Recenze: Viktor a případ zmizelého psa

Na pultech knihkupectví se nedávno objevila kniha z nakladatelství Grada  s názvem Viktor a případ zmizelého psa. Knížka s detektivní zápletkou volně navazuje na předchozí úspěšný díl Viktor a záhadná teta Bobina, který se během pár měsíců stal bestsellerem a také vítězem čtenářské ankety SUK – čteme všichni 2018. Autorkami knihy jsou opět Pavlína Jurková a Jarmila Vlčková, krásné ilustrace dodala Martina Fojtů.

Hlavním hrdinou knihy je žák základní školy Viktor Čermák, jemuž jednoho dne v parku záhadně zmizí jeho milované štěně Seneka (zvané Séňa). Rozjede proto se svou kamarádkou Žofií detektivní pátrání, během něhož se dostanou i do mnoha nebezpečných situací. Vše si pečlivě zapisují do deníku detektivních případů, sbírají důkazy, sledují podezřelé a vše fotí přes polaroidový aparát.

Dlouhou dobu se zdá, že snad ani záhadě nedokáží sami přijít na kloub. Jestli nakonec beznaděj vystřídá radost ze šťastného shledání s uneseným pejskem, to zjistíte z knížky samotné. Určitě budete na rozuzlení zvědavi stejně jako já a moje dvě dcerky, když jsme spolu příběh četly. Všechny jsme byly nadšené a knížka se nám moc líbila. Určitě se poohlédneme i po předcházejícím díle.

Knížka je psána dostatečně velkými písmeny, je navíc prokládaná barevnou kurzívou, aby dětský čtenář lépe rozeznal myšlenky hlavní postavy, což činí příběh přehlednějším a čtivějším zároveň.

Viktor a případ zmizelého psa

Autorky: Pavlína Jurková, Jarmila Vlčková