Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Problémy ve škole
Dobrý den, už si nevím rady a potřebuji poradit. Mám syna je 8 let a chodí do druhé třídy. Už v první třídě začali problémy ve škole – nesoustředil se, vyrušoval, chodil po třídě, nepracoval atd…Bylo mi doporučeno zajít za psycholožkou,ale byli jsem u psychiatričky. Tam jsem dostala léky na zklidnění, ale bylo to před prázdninami tak jsme nemohli moc sledovat účinky..Ted už je v druhé třídě a je to snad ještě horší 🙁 Vůbec se nesoustředí a nedělá co má, ruší ostatní děti, chodí po třídě,sundá si třeba ponožku a hází jí po dětech, dělá všechno možné jen né to co má…Nestíhá protože nedělá, vždy přinese domu prázdný sešit a doma do doděláváme…Strašně zapomíná…Není hloupý, jde mu skvělě matematika a čtení, trochu horší je psaní a kreslení..Už si vážně nevím rady 🙁 Začal chodit ze školy sám domu, ale pani učitelka mi řikala že to v jeho případě nevi zrovna dobrý nápad jeklikož je roztěkaný, ale co mám dělat když jsem v práci…nemůžu ho vyzvedávat, jedině si zkrátit úvazek…..Prosím poradte m 🙁 nevím jak dál! Předem velice děkuji s pozdravem Veronika
Veronika
Dašo….a proc to nekde jde a jinde ne?…jednoducha odpoved..protoze nekde se chce a jinde ne….
Renca
Jeeeeeeeee stejne nadesnky do kantoriny jako ja…to se mi libi…vsude tvrdim ze nejsem jako exot jedina…ale ze nas pribyva:))))Ja se zasadne dobijim praci….letni prazdniny jsou pro mne nejhorsi obdobi zivota…vzdy si rikam ze nebudu myslet na skolu a uz druhy tyden vymyslim celorocni hru:)))jsme se ted prihlasili i do souteze o vylet snu …tak jestli muzete sbirejte mi obaly diskita ja vas za to pochvalim:)))(jezis deformace:)
Renca
Ach jo, Dášo, to je prostě o lidech. Mám kolem sebe taky pár kolegyní, které jsou učitelky jen tím, že prostě chodí do práce do školy:o( Pro mě jsou ty děti taková dobíječka samy o sobě. Není vždycky pohoda a sranda, ale když pak člověk za sebou vidí ty výsledky…. hřeje to u srdíčka. A tak jako většinou prostě platí – když se chce, tak to jde. Jenom má člověk víc práce. Ono se totiž dá „učit“ a učit – jen to chce víc přípravy, opravdu si na vytypované děti udělat čas, prostor – ty diktáty mě fakt děsí. Minimálně by měl psát každou druhou větu. Teda u mě to tak vždycky fungovalo. Ale učila jsem starší – 3. a 4. třídu (pak jsem šla na MD) Ona ta hodina týdně navíc pomůže jen částečně – stejně to musí být každodenní systematická práce ve škole i doma. Ale zeptej se. Já jsem vždycky říkala, že v té jedné hodině můžu dětem ukázat, co lze dělat a zbytek je stejně na nich a pokud rodiče nic nedělají a považují to za vyřešenou věc tím, že má hodinu ve škole navíc, tak je to práce k ničemu.
No, to je téma na delší diskusi, končím, nebo tu bude román:o)))
Renčo, ty sešity jsou snad jediné, co mi nechybí. Když jsem viděla tvé i-netové stránky, tak mě to nadchlo a už mám v hlavě zase tisíc nápadů na práci, i když beruška zítra slaví rok a já ještě ty 2 doma budu:o)) Ale někdy mi ty děti a ta práce fakt chybí.
Děvčata-učitelky,
to vám věru nezávidím, tolik žáčků s poruchami ve třídě.
To se musí snad časem podepsat i na duševním zdraví, ne?
Myslím vašem :o). Jak se regenerujete? Co pomáhá k tomu, abyste byla další den zase chápavé a empatické ke svým žáčkům? Proč to někde jde a jinde ne?
Z vlastní zkušenosti vím, že různí učitelé se mohou k žákům s dys-poruchami chovat velice rozdílně, a také podle toho, jestli „už donesli papír z poradny“ nebo ne. Ikdyž u některých dětí je jejich porucha zjevná i třeba pro mně jako laika, i bez potvrzení z PPP.
Učitelka našeho ml. syna na dg kašle. Je fakt, že ve druhé třídě se synova dyslexie projevuje zatím „jen“ horším čtením a pětkami z diktátů.
Starší syn má ve 4. třídě učitele a ten má ve třídě dyslektiků celkem 5. Místo diktátů mají opis a někdy když nestihnou písemku v čas. limitu (protože kouká „do blba“ a kouše si tužku, místo aby dokázal vkuse pracovat…), je ochoten je ústně vyzkoušet. :o) Učitel je prima, Jája ho má moc rád.
Akorát mě překvapuje, že přestože má od PPP předepsanou 1 h týdně navíc (pro dyslektiky, se spec. pedagogem, na ZŠ), nic takového nemá, nikam nechodí…Budu se muset zeptat při návštěvě s ml. synem.
a dnes jsem opravovala 120 sesitu:))))))))))))))))
renca
ja mam ted ve tride 30 deti…spojovali nam tridy….svych vymakanych 20 deti z lonska….a 10 pribylo….2 x ADHD…3 dysortografie, jeden elyleptik, dva dyskalkulici…1 dyspraktik….je to zahul:)
renca
Renčo souhlasím s tou integrací, ale popravdě řečeno, občas je to pak záhul pro všechny. Měla jsem třídu 27 dětí a z toho 8 dys (-lektici,-kalkulici,-grafici)+1 diagnostikovaný ADHD. No, musím říct, že to už se vždycky svědomitě utáhnout fakt nedalo. To už je moc. Teda aspoň mě se to zdálo.
Ale je to fakt dost o úzké spolupráci a komunikaci.
no hlavne az budes stara bude bit on tebe:)ú)))
Renča
a souhlas s tím bitím!!!u všech dětí!!!!!!Snad už je jiná doba,snad už rodiče vědí,že bití je jen na zlé devize do života!!snad to vědí..??
L.
a proboha jen ho nebijte!!!!dys deti byvaji casto vnimavejsi a citlivejsi k temto vecem…akorat se zatvrdi…
Renča