Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Můj sen...
Holky mám problém při výchově dcerky Elišky. Je jí 6 let a ani tak ne problém, jak nevim, poradit od maminek, které mají starší děti… Ve školce chodí na kroužky (kreslení, tancování country, zpívání, angličtina) a pak chodí každé pondělí a úterý na tancování a mladý přírodovědec na Domečku dětí a mládeže. Někdy pořádají akce, třeba výlety do plavecké, planetarium, nebo pečení před velikonocema, různé soutěže. Pokaždé na to přihlašuji Elišku se snahou, že něco pozná, něco se naučí, bude se jí to v budoucnu hodit. Než sedět doma, jak to vidim u ostatních maminek, a jejich děti nikam a nic nezažijou. A včera přišla švagrová. Chtěla si vzít s sebou Elišku aby u ní spala, jenže jsem jí řikala kdy by měla mít volno, že teďka má různá vystoupení a bude řikat básničku na vítání občánků a tak. Eliška nám vstoupila do řeči se slovy, že už jí to nebaví vystupovat všude a tak. Koukala jsem na ní a švagrová mi řekla: “Tohle všechno, co děláš je tvůj sen“. Je to pravda, nikdy jsem takové jako dítě nezažila a chci aby moje děti to měly lepší. I když si Elča nikdy nestěžovala, baví jí to chodit na akce a tak, ale si myslim, jestli to už fakt není moc a jestli nechci od dcerky až moc. Co myslíte? Zase si řikám, že třeba angličtina se jí bude určitě hodit, bude jí mít od první třídy, a tancování? třeba v ní objevim nějaké nadání… Když nebude chodit na žádné kroužky, nic neobjevim, nic nezkusí.. Napište svůj názor. Díky moc Pavla
tak abych to uvedla na pravou miru…AJ je na vsech skolach povinne od treti podle zakona…ale jelikoz najely skoly na skolni vzdelavaci programy a skolstvi je dnes hlavne o ziskavani zaku a vyhoveni rodicum….vetsina skol zavadi AJ uz od prvni tridy…hodinu tydne integrovanou do predmetu…je to jen o tom ktera skola vic nabidne a kteri rodice se na to nachytaji…nove skolni vz. programy umoznuji udelat si predmety jake chcete…jen musite splnit kompetence….ja uz narazila na nevyhody abude jich vic….presel ke mne hosik z vedlejsi skoly a v prirodovede i jynych predmetech mel jine ucešbbice s jinak postavenym ucivem…a je ted chudak mimo a musi se vse doucovat…naopak v nekterych predmetech my teprve budeme probirat to co on uz delal……takze dvakrat uslysi vse o podstatnych jmenech a kategoriich…ale nebude mit anung o vyjmenovanych slovek…:(((((
Tak já podle dvou základních škol, do kterých už naše Áňa (10) stihla chodit, můžu říct, že v obou byla angličtina až od třetí třídy. A co se týká těch kroužků, ve školce chodila do flétny, jógy a keramiky. Jelikož jsem v té době porodila Kačku a nebyla jsem mobilní, neřešila jsem, že bych pro ni hledala nějaké lepší kroužky, abych objevila nějaký talent. Ale keramika ji bavila nejvíc a takhle se taky ukázalo, že ji ty její ručičky poslouchají a nosila domů nádherné výtvory. No a teď ve škole- jelikož se pomalu dostává do puberty a rebeluje- odmítla v září nastoupit do jakéhokoliv kroužku kromě výtvarky jednou týdně. Že radši bude chodit s kamarádkou ven. Dohodli jsme se s manžou, že jí tu možnost dáme, ať čas ukáže, co se z toho protestu vyvine. A uběhly dva měsíce, kdy přišla ze školy, udělala úkoly, přidělenou domácí práci a sedala k televizi a k počítači. V listopadu na třídních schůzkách jsem si pokecala s paní učitelkou, a od příštího týdne se naše rebelka nestačila divit. Má každý den kromě pátku kroužek – v pondělí flétna, úterý výtvarka a aerobic, ve středu psaní na počítači všema deseti, ve čtvrtek výtvarka. Kroužky jsou jenom do tří, takže o půl čtvrté je doma a já už vím, že to jinak prostě nejde. Nejvíc ji baví výtvarka, p.učitel vymýšlí úžasné a střelené nápady. Ve flétně pokračuje od 1.třídy proto, že je škoda nevyužít nabytých znalostí not a nezlepšovat hraní, ačkoliv tam přílišný talent k hudbě moc nevidím. Ale baví ji to a to je hlavní.
