Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jakým způsobem jste informováni o známkách?
Zajímalo by mě, jakým způsobem u vás zapisují učitelé známky?
Máte i elektronickou žákovskou, kde vidíte rovnou i výsledné průměry a předpokládanou známku za pololetí?
Stává se vám, že učitelé zapíší známky třeba jen jednou za měsíc či dokonce za celé čtvrtletí? Děti známku doma neřeknou a pak už není šance vysvědčení nějak ovlivnit.
Dcera je v osmé třídě a stále mají jen “papírovou“ žákovskou. Loni toho pořádně zneužila. Dost tu přípravu do školy flákala, a když dostala špatnou známku, tak si ji prostě nenechala zapsat se slovy, že žákovskou zapomněla doma. Na příští hodině už si kantor nevzpomněl. Takže já až na rodičovském sdružení zjistila, že nám vychází čtyřka z dějepisu, i když měla v žákovské dvě jedničky a jednu dvojku.
(Citováno od Remek z 9.11.2014 17:54)Remku, to si právě myslím, že když je žk pouze v papírové podobě, musí si pak zapsání známek učitelé víc hlídat. U nás bylo zvykem jednou za čas žk vybrat a známky doplnit.
(Citováno od Peťka z 10.11.2014 18:47)Za mých školních let to také bylo zvykem. Ale teď mi učitelé řekli, že nejsou “hlídací psi“, aby ji kontrolovali, co má a nemá. Že je už na druhém stupni a ne prvňák…
Z jejich pohledu je chápu a mají pravdu. Ale takhle to funguje pouze na “zodpovědné a poctivé“ žáky, ke kterým bohužel moje dcera nepatří a asi ani nikdy patřit nebude.
(Citováno od Remek z 10.11.2014 19:14)
Tak leda, aby rodiče pravidelně navštěvovali školu a na známky se ptali, jinak asi nemají šanci vědět, že? Pokud dítě žk nepředloží, pak tedy známka zapsaná nebude. Je to asi opravdu o přístupu každého jednotlivého žáka.
Dcera je v osmé třídě a stále mají jen “papírovou“ žákovskou. Loni toho pořádně zneužila. Dost tu přípravu do školy flákala, a když dostala špatnou známku, tak si ji prostě nenechala zapsat se slovy, že žákovskou zapomněla doma. Na příští hodině už si kantor nevzpomněl. Takže já až na rodičovském sdružení zjistila, že nám vychází čtyřka z dějepisu, i když měla v žákovské dvě jedničky a jednu dvojku.
(Citováno od Remek z 9.11.2014 17:54)Remku, to si právě myslím, že když je žk pouze v papírové podobě, musí si pak zapsání známek učitelé víc hlídat. U nás bylo zvykem jednou za čas žk vybrat a známky doplnit.
(Citováno od Peťka z 10.11.2014 18:47)
Za mých školních let to také bylo zvykem. Ale teď mi učitelé řekli, že nejsou “hlídací psi“, aby ji kontrolovali, co má a nemá. Že je už na druhém stupni a ne prvňák…
Z jejich pohledu je chápu a mají pravdu. Ale takhle to funguje pouze na “zodpovědné a poctivé“ žáky, ke kterým bohužel moje dcera nepatří a asi ani nikdy patřit nebude.
Dcera je na druhém stupni a má klasickou i elektronickou žákovku. Na elektronickou má jedno heslo ona jako žák a já jako rodič druhé. Můžu přes ni psát omluvenky, ale ona se ze svého hesla dítěte na tuto funkci nedostane. Já jsem velmi spokojená. Známky píšou učitelé průběžně, někteří v den kdy ji dostane.
(Citováno od Alunkkka z 9.11.2014 07:49)
Tak to je super systém. To mají učitelé počítač přímo ve třídě, nebo zapisují do systému po vyučování?
Dcera je v osmé třídě a stále mají jen “papírovou“ žákovskou. Loni toho pořádně zneužila. Dost tu přípravu do školy flákala, a když dostala špatnou známku, tak si ji prostě nenechala zapsat se slovy, že žákovskou zapomněla doma. Na příští hodině už si kantor nevzpomněl. Takže já až na rodičovském sdružení zjistila, že nám vychází čtyřka z dějepisu, i když měla v žákovské dvě jedničky a jednu dvojku.
