Recenze: Pokladnice pohádek

Kniha Pokladnice pohádek je krásnou sbírkou 12 tradičních pohádek podle předloh známých autorů, jako je B. Němcová, H. Ch. Andersen, K. J. Erben nebo bratří Grimmů. Pohádky mají svůj původ v různých zemích Evropy, proto má každá pohádka ještě svůj podtitul např. německá, francouzská nebo ruská, podle toho, kde se odehrává. Knihu napsala Alena Peisertová a ilustrovala Dagmar Ježková a vydalo ji nakladatelství Edika.

Příběhy jsou poutavým vyprávěním, které podněcuje dětskou fantazii a vybízí zvědavé děti k otázkám. Každá pohádka v sobě skrývá nějaké mravní poučení, např. že dobro vítězí nad zlem, lhát a krást se nevyplácí, osobě v nesnázích se má pomoci atd. Pohádky mají vždy šťastný konec, zlí lidé jsou spravedlivě potrestáni a ti čestní se mohou radovat z odměn, ruky princezny, nebo vysvobození z chudoby.

V polovině pohádek vystupují jako hlavní postavy zvířátka, která buď radí a pomáhají lidem, nebo vyzrají svou šikovností a mazaností nad jiným zvířecím nepřítelem, nebo se dokážou mezi sebou domluvit a společně najít řešení.

Většina pohádek je dobře známá a slýchaly jsme je jako děti asi všichni, v přepracovaném podání Aleny Peisertové je však každá trochu jiná, než si ji možná pamatujeme. Jednu z nich Loď, která plula po vodě i po zemi, jsem četla poprvé. Kniha je doplněna mnoha krásnými ilustracemi a skrytými životními poučeními o dobru, štědrosti, lásce, pýše a laskavosti. Kniha je určena čtenářům od 5 let. Tříleté dceři se líbila, příběhy však na ni byly příliš dlouhé a chtěla je převyprávět jednodušeji. Moc ji bavilo jí listovat a prohlížet si obrázky. Kniha by neměla určitě chybět v žádné dětské knihovničce.

Pokladnice pohádek

Napsala: Alena Peisertová

Počet stran: 80