Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Problémy ve škole
Dobrý den, už si nevím rady a potřebuji poradit. Mám syna je 8 let a chodí do druhé třídy. Už v první třídě začali problémy ve škole – nesoustředil se, vyrušoval, chodil po třídě, nepracoval atd…Bylo mi doporučeno zajít za psycholožkou,ale byli jsem u psychiatričky. Tam jsem dostala léky na zklidnění, ale bylo to před prázdninami tak jsme nemohli moc sledovat účinky..Ted už je v druhé třídě a je to snad ještě horší 🙁 Vůbec se nesoustředí a nedělá co má, ruší ostatní děti, chodí po třídě,sundá si třeba ponožku a hází jí po dětech, dělá všechno možné jen né to co má…Nestíhá protože nedělá, vždy přinese domu prázdný sešit a doma do doděláváme…Strašně zapomíná…Není hloupý, jde mu skvělě matematika a čtení, trochu horší je psaní a kreslení..Už si vážně nevím rady 🙁 Začal chodit ze školy sám domu, ale pani učitelka mi řikala že to v jeho případě nevi zrovna dobrý nápad jeklikož je roztěkaný, ale co mám dělat když jsem v práci…nemůžu ho vyzvedávat, jedině si zkrátit úvazek…..Prosím poradte m 🙁 nevím jak dál! Předem velice děkuji s pozdravem Veronika
Veronika
a neni dobre davat dys deti do specialnich skol a trid…je dobre je integrovat do normalnich trid aby se deti naucili toleranci k chybam ostatnich…ale i svych….ucitel nemuze chtit mit ve tride 30 stejnych jedincu…to by ani jeden nebyl tazen nahoru…verte ze vim o cem mluvim
Renča
Tohle vše víš od učitelky????..Zkus se do třídydo vyučování jít podívat…tak to delam ja ve sve tride…taky mi rpibyl takovy zacek…vsichni tvrdili ze je nemozny..ze ma ADHD…a on byl jen jiny a chtel na sebe upoutat pozornost…chce to hlavne duslednost ucitele ale tvou….kdybys potrebovala nejakou konkretni radu…tak se na mne obrat…kontaky)ty mam uvedene na strankach sve tridy 2.B http://www.vzdelani.net
Renča
Tak to zde čtu a musím k tomu říct,že ono asi ted učitelé mají školení,co je to dis. atd..Ale!Ale školení a podobné věci nejsou uplně to,co stačí na pochopení tohoto problému!!A co je fakt-a ted věřím,že to píšu za hodně rodičů,co mají dítě s dis.-že není učitelka,jako učitelka a ikdyž jí to „nařizuje“ zákon,“,ikdyž má o tomto za sebou školení..tak vše je pak opravdu jen věcí ochoty tyhle deti učit!!
Bohužel-chodíme do Klubu rodičů dětí s dis..a dennně si povídáme i o tom,jak některé učitelky mají za sebou opravdu jen to školení/mimochodem,já ho také absolvovala protože jsem chtěla a měla možnost,jenže školu života s dětma s dis,tu nic nenahradí,jen trošku osvětlí,co a jak!-už 12 a 14l//nebo přečetly pár knih!A také se chovají tak,že vlastně těmto dětem a žákům,dělají jakousi „milost“!
Nejhorší je,že spousta lidí pořád ještě opravdu neví,co to obnáší a tak se lehce mluví,co by jak mělo fungovat…
A také se bohužel setkáváme i s tím,že spousta lidí/i učitelů!!!!/ má velmi neinformovaný názor,že tyhle děti jsou vlastně hloupé,problémové,že si za to můžou samé,nebo dokonce je to vina rodičů ,že nejsou schopny dokončit ani základní školu..Ale opak je pravdou a mě je líto,že spousta lidiček je toho názoru a vlastně o tom nic nezažil!A vím,že kdo má doma tyhle děti a opravdu se jim věnuje a CHCE,tak se vzdělává,jak s nima pracovat,ví,že je to jinak,než zde některé píšete!
Vím,že učitel má třeba ve třídě i 30dětí!!ALE z naší zkušennosti bohužel víme,že někteří učitelé nemají ochotu a zájem se jim věnovat,ikdyby ve třídě měli jen dětí deset!
A také je fakt,že školení nenahradí praxi a vzdělání učitele,který učí na speciální škole,pro děti z dis..To jsou slova i minulé naší milé paní učitelky/a 1000x potvrzená výsledky našich děti/!
A ještě něco- pro některé učitele není jejich povolání opravdovým posláním!!A s tím se setkal určitě více,méně,každý z nás!..
Řeknete si-tak proč ty děti tedy nechodí do té speciální školy?Takhle se ale zeptá člověk,který takové dítě doma nemá:o)
Protože těhle škol je v Čr bohužel zatím velmi málo, a dětí je víc a víc!A tak jsou zatím jen v některých městech!Bohužel i stát se k těmto školám chová poněkud podivně a otáčí záda!
Ale to je zase na jinou debatu!
