Recenze: Nebojím se tmy

Kdo má doma malé děti, určitě se alespoň jednou setkal se situací, že se dítko někam bálo jít, protože jsou tam strašidla, divné stíny nebo se tam jen něco mihlo. Večer ho ruší podivné zvuky, v každém koutě něco číhá, v domě někdo tajemný chodí… Jednoduše řečeno, nechce být samo a bojí se, a to hlavně potmě.

I u nás je to podobné – první dcerka, když bylo po Mikuláši (to měla čerstvě tři roky), začala mít pocit, že nám stále večer koukají do oken čerti. Trvalo nám celkem dlouho, než jsme ji přesvědčili, že za oknem nikdo není. Mladší dcerce jsou nyní dva roky a ta zase nemá ráda, když usíná potmě, takže musí mít u postele zapnutou malou lampičku. Je přenosná, takže v noci, když děti potřebují třeba na záchod, tak si ji zapnou a jdou s ní jako s baterkou. Na noční strašidla však nyní máme i jednoho nového pomocníka – je to perfektní knížka s nádhernými ilustracemi Jakuba Cenkla s názvem Nebojím se tmy, kterou letos vydalo nakladatelství Albatros.
Hlavním hrdinou knížky je malý chlapeček Tomík. Ať se vyskytne kdekoliv, kde je tma (v dětském pokoji, v garáži, na ulici, u babičky, v lese nebo ve stanu), hned ho jímá hrůza, vidí jen samá strašidla a podivné stíny. Naštěstí si může společně s čtenáři knížku pomocí důmyslného posuvného mechanismu „rozsvítit“ (viz obrázky). Jen se zatáhne za záložku na boku stránky a tam, kde jsou podle Tomíka strašidla, se rozsvítí, a on uvidí, že jsou to jen běžné věci, zvířátka či známí lidé, kterých se rozhodně bát nemusí.

DSCN1481 DSCN1480

DSCN1478DSCN1479

Knížka je postavena na velmi dobrém nápadu a odráží praktickou zkušenost většiny rodičů. Pro ně je to ideální pomůcka, jak svým dětem ukázat, že se tmy rozhodně bát nemusí a že strašidla neexistují. Knížka je povedená i po stránce výtvarné – opravdu zdařilé obrázky z produkce Jakuba Cenkla se dětem, ale i nám dospělým, moc líbily. Textu není v knize mnoho, lze ho doprovodit či rozšířit o vlastní povídání, podle věku dětí. a9dc110569ef0955ab121e423ec83956Kniha je osazena pevnými deskami, jednotlivé stránky jsou z několika vrstev tvrdého papíru. U nás doma měla u obou dcerek velký úspěch, čteme si ji nyní nejen večer před spaním, ale i přes den, dokonce už starší sedmiletá předčítá knížku mladší sestřičce. Všem opravdu velmi doporučuji.

Knihu Nebojím se tmy vydalo nakladatelství Albatros, a objednat si ji můžete zde.

• endlisek

Super nápad, škoda, že tato kniha neexistovala před 25 lety 😀