(Citováno od Remek z 9.11.2014 17:54)
Remku, to si právě myslím, že když je žk pouze v papírové podobě, musí si pak zapsání známek učitelé víc hlídat. U nás bylo zvykem jednou za čas žk vybrat a známky doplnit.
Dcera je v osmé třídě a stále mají jen “papírovou“ žákovskou. Loni toho pořádně zneužila. Dost tu přípravu do školy flákala, a když dostala špatnou známku, tak si ji prostě nenechala zapsat se slovy, že žákovskou zapomněla doma. Na příští hodině už si kantor nevzpomněl. Takže já až na rodičovském sdružení zjistila, že nám vychází čtyřka z dějepisu, i když měla v žákovské dvě jedničky a jednu dvojku.
to slovní hodnocení je moc krásné…přitom si myslím že to musí být pro učitelku velmi velmi náročné…moc se mi to líbí…
Dcera (prima) i syn (1.třída) mají jen elektronickou žákovskou (“Bakaláři“). Hodně mi vadí, že když je něco nového, např. nějaký vzkaz pro rodiče, tak systém neumí poslat rodičům email.(Ptala jsem se na to i školního programátora.) Takže by tam měli asi každý den chodit. Což není v mých silách. Počítá se i aritmetický průměr známek, každá známka má jinou hodnotu (sílu). Synovi, který má slovní hodnocení, tam jeho učitelka každý měsíc posílá hodnocení.Ukázka (kratšího zářiového):Milý Tomášku,
vítám Tě ještě jednou v naší 1. třídě. Věřím, že ve škole pracuješ rád a s chutí. Každý měsíc bych Ti ráda napsala, co všechno jsi už zvládl.
Tomášku, vyprávíš na ranní elipse pěkně o své rodině. Dokážeš vyřídit ode mne vzkaz rodičům a umíš se podepsat. Volnými cviky si připravuješ ruku na psaní. Při hře s písmeny jsi poznal písmenka S, L, M a P. Dokážeš dobře vytleskat slabiky ve slově.
Číselnou řadu sestavíš bez nápovědy a dokážeš čísla porovnávat bez dopomoci. Seznámil ses s novou pomůckou Červenomodré tyče, která Ti napovídá hodnotu čísel. Dobře zvládáš vytvořit soubory s daným počtem prvků a vypořádáš se i s orientací na číselné ose.
Tak tohle by měly číst pani učitelky prvního stupně povinně. Je to úžasné hodnocení a některým dětem by to určitě hodně pomohlo a prospělo. Spousta rodičů Vám může i trochu závidět že máte takovou pani učitelku.
Pomáhal jsi nám sestavit třídní pravidla, která bychom měli respektovat. Při práci na malém projektu o škole velmi dobře spolupracuješ s ostatními. Při návštěvě planetária jsi se zájmem sledoval výklad o sluneční soustavě.
V anglickém jazyce ses seznámil s pojmenováním základních barev. Práce s kartonem Ti šla pěkně od ruky, stejně tak dobře jako chůze po elipse. Rád zpíváš a vítám, že máš rád muzicírování. Pěkně ses zapojil do vymýšlení nových příkladů v matematice. To je pak radost Tě pozorovat.
Tomášku, je milé být s Tebou ve třídě…….
(Citováno od BioMamma z 3.11.2014 18:16)Teda to je krásný! Nevehnalo ti to slzy do očí, když jsi takový hodnocení četla?
(Citováno od Petra z 4.11.2014 09:18)Tak to je pecka! Krásné.
(Citováno od Peťka z 4.11.2014 23:06)Moc hezké.Máme podobné hodnocení – také pouze slovní 1x za měsíc.
(Citováno od Pavluschka z 5.11.2014 22:27)
Dcera je na druhém stupni a má klasickou i elektronickou žákovku. Na elektronickou má jedno heslo ona jako žák a já jako rodič druhé. Můžu přes ni psát omluvenky, ale ona se ze svého hesla dítěte na tuto funkci nedostane. Já jsem velmi spokojená. Známky píšou učitelé průběžně, někteří v den kdy ji dostane.
Elektronická žákovská je můj sen…Jako pro učitelku. Na druhém stupni je toto pro mě docela problém. Děti často zapomínají ŽK, nebo to tvrdí, že zapomněly, když dostanou horší známku. Musím si psát, kdo kdy neměl a pak dopisovat známky. Při množství dalších věcí někdy zapomenu i tak. Naštěstí je pořád ještě většina dětí poctivých.
