Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak motivovat dítě
Prosím, může mi někdo poradit, jak na mého dvouletého prcka? Nechce ukazovat obrázky v knížce, pohádky mu čtu, ale nevím, jak ho mám motivovat, když ho to nezajímá 🙁 Jsem z toho už nešťastná. Koupila jsem mu úplně tu neobyčejnější knížečku s pěnovými stránkami, kde jsou na stránkách třeba jen dva obrázky, řeknu mu: ukaž boty a on nic 🙁 Prostě nechce spolupracovat, zoufám už několik měsíců a podle psycholožky mi došla zpráva, mimo jiné: dílčí pokroky zaznamenávám v porozumění (pásmo lehkého opoždění) Co to znamená? ááááách jo, pořád se tak nějak o jeho vývoj bojím 🙁 Nemáte prosím někdo s tímto zkušenosti? Také mám obavy, jak se začlení do kolektivu ve školce, jestli bude poslouchat učitelky, když ho učení nebaví 🙁
Vkládačku jsem teď viděla v nabídce popronu. http://www.popron.cz
Qinty
Horempádem, taky díky za tip, o tomhle časopisu slyším poprvé:-)
Horempádem, díky za tip na časopis. Tenhle neznám.
Cori, ještě jsem chtěla napsat, že malý si od roku prohlížel knížky, nejen ty “tvrdé“, měl je moc rád, ale pak nastalo najednou několikaměsíční období, kdy o ně neměl absolutně zájem. A teď už si zase listuje. Kdyby ho v tom období vyšetřil psycholog, nevím, co by mu ukázal, asi nic moc.
To uklízení závidím, náš syn taky pomáhá, ale dalo to práci naučit ho spolupracovat. Některé děti si neuklidí do pěti let.
My máme fakt skvělou doktorku, je hodně důsledná, když se něco děje, ale nedramatizuje to, že dítě říká v x měsících míň slov, než by podle tabulek mělo atd. Docela chápu, že to člověka vystresuje, ale oni to fakt někteří přehánějí.
http://www.send.cz/index.php?action=newspaper_details&lang=cs&paper_id=1930
tady je ještě odkaz na možnost objednávky předplatného časopisu
aaa tady je odkaz na časopis Učitelka z mateřské školky
http://www.casopisovy-portal.cz/casopis/detske/ucitelka_z_materske_skolky/2009-08.html
http://www.axioma.cz/bookview.php?catid=1&subcatid=73&bookid=308
tady je odkaz na knížku Nauč mě mluvit, jsou tam i další související tituly, taky mimichodem dobré
Cori, přidávám se k těm časopisům, tedy ono jich je na trhu hodně a málo které vyhovují dvouletým dětem, ale našla jsem jeden naprosto bezkonkurenční. Vychází jednou za měsíc jmenuje se “Učitelka z mateřské školky“. Je super, je tam spoooousta nápadů na hry s dětmi, tipy na výlety na výtvarné činnosti apod. Dcerku strašně baví ta obrázková čtení. Jak tam máš větu a jsou do ní vloženy obrázky, které dítě musí rozpoznat a pojmenovat a pak to zapadne do textu. Hodně se při tom pobavíme a chce to číst pořád dokolečka dokola. To by tě mohlo zaujmout jako rodiče a dodat inspiraci.
Jina Cori opravdu se netrap nejapnými poznámkami mudrů. Určitě tvé dítko nemá žádnou abnormální vadu ve vývoji a docela mě štvou tito mudrové, kteří hned maminky vystresují a posílají k psychologům. Vždyť nejlepším psychologem jsme my maminky. Tak vzhůru do toho a půl je hotovo. Uvidíš, jak za pár měsíců se tomu budeš smát a tvůj prcek bude tak zvídavý, až ti z toho půjde hlava kolem 😀
Cori,přidám se k ostatním,nezoufej,děti jsou tvrdohlavé,a až bude malý chtít,tak příjde i s knížkou a bude chtít více. Já jsem dceři četla pohádky,bylo jí to,ale ukradené,dělala vše,jen ne poslouchala a ted? Vezme knížku a podle obrázků si jí odvykládá sama a pozná všechny obrázky,moc jí nebaví klasické knížky,jako říkanky a tam,kde je více obrázků a malo textu. Oplatily se mi knížky z DKK Walta Diesney,jedna knížka,jeden příběh,obrázek na každé straně,text,to jí opravdu baví.A nebo mě napadá,co dětské časopisy? Taky mi pomohly,malá se z nich naučila spousty slov a věcí a nyní si s ní musím při každých nových číslách časopisů sednout a celé je přečíst a udělat všechny úkoly. Naučila se mi přitom základní barvy a čísla.
Corino, dělej to formou hry – například jak píše zuzina. Ono ta “suchá teorie“ je nebaví, chtějí příklady, něco je zaujme atd. – trochu jsem o tom psala v komentáři.
A píšeš, že perfektně uklízí – holka, to máš zlatý! Náš prcek si po sobě neuklidí a “prd“. Každé dítě je jiné, tak to ber a netrap se tím, hlavn ho nenuť, ono když ty prťata budeš nutit, tak to nějak vycítí a najust to dělat nebudou:-)
Moje ségra například až do školky odmítala mluvit, cokoliv, a jakmile byla konfrontována ve školce s dalšími dětmi, tak matka vyprávěla, jak jí to najednou jelo, že nebyla k zastavení. Trochu to souvisí, taky nechtěla opakovat slovíčka atd…
Ahoj Cori,je to trápení s prťaty,ale já osobně nemám moc ráda,když babičky a tetičky nutí dítko ať se předvede.Stejně po čase ty dětí nebaví dělat paci paci na přání,ale něco jiného je dělat to při hře s mámou.A myslím,že je to i u těch trošku větších-jako máš tedy ty.Myslím,že je důležité aby věděl co po něm chceš a když mu např. řekneš dones si boty, tak ti nedonese třeba tričko.Tedy jestli víš spolehlivě,že rozumí tomu co říkáš..tak jen trpělivost,nechtít zázraky a zkoušet co se dá.nechce ti ukázat namalovaný vláček?vezmi ho na nádraží,ukaž mu reklamní leták a zeptej se ho,co se mu líbí a v obchodě mu to ukaž ve skutečnosti,nepojmenuje zvířátka?vezmi ho buď do Zoo nebo na vesnici a pořád si sním o tom povídej:-)Školkou bych se netrápila,do té doby ještě nějaký čas uteče a za půl roku se může chovat úúplně jinak.