhodí.Je to docela blbý když musí ven za každého počasí. U nás začíná první hodina UŽ v 7.45 právě z důvodu dojíždění autobusu, aby to navazovalo, jak ráno, tak odpoledne, aby nemuseli dlouho čekat.
Ale v těch 7.45 je brzy – děcka musím budit v 6.15, aby stíhali – další diskuze – kdy začíná vyučování – nebylo by od škody.
(Citováno od Marien z 24.9.2014 10:13)Marien, tak to mají u vás hezky, lidsky vyřešené. U nás vážně musí ven. 🙁
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:03)Holky, to je těžké. Je to dobrá vůle té ulizečky, jenže když si tam holka zlomí malíček, tak odpovědnost padá na školu. A někteří rodiče jsou schopní takové věci dovádět do extrémů a řešit, kdo tam měl dozorovat, kdo za to nese odpovědnost, požadovat náhrady, kázeňské opatření apod. Prostě jak já říkám – jsme pořád jednou nohou v kriminále a při tělocviku a dozoru oběma…
Takže to, že je “vyhodí“ ven je proto, že v tu chvíli za ně nezodpovídá škola, ale rodiče.U nás jsou volné hodiny řešeny tak, že je vždycky buď v počítačích nebo ve šk. knihovně stanovený dozor a děti, pokud zůstávají ve škole a nejdou ven, se musí zdržovat v této dané místnosti. Tam na ně jeden člověk dohlíží (dnes jsem si taky takový dozor užívala…). V tu chvíli za ně zodpovídám já. Pokud jdou na šk. dvůr, nebo si něco koupit do obchodu, nebo prostě před školu, tak odpovědnost nepadá na naši hlavu, ale na jejich, potažmo rodičů. Ale my jako škola jsme krytí, protože jsme místnost vyhradili, dozor zajistili…
(Citováno od Pavlinkav z 24.9.2014 17:09)Pavlínko, ale toto je taky krásné řešení. Neposíláte děti na mráz. A nešlo by to vyřešit nějakým podpisem rodičů, že mezi ukončením výuky a začátkem kroužku mohou děti zůstat ve vyhrazeném vnitřím prostoru, ale škola nenese odpovědnost?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 18:25)Tak pokud vím, takhle to právě nejde. Pokud jsou na půdě školy, musí být zajištěný dozor. A to samozřejmě nikdo nechce dělat 😉 My jsme to prostě dostali befelem v rámci 40hodinové pracovní doby a je to naše povinnost. Asi záleží na řediteli, jestli je ochotný takto reagovat.
Nepráskněte to na mě ;), ale často pomáhá zahlásit – vím o škole, kde to tak dělají a jde to… Na to dost ředitelů slyší 😉 Je to takové malé rodičovské vydíráníčko 😉
(Citováno od Pavlinkav z 24.9.2014 18:29)
U nás se jedná o půl hodiny. Když je venku hezky, ani mi to tak nevadí. I když v rámci bezpečnosti bych byla taky raději, kdyby mohla čekat někde uvnitř školy. Pokud je venku mráz nebo prší, pak je to špatné. Sama vidím, jak děti na obědě honí, aby jedly co nejrychleji. V šatně také. Takže moje prvotní rada “loudej se na obědě“, je o ničem. Zkusím to nadhodit na schůzkách. Díky.
Ahoj,
u nás v 7. Třídě jeden den 7 hodin, jinak po 6.
V 5. Třídě 5 hodin jeden den šest, ve 3. Třídě 5 hodin s tím ze ji Kroužky navazují přímo na vyučování nebo chvilku čekají třeba v družině, ti starší v šatně.
Docela to jde.
(Citováno od Marien z 23.9.2014 06:05)Marien, toto mě velmi zajímá. U vás mohou na kroužek děti čekat v šatně? U nás to neexistuje. Učitelka, co má u šaten dozor dbá na to, aby se děti oblékly a hned opustily budovu. Takže děti vyhodí ze školy na mráz či déšť a tam čekají třeba 30 minut, než jim začne kroužek. Každý rok o tom rodiče na schůzkách diskutují a chtějí řešení, bohužel nic se nezměnilo.
(Citováno od Peťka z 23.9.2014 19:05)Peti
já jsem to nikdy neřešila, že by nemohli. S uklízečkou jsem se bavila, a tak jsem ji to říkala, že je blbý, že druhá dcera už nemůže do družiny, tak říkala, že není problém čekat v šatně, pokud nebude dělat bugr. Děckám říkám, ať si tam píší úkoly nebo si vezmou knížku a čtou – mají tam takový veliký prostor, kde jsou stole a židle, takže místo k tomu je. Stejně tak tam i čekají než jim jede autobus, musí se chovat slušně, jinak je také vyhodí.Je to docela blbý když musí ven za každého počasí. U nás začíná první hodina UŽ v 7.45 právě z důvodu dojíždění autobusu, aby to navazovalo, jak ráno, tak odpoledne, aby nemuseli dlouho čekat.