Ale proč to všechno píšu – jediné, proti čemu nesmírně protestuje, že ji nebaví, je aerobic. Jenže má ho tak trochu i za trest, ač to zní divně, prostě na začátku roku bylo pohybových kroužků víc než dost, ale ona všechny odmítla. V listopadu pak bylo místečko už jen v aerobicu. A protože si myslím, že děti nějaký pohyb opravdu potřebují, trvám na tom, aby do konce školního roku ten aerobic dochodila s tím, že od září se přihlásí do jiného.
A když se vrátím k Elišce, opravdu si myslím, jak radí holky, že byste to spolu měly jako kamarádky hezky probrat, a neboj se, až nastoupí do školy a ty uvidíš, jak jí jde učení, podle toho sama usoudíš, na co ta holčička má a co už by bylo pro ni příliš. Osobně nejsem pro to, aby se dítě zahlcovalo činnostmi na takové té prvotřídní úrovni, jakože 3x týdně má trénink tanců, 2x do měsíce mají vystoupení a akce po celé republice a zároveň chodí 4xtýdně do tenisu a 2x týdně do angličtiny na jazykové škole (zkušenost z okolí). Tohle mi připadá jako moc velký nápor a myslím, že hlavně tady se projevuje přání rodičů, aby jim děti splnily sny, které oni nestačili.
Holky s tou ájinou máte recht. Tady u nás jsou dvě školy základní. V jedné je ájina od první, ve druhé až ve třetí tak nevim podle čeho to berou. Díky za rady. Pavla
Brmbulko, to jsem vůbec nevěděla, Tomík ještě neumí pořádně česky :-)) Musím se ve škole zeptat, jak to je tady, pro nás by snad byla ta 3.třída lepší…
ve vetsine skol uz je AJ od 1. tridy
jako ucitelka rikam…..vase dcera toho dela opravdu moc
Kroužky pro děti a jazykové přípravky jsou dobrá věc, ale asi všeho s mírou. Zkus udělat kompromis, zachovej to, co ji nejvíc baví a na zbytku se dohodněte. Můžeš jí vysvětlit, jak se skvělé, aby trávila smysluplně svůj volný čas, něco se naučila, vyzkoušela … někam se podívala, ale asi dospěla do věku, kdy nechce být automaticky vtlačena do každé akce, kterou jí naplánuješ. Dej jí více prostoru a svobodné volby a uvidíš, že si časem po vyzkoušení většího množství akcí a aktivit vybere jednu oblast, která ji bude nejvíce zajímat a začne se jí sama od sebe dobrovolně intenzivně věnovat.
Myslím, že ta angličtina je super věc, v dnešní době se dětem bude hodit, takže to je jen dobře. Taky si nemyslím, že by toho měla moc, nějak extrémně. Ale jak píšou holky, zkus se jí zeptat, jestli jí to baví, nebo co by třeba chtěla zrušit. Jinak využití volného času u dětí ( i takto starých) je důležité, a lepší než aby běhala někde venku a nudila se. mě osobně se to líbí, jak chodí na ty kroužky.
No, u nás to právě moc vidět nebylo… 🙁 Ale třeba to bylo jen stylem výuky, já si tehdy taky právě říkala, že do těch malinkých hlaviček to poleze samo… a nic 🙂 Vidíš, Pavli, tak ta angličtina od 1. třídy, to bude plus, protože se ji aspoň bude učit stejným stylem – jinak se to učí ve školce, jinak v kroužku a jinak v ZŠ… Tak hodně štěstí 🙂
Já si tentokrát dovolím nesouhlasit s Ájíkem 😀 Jde o tu angličtinu, ono se může zdát, že jim do ve věku raně školním nebo předškolním třeba nic nedává, ale opak je pravdou. Právě tím omíláním si to do těch hlaviček zasunou. Já mám zkušenost s nejstarším, ten chodí na angličtinu od předškoláků, jde mu to dobře, fakt si pamatuje a mladší byl na zkušební hodině ve 3,5 roku a dodnes si pamatuje, co jim říkala Američanka, která neuměla ani slovo česky. Na angličtinu chodí teď ve čtyřech prvním rokem a aniž bych ho nějak zkoušela, tak u jídla nebo při hře automaticky použije anglické slovíčko, jako mimochodem…
Jinak Pavlo, je fakt, že by z toho mohla být Eliška utahaná, takže to společně zkuste zredukovat k oboustranné spokojenosti.