Jen jsem chtěla poprosit,aby jste se na to podívali i z jiné stránky a trošku se třeba i podívali na internet,přečetli o tom knížky..Není to tak černobílé!
Také chci zároven poděkovat všem učitelům,kteří svou práci milují a dávají to najevo hlavně dětem a poděkovat těm,co se-i nad rámec svého času,OCHOTNĚ věnují těmto dětem!!
Kdo ví,třeba i vaše děti jednou bude učit uspěšný žák pedagogické školy,ten,který byl od ZŠ dis..Jako ten náš!!
Veroniko,“chápu tvého syna“to“ k tomu patří,ikdyby měl sešitky dva:o)A taky vím,co to je,prosit učitelku,aby na to dohlídla,to je někdy jako skálu lámat:o)Tvého syna to trápí nejvíc ze všech,věř tomu!!!!!Potřebuje hlavně tvůj zájem,pochopení a trpělivost!!!
Hodně štěstí!!!!!!
Leňa
Dějkji Vám všem za rady atd..Již jsme objednaný na PPP ….
Šárko, tašku a věci do školy má vždy v pořádku , dělám to s ním a ještě to pak radši kontroluji, problém je spíš v té školy a je to asi tím že pí. učitelka nedohlídne jestli to má napsané…:-(
Veronika
Asi by bylo ideální mít co nejtěsnější spolupráci s tou učitelkou, ale záleží na tom jak se k tomu postaví ona sama. V poradně vám nejspíš, mimo jiné, doporučí totéž…a jak píše Pavlínkav, myslím si, že už je opravdu hodně málo učitelů, kteří nejsou informováni o tom, co obnáší LMD, hyperaktivita, dys – poruchy apod.
Spíš je to hodně náročná práce s žákem a pokud jich má ve třídě několik, tak se musí obrnit svatou trpělivostí :o))
Věřím, že to synek zvládne, Veroniko, a přeju hodně štěstí :o))))
Dějkji Vám všem za rady atd..Již jsme objednaný na PPP ….
Šárko, tašku a věci do školy má vždy v pořádku , dělám to s ním a ještě to pak radši kontroluji, problém je spíš v té školy a je to asi tím že pí. učitelka nedohlídne jestli to má napsané…:-(
Veronika
Lenko, jenže právě tomu zapomínání se dá dost předcházet tím společným chystáním věcí nebo kontrolou deníčku, zda má všechno zapsané, tak jak píše Šárka. Zase je to jenom na domluvě s učitelkou.
Vyšetření v PPP se nějak moc urychlit nedá, pokud má mít opravdu nějaký výsledek, jsou to standardní kroky, ale může se to opravdu lišit tím, zda je dítě vyšetřováno komplexně nebo už je na „kontrole“ s daným problémem.
A taky si myslím, že právě naopak už je hodně pedagogů informovaných a každoročně jsou k tomuto tématu i školení, takže by měli mít přehled.
A Veroniko, přítele s tou pádnou rukou kroť! Pokud to není rošťáctví, tak není rána na správném místě.
K dis. nebo hyperaktivitě,patří i zapomínání,neposednost a zvýšená unava!!Takže za to ani „nemůže“!!!!!
My jsme z malého městečka,s dětma chodím do PPP už 8 a
6 L. a vše šlo docela rychle!!Záleží na psycholožce ,ale vždy to snášeli dobře,bez unavy… A potom se chodí dle potřeby,i rodič si dá poddět k vyšetření,nebo i škola/po dohodě s rodiči/ Chodíme každý rok na kontrolu a testy,co se změnilo..Každý pokrok chválit,hoodně trpělivosti,pokud se takový problém zjístí!!Hodně lidí/i pedagogů/ nezná,co to vlastně obnáší,co je to dítě s dis:!!!
Tak nebo tak,držím pěsti a hlavně KLID a LáSKU!!!
xx
Ahojky, mě zarazilo to zapomínání.. Ve škole si děti nezapisují úkoly do notýsku? A pokud zrovna i tohle zapomíná, nešlo by domluvit se přímo s paní učitelkou, aby zkontrolovala, jestli si zrovna tvůj syn úkol zapsal?
A pokud zapomíná “ něco“ do školy, tak přece večer mu můžeš zkontrolovat tašku ( za jeho přítomnosti..), sešity a učebnice podle rozvrhu :-)).
Jinak, s testy v poradně souhlasím s Dášou…vyšetření probíhají opravdu dost dlouho ( jenom třeba sepsání anamnézy rodiny trvá půl hodiny a až hodinu – podle složitosti rodinných vztahů ), takže nejspíš všechna vyšetření syn napoprvé nepodstoupí, nejspíš jen ta základní a pozvou si vás jistě ještě několikrát…právě kvůli tomu, aby nebyl příliš unavený :o)
Každopádně držím palce:o))
Lenko, protože jsem speciálu vystudovala, mám takové děti a třídy v „popisu práce“:o)), víš. Ale občas je to fakt síla…