Ale v těch 7.45 je brzy – děcka musím budit v 6.15, aby stíhali – další diskuze – kdy začíná vyučování – nebylo by od škody.
(Citováno od Marien z 24.9.2014 10:13)Marien, tak to mají u vás hezky, lidsky vyřešené. U nás vážně musí ven. 🙁
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:03)Holky, to je těžké. Je to dobrá vůle té ulizečky, jenže když si tam holka zlomí malíček, tak odpovědnost padá na školu. A někteří rodiče jsou schopní takové věci dovádět do extrémů a řešit, kdo tam měl dozorovat, kdo za to nese odpovědnost, požadovat náhrady, kázeňské opatření apod. Prostě jak já říkám – jsme pořád jednou nohou v kriminále a při tělocviku a dozoru oběma…
Takže to, že je “vyhodí“ ven je proto, že v tu chvíli za ně nezodpovídá škola, ale rodiče.U nás jsou volné hodiny řešeny tak, že je vždycky buď v počítačích nebo ve šk. knihovně stanovený dozor a děti, pokud zůstávají ve škole a nejdou ven, se musí zdržovat v této dané místnosti. Tam na ně jeden člověk dohlíží (dnes jsem si taky takový dozor užívala…). V tu chvíli za ně zodpovídám já. Pokud jdou na šk. dvůr, nebo si něco koupit do obchodu, nebo prostě před školu, tak odpovědnost nepadá na naši hlavu, ale na jejich, potažmo rodičů. Ale my jako škola jsme krytí, protože jsme místnost vyhradili, dozor zajistili…
(Citováno od Pavlinkav z 24.9.2014 17:09)Pavlínko, ale toto je taky krásné řešení. Neposíláte děti na mráz. A nešlo by to vyřešit nějakým podpisem rodičů, že mezi ukončením výuky a začátkem kroužku mohou děti zůstat ve vyhrazeném vnitřím prostoru, ale škola nenese odpovědnost?
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 18:25)
Tak pokud vím, takhle to právě nejde. Pokud jsou na půdě školy, musí být zajištěný dozor. A to samozřejmě nikdo nechce dělat 😉 My jsme to prostě dostali befelem v rámci 40hodinové pracovní doby a je to naše povinnost. Asi záleží na řediteli, jestli je ochotný takto reagovat.
Nepráskněte to na mě ;), ale často pomáhá zahlásit – vím o škole, kde to tak dělají a jde to… Na to dost ředitelů slyší 😉 Je to takové malé rodičovské vydíráníčko 😉
Ahoj,
u nás v 7. Třídě jeden den 7 hodin, jinak po 6.
V 5. Třídě 5 hodin jeden den šest, ve 3. Třídě 5 hodin s tím ze ji Kroužky navazují přímo na vyučování nebo chvilku čekají třeba v družině, ti starší v šatně.
Docela to jde.
(Citováno od Marien z 23.9.2014 06:05)Marien, toto mě velmi zajímá. U vás mohou na kroužek děti čekat v šatně? U nás to neexistuje. Učitelka, co má u šaten dozor dbá na to, aby se děti oblékly a hned opustily budovu. Takže děti vyhodí ze školy na mráz či déšť a tam čekají třeba 30 minut, než jim začne kroužek. Každý rok o tom rodiče na schůzkách diskutují a chtějí řešení, bohužel nic se nezměnilo.
(Citováno od Peťka z 23.9.2014 19:05)Peti
já jsem to nikdy neřešila, že by nemohli. S uklízečkou jsem se bavila, a tak jsem ji to říkala, že je blbý, že druhá dcera už nemůže do družiny, tak říkala, že není problém čekat v šatně, pokud nebude dělat bugr. Děckám říkám, ať si tam píší úkoly nebo si vezmou knížku a čtou – mají tam takový veliký prostor, kde jsou stole a židle, takže místo k tomu je. Stejně tak tam i čekají než jim jede autobus, musí se chovat slušně, jinak je také vyhodí.Je to docela blbý když musí ven za každého počasí. U nás začíná první hodina UŽ v 7.45 právě z důvodu dojíždění autobusu, aby to navazovalo, jak ráno, tak odpoledne, aby nemuseli dlouho čekat.
Ale v těch 7.45 je brzy – děcka musím budit v 6.15, aby stíhali – další diskuze – kdy začíná vyučování – nebylo by od škody.
