Recenze: Karel IV. Pán světa

Rubrika: Knihy pro děti a mládež, Kulturní a literární tipy, Příběhy pro děti

Pod názvem knihy Karel IV. Pán světa si můžeme představit ledacos, ale koho z nás napadne, že jde právě o komiks? Napoví nám hned obálka knihy – neobvyklé ilustrace a podtitul Komiksový příběh největšího českého panovníka už přesvědčí i ty nejpochybovačnější. V dnešní době, kdy děti většinou odmítají číst knihy obecně, nebo aspoň odmítají číst mnohastránkové romány s nezáživnými pasážemi, zažívá komiks velkou renesanci.

Když zajdete do dětského oddělení knihovny, budete se možná divit, kolik klasických děl spisovatelských velikánů je přepsaných do komiksové podoby, stravitelnější pro dnešní „uspěchanou“ generaci dětí.

WP_20160511_18_28_18_Pro

Asi právě proto, že jsem pár těchto komiksů viděla, mě kniha kolektivu autorů –  Zdeňka Ležáka, Jonáše Ledeckého, Matyáše Namaie a Martina Pospíšila, kterou vydalo nakladatelství Albatrosmedia – velmi příjemně překvapila. Komiks o proměně bezbranného malého chlapce v nejmocnějšího muže tehdejšího světa zabírá asi jen třetinu knihy. Tuto třetinu si několikrát náležitě vychutnal syn, který přečetl komiks několikrát a dával do něj nahlížet i příbuzným. Některých obrázků se trošku i bál, žádal vysvětlení, takže se dozvěděl zase více o životě ve středověku, jenž nebyl žádným peříčkem.

WP_20160511_18_29_09_Pro

Mně jako zástupce starší generace nadchla část informativní, psaná stravitelně pro mládež i běžnou nevědeckou populaci. Krásné písmo, forma a ilustrace ve vás budí touhu dozvědět se o Karlu IV. více, než jste věděli doposud. Věřím, že i této části přijde syn časem na chuť a že ve škole učitelé ocení, když bude čerpat informace odjinud než z internetu, což už se dnes pomalu stává vzácností.

WP_20160511_18_29_30_Pro

Nad časovou osou rodiny Karla IV. jsme si se synem poseděli společně. Procvičil se nejen matematiku (počítal, kdo se kolika dožil let), ale i si rozšířil slovní zásobu a zjistil, jak se časy změnily. ec69de74ab7dcf69339192d80dd93a24Že se spousta dětí nedožila dospělosti a málokdo se dožil vyššího věku než dvaašedesátiletý Karel IV., to bylo pro syna překvapivé. A že byl Karel IV. ve věku dnešních druháků dávno ženatý? Přímo šokující. Tak zalistujte také a nechte se překvapovat.

Knihu Karel IV. Pán světa vydalo nakladatelství Albatrosmedia a zakoupit ji můžete zde.

Napsal/a: Zbynula

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (5 vyjádření)