Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zdá se mi to divné
Zdravím všechny co jsem chodí nejen poradit.Sama bych se s vámi podělila o problém s kterým si nevím rady.Mám synka chodí do 6 třídy.Je dyslektik,těžší forma dysgrafie.ADHD(hyperaktivita,poruchy pozornosti atd.)3 roky navštěvoval dyslektickou třídu v které nějaké velké problémy nebyli.V 6 třídy byl integrován do nedyslektické třídy s posudkem výše uvedeným.Tady však z jazyky začlo velké problémy.V pololetí propadal jak z AJ tak i z ČJ. Z AJ si to dokázal opravit.Ale v ČJ stale propadá i když se snaží hlásí se.Paní učitelka dle jeho slov však přehlíží a nedá mu šanci.I když v individualním plánu má napsáno preferovat ustní zkoušení.Když jsem byla osobně za paní učitelkou tak mě s klidem oznámila abych uvažovala nad specialní školou dříve pomocnou.Je zajímavé že žádný ať z PPP či dětské psychiatrie mě nezavysle na sobě řekli že syn není adept do zvláštní školy.Dokonce mě paní doktorka sdělila jak může dyslektik propadat?
Je i to zajímavé že jeho spolužáci s kterými chodil do dyslektické třídy taktéž z ČJ PROPADAJÍ.Nevím co si o tom mám myslet.
Prosím zdělte mě svuj názor a jak mám postupovat?Budu všem strašně vděčná.
Mirčule
Zdravím všechny
Tak jsem včera byla za tou paní učitelkou.V rozhovoru jsem se ji zeptala že by dyslektika neměla nechat propadnou.No však ona s usměvem odpověděla že muže.Ale nehodlala to dál rozebírat.jen mě řekla že synek zabral a vychází mu lepší čtyřka.No mezi námi ještě není konec školního roku.Tak strach přetrvává dál. Mirčule
ježííííš jedním okem koukám na telku…tam je chyb pardéééén syn….dyslektik…..no tak to jsem šikula 🙂
držím palce aby jsi dobře pochodila, také mám sina dislektika a jak tak čtu tak musím děkovat za to jak škola vychází vstříc a nemáme takové problémy ani s učitelkama ani s učením, je v šesté třídě také a zatím se drží i na pěkných zmánkách které ho motivují k další činnosti…ale musím říct, že první až třetí třída byl také problém učitelka k ničemu:-), přestoupil na jinou školu a není sebemenší problém……je smutné jak učitelka s prominutím blbá dokáže tolik pokazit….sama jsem učitelka tak na ně můžu nadávat:-), když si vzpomenu jak ve druhé třídě nosil poznámky typu“ chová se nevhodně o přestávkách…šlo o házení vlašťovek“ nechtěl do školy chodit no brrr….po přestupu na jinou školu jsme spokojeni všichni tři roky poslouchám jen chválu a jakého mám bezva syna….nelituju rozhodnutí ho přeložit a možná jsem ho svým způsobem zachránila:-)….držím palce a bojuj stojí to za to pro tebe i syna
Tak když jsem chodila na základku ještě já a někteří spolužáci se ohrazovali, že jsou dyslektici a dysgrafici, řekl jim náš učitel tehdy, že se to týká pouze určitých druhů chyb a jde rozpoznat, co je spojeno s touto poruchou a co je naopak lajdáctví. Že jim nic nebrání v tom, aby se naučili rody, vzory… (i když třeba budou dělat chyby)…a že je klidně nechat propadnout může, jen ne z toho, co je spojeno s těmi dys…
No přišlo mi to tenkrát celkem logické vysvětlení, navíc když jsem věděla, že ti kluci nemají fakt snahu žádnou, jen pořád vychlámání vytahují: „Já jsem přece dys..“ Možná je chtěl jen donutit, aby něco dělali. Ale stejně by mě zajímalo, jestli je fakt nemůže nechat propadnout vůbec, nebo může, když prokáže, že veškerá snaha žádná.
Nemám sice zkušenost jako rodič, ale na střední škole jsme měli spolužáka dislektika. O jeho diagnoze věděli všichni pedagogové a byli vůči němu vstřícní a chápali jeho problém. V některých předmětech nevynikal, ale jak tu bylo výše psáno dávali přednost ústnímu zkoušení a pomáhali mu. Školu v pohodě dodělal a bez přílišného stresu. Je tedy smutné, že ve vašem případě se pedagogové takto chovají, obzvlášť v dnešní době, kdy o těchto „diagnozach“ je všeobecné povědomí a všichni víme o co jde.
jejda, zase jsem ťukla na aktualizaci:-)
BTW:já se za své kolegy taky občas stydím:-( nejsi sama
radka
jo a ještě pro brmbuli:-) synek měl napsáno z PPP na šujance i zachové (nevěřily jednomu posudku), že se má z matematiky zkoušet ústně. dyskalkulik. už od páté třídy. až do konce osmičky ANI JEDNOU nebyl ústně zkoušen, vždy písemky. ta učitelka učila kdysi i mě. když jsme mechanicky našrotili rovnice, a napsal s jednou chybou, bylo mi řečeno, že to MUSEL opsat, takže za pět a propad:-(
takže můj závěr: kéž by zmizly ty rádobyučitelky, které naše děti ničí a byly takové, jak jsi ty:-))
radka
nekdy se za nase skolstvi a nektere kantory vazne stydim:(((
jo a ještě pro brmbuli:-) synek měl napsáno z PPP na šujance i zachové (nevěřily jednomu posudku), že se má z matematiky zkoušet ústně. dyskalkulik. už od páté třídy. až do konce osmičky ANI JEDNOU nebyl ústně zkoušen, vždy písemky. ta učitelka učila kdysi i mě. když jsme mechanicky našrotili rovnice, a napsal s jednou chybou, bylo mi řečeno, že to MUSEL opsat, takže za pět a propad:-(
takže můj závěr: kéž by zmizly ty rádobyučitelky, které naše děti ničí a byly takové, jak jsi ty:-))
radka
a pro tazatelku: zkuste opravdu vydržet. bude to boj, ale jde o budoucnost vašeho dítěte. nenechte ho zničit.
radka