(Citováno od Marien z 24.9.2014 10:13)Marien, tak to mají u vás hezky, lidsky vyřešené. U nás vážně musí ven. 🙁
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:03)Holky, to je těžké. Je to dobrá vůle té ulizečky, jenže když si tam holka zlomí malíček, tak odpovědnost padá na školu. A někteří rodiče jsou schopní takové věci dovádět do extrémů a řešit, kdo tam měl dozorovat, kdo za to nese odpovědnost, požadovat náhrady, kázeňské opatření apod. Prostě jak já říkám – jsme pořád jednou nohou v kriminále a při tělocviku a dozoru oběma…
Takže to, že je “vyhodí“ ven je proto, že v tu chvíli za ně nezodpovídá škola, ale rodiče.U nás jsou volné hodiny řešeny tak, že je vždycky buď v počítačích nebo ve šk. knihovně stanovený dozor a děti, pokud zůstávají ve škole a nejdou ven, se musí zdržovat v této dané místnosti. Tam na ně jeden člověk dohlíží (dnes jsem si taky takový dozor užívala…). V tu chvíli za ně zodpovídám já. Pokud jdou na šk. dvůr, nebo si něco koupit do obchodu, nebo prostě před školu, tak odpovědnost nepadá na naši hlavu, ale na jejich, potažmo rodičů. Ale my jako škola jsme krytí, protože jsme místnost vyhradili, dozor zajistili…
(Citováno od Pavlinkav z 24.9.2014 17:09)
Pavlínko, ale toto je taky krásné řešení. Neposíláte děti na mráz. A nešlo by to vyřešit nějakým podpisem rodičů, že mezi ukončením výuky a začátkem kroužku mohou děti zůstat ve vyhrazeném vnitřím prostoru, ale škola nenese odpovědnost?
Ahoj,
u nás v 7. Třídě jeden den 7 hodin, jinak po 6.
V 5. Třídě 5 hodin jeden den šest, ve 3. Třídě 5 hodin s tím ze ji Kroužky navazují přímo na vyučování nebo chvilku čekají třeba v družině, ti starší v šatně.
Docela to jde.
(Citováno od Marien z 23.9.2014 06:05)Marien, toto mě velmi zajímá. U vás mohou na kroužek děti čekat v šatně? U nás to neexistuje. Učitelka, co má u šaten dozor dbá na to, aby se děti oblékly a hned opustily budovu. Takže děti vyhodí ze školy na mráz či déšť a tam čekají třeba 30 minut, než jim začne kroužek. Každý rok o tom rodiče na schůzkách diskutují a chtějí řešení, bohužel nic se nezměnilo.
(Citováno od Peťka z 23.9.2014 19:05)Peti
já jsem to nikdy neřešila, že by nemohli. S uklízečkou jsem se bavila, a tak jsem ji to říkala, že je blbý, že druhá dcera už nemůže do družiny, tak říkala, že není problém čekat v šatně, pokud nebude dělat bugr. Děckám říkám, ať si tam píší úkoly nebo si vezmou knížku a čtou – mají tam takový veliký prostor, kde jsou stole a židle, takže místo k tomu je. Stejně tak tam i čekají než jim jede autobus, musí se chovat slušně, jinak je také vyhodí.Je to docela blbý když musí ven za každého počasí. U nás začíná první hodina UŽ v 7.45 právě z důvodu dojíždění autobusu, aby to navazovalo, jak ráno, tak odpoledne, aby nemuseli dlouho čekat.
Ale v těch 7.45 je brzy – děcka musím budit v 6.15, aby stíhali – další diskuze – kdy začíná vyučování – nebylo by od škody.
(Citováno od Marien z 24.9.2014 10:13)Marien, tak to mají u vás hezky, lidsky vyřešené. U nás vážně musí ven. 🙁
(Citováno od Peťka z 24.9.2014 17:03)
Holky, to je těžké. Je to dobrá vůle té ulizečky, jenže když si tam holka zlomí malíček, tak odpovědnost padá na školu. A někteří rodiče jsou schopní takové věci dovádět do extrémů a řešit, kdo tam měl dozorovat, kdo za to nese odpovědnost, požadovat náhrady, kázeňské opatření apod. Prostě jak já říkám – jsme pořád jednou nohou v kriminále a při tělocviku a dozoru oběma…
Takže to, že je “vyhodí“ ven je proto, že v tu chvíli za ně nezodpovídá škola, ale rodiče.
U nás jsou volné hodiny řešeny tak, že je vždycky buď v počítačích nebo ve šk. knihovně stanovený dozor a děti, pokud zůstávají ve škole a nejdou ven, se musí zdržovat v této dané místnosti. Tam na ně jeden člověk dohlíží (dnes jsem si taky takový dozor užívala…). V tu chvíli za ně zodpovídám já. Pokud jdou na šk. dvůr, nebo si něco koupit do obchodu, nebo prostě před školu, tak odpovědnost nepadá na naši hlavu, ale na jejich, potažmo rodičů. Ale my jako škola jsme krytí, protože jsme místnost vyhradili, dozor zajistili…