Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Můj sen...
Holky mám problém při výchově dcerky Elišky. Je jí 6 let a ani tak ne problém, jak nevim, poradit od maminek, které mají starší děti… Ve školce chodí na kroužky (kreslení, tancování country, zpívání, angličtina) a pak chodí každé pondělí a úterý na tancování a mladý přírodovědec na Domečku dětí a mládeže. Někdy pořádají akce, třeba výlety do plavecké, planetarium, nebo pečení před velikonocema, různé soutěže. Pokaždé na to přihlašuji Elišku se snahou, že něco pozná, něco se naučí, bude se jí to v budoucnu hodit. Než sedět doma, jak to vidim u ostatních maminek, a jejich děti nikam a nic nezažijou. A včera přišla švagrová. Chtěla si vzít s sebou Elišku aby u ní spala, jenže jsem jí řikala kdy by měla mít volno, že teďka má různá vystoupení a bude řikat básničku na vítání občánků a tak. Eliška nám vstoupila do řeči se slovy, že už jí to nebaví vystupovat všude a tak. Koukala jsem na ní a švagrová mi řekla: “Tohle všechno, co děláš je tvůj sen“. Je to pravda, nikdy jsem takové jako dítě nezažila a chci aby moje děti to měly lepší. I když si Elča nikdy nestěžovala, baví jí to chodit na akce a tak, ale si myslim, jestli to už fakt není moc a jestli nechci od dcerky až moc. Co myslíte? Zase si řikám, že třeba angličtina se jí bude určitě hodit, bude jí mít od první třídy, a tancování? třeba v ní objevim nějaké nadání… Když nebude chodit na žádné kroužky, nic neobjevim, nic nezkusí.. Napište svůj názor. Díky moc Pavla
Holky dík zatim za rady. Těch kroužků je hodně to jo pak nám nastane škola tak to omezim a uvidim jak to bude stíhat.
Ájíku, u nás je angličtina už od první třídy. Plním si svůj sen to je pravda…Omezim to.
Pavli… no, já jestli můžu něco říct, přijde mi, že na 6-ti leté dítě je toho opravdu trochu moc. Určitě si s Elinkou promluv a zeptej se jí, co ji baví nejvíc. Co se týká angličtiny, určitě je to dobré, ale má zkušenost, když na ni chodili v tomhle věku kluci , byla ta, že se toho stejně moc nenaučili, spíš se dokola omílalo stále totéž… od 3.třídy je angličtina součástí výuky v ZŠ – což mi teď zpětně přijde tak akorát, a přestože se oba učí výborně, nemám pocit, že zrovna v angličtině by nějak perlili. V 6-ti letech je dcerka opravdu ještě dítě, až nastoupí do školy, bude i to samo o sobě dost velká změna a nemusela by takový nápor zvládat. Spíše bych jí ponechala jeden dva kroužky, které ji opravdu baví a až se adaptuje na školu, povyroste, třeba bych přidala další. Určitě bude chodit do kroužků s mnohem větším nadšením, když bude mít čas si i hrát, nebo jít spát k tetě, jak píšeš… Možná si opravdu plníš své sny a tvé dítě to může vidět jinak, i když máš třeba pocit, že ji to baví… Možná tě jen nechce zklamat… nebo ji to opravdu baví, ale zároveň i vyčerpává. Určitě si s ní promluv a důkladně to zvažte. Přeji hodně štěstí!
Já ještě tak velké dítě nemám, ale chápu tě. Myslím, že bych si po domluvě s malou ještě promluvila s učiteli, jak oni vidí její nadání. S využitím angličtiny máš pravdu, ale zas na druhou stranu pokud nepůjde do nějaké jazykově zaměřené školy, bude asi pak před ostatními dětmi v běžné škole napřed a bude se nudit, protože to už všechno bude znát. Zvaž to a neboj se kroužky trochu z redukovat. Ať dělá to, co ji baví… Třeba se to časem zase změní a sama zalituje, že se už nevídá s kamarádkami z kroužků a bude se chtít vrátit…
Pavli, spíš se zeptej Elišky, co jí baví a co ne. Jestli někam nechodí jen proto, že jsi jí přihlásila. Sama si pamatuji, že jsem jezdila do hudebky. Mě bavilo zpívat, chtěla jsem hrát na klavír, ale klavír jsme doma neměli, takže jsem hrála na flétnu. Dokud jsem měla jednoho pana učitele, který mě motivoval, vymýšlel hru různých písniček (tenkrát moderních – Kotě od Pavla Horňáka apod.), pak bylo všechno v pořádku. Jenomže tenhle pan učitel pak emigroval a dostala jsem jiného, který mě doslova mořil. Poptej se Elišky na to, co dělají, co jí baví, na vedoucí těch kroužků, na kamarády a sama uvidíš, jestli je někde problém. Kolem šestého roku věku se děti taky někdy docela stydí vystupovat na veřejnosti, problém může být i v tom.
Zkus si určit priority, nechala bych jí tak dva kroužky, které by jí bavily, dokud nechodí do školy, tak jich víc nevadí, ale až přijde škola, bude toho mít za celé dopoledne ve škole dost, aby ještě chodila na hodně zájmových kroužků.
Toť můj názor. Lenka
Holky mám problém při výchově dcerky Elišky. Je jí 6 let a ani tak ne problém, jak nevim, poradit od maminek, které mají starší děti… Ve školce chodí na kroužky (kreslení, tancování country, zpívání, angličtina) a pak chodí každé pondělí a úterý na tancování a mladý přírodovědec na Domečku dětí a mládeže. Někdy pořádají akce, třeba výlety do plavecké, planetarium, nebo pečení před velikonocema, různé soutěže. Pokaždé na to přihlašuji Elišku se snahou, že něco pozná, něco se naučí, bude se jí to v budoucnu hodit. Než sedět doma, jak to vidim u ostatních maminek, a jejich děti nikam a nic nezažijou. A včera přišla švagrová. Chtěla si vzít s sebou Elišku aby u ní spala, jenže jsem jí řikala kdy by měla mít volno, že teďka má různá vystoupení a bude řikat básničku na vítání občánků a tak. Eliška nám vstoupila do řeči se slovy, že už jí to nebaví vystupovat všude a tak. Koukala jsem na ní a švagrová mi řekla: “Tohle všechno, co děláš je tvůj sen“. Je to pravda, nikdy jsem takové jako dítě nezažila a chci aby moje děti to měly lepší. I když si Elča nikdy nestěžovala, baví jí to chodit na akce a tak, ale si myslim, jestli to už fakt není moc a jestli nechci od dcerky až moc. Co myslíte? Zase si řikám, že třeba angličtina se jí bude určitě hodit, bude jí mít od první třídy, a tancování? třeba v ní objevim nějaké nadání… Když nebude chodit na žádné kroužky, nic neobjevim, nic nezkusí.. Napište svůj názor. Díky moc Pavla