Dřív jsem to moc neřešila, ale stalo se, že jeden chlapec věčně neměl ŽK. Pak jeho maminka za mnou přiběhla, naštěstí na čtvrtletí, jaktože mu vychází 3, když má V ŽK známky tak na 1-2.Vysvětlila jsem jí, že chlapec věčně nemá ŽK a nemá tam asi půlku známek. Důrazně mě požádala, abych klukovi všechny známky dopsala. Ihned po této scénce v kabinetu jsem šla za klukem do třídy, že mu známky dopíšu – a hádejte co? Neměl ŽK, zapomněl doma….
Jako matce mi zatím vyhovuje synův notýsek, kde má i obrázky Krtečka, byl z něj nadšený. Když už jako prváčci musí mít známky, radši bych jiné hodnocení. Zatím mají asi všichni samé jedničky, tedy pochopila jsem tak z vyprávění syna, že paní učitelka dá buď jedničku nebo známku nedá. Notýsek nosí domů v pátek, většinou ne každý den. Kromě notýsku mají takový obyčejný sešit “Kontaktní deníček“, kam si úkoly zapisuje syn sám (opíše z tabule datum, zkratku sešitu a stranu), a velmi často jsou tam informace od paní učitelky, většinou nalepené na malém lístku. Jsem s tím velmi spokojená, jsme tak o všem podrobně informovaní.
Tak u nás je pořád papírová žákovská, jen ji mají trochu neklasicky uspořádanou a narozdíl od té z našich školních let je to sešit formátu A4. Připravují si ji přímo u nás ve škole, každý ročník ji má trošku jinou.Je rozdělená podle předmětů, u každého je vypsáno, co všechno by se v něm děti měly ten rok naučit.
Do třetí třídy mají u hlavních předmětů (Č, M, Aj) tabulky, kde ve sloupcích jsou jednotlivé měsíce, v řádcích hlavní “oblasti“ (nevím, jak to nazvat), které se v tom předmětu známkují jako třeba v Čj diktát, přepis a opis, čtení atd. a známky se tam píší jedna vedle druhé.
Od čtvrté třídy už jsou jen řádky jako v klasické žákovské.Nejdřív jsem si říkala, že to bude nepřehledný a že vlastně nepoznám, které známky jsou nové a co jsem už viděla. U A. to měla uč vymyšlené tak, že každý týden zapisovala známky jinou barvou, tak se dalo snadno poznat, co je nové.
U M. tenhle systém nemají, ale nějak jsem už na to zvyklá, tak mi to nijak nepřijde na závadu.Výhoda je, že jsou takto známky z každého předmětu pohromadě, takže má člověk lepší přehled, jak to tam vypadá. Při inspekci za takto zpracovanou žákovskou prý sklidili pochvalu.
(Citováno od Petra z 4.11.2014 09:27)Není formát A4 moc velký? jak to mají svázané či sešité? Jinak super, mají orginální vlastnoručně vyrobené žk! To pak musí být i motivace, aby taková žk měla jen hezké známky, ne? 🙂
(Citováno od Peťka z 4.11.2014 23:08)
Peťko, A4 je velký sešit, ve stejném formátu měli už v první třídě slabikář a další pracovní sešity, takže mi přijde, že je to jedno, jestli je to tento nebo ten klasický formát.
Vypadá to jako obyč velký sešit, obálka je jednobarevná (barvy se podle školního roku mění, vždycky má celá škola stejnou) a je na ní nápis Žákovská knížka, školní rok, třída a jméno dítěte. Uvnitř jsou pak na prvních dvou stránkách kontaktní údaje na školu i na rodiče, případně info o dítěti (třeba nějaká zdravotní omezení apod.), píšeme tam i kontakt na pediatra.
Je tam i prostor na čtvrtletní hodnocení (uč kolem čtvrtletí vypíše “výsledné“ známky) a pololetní sebehodnocení, které uč slovně okomentuje (ale to nepíšou vždycky, asi jak je čas). Vzadu je ještě podpisová část – každý týden napíšu datum a podepíšu, že jsem ŽK viděla. Stejně tak to zapisuje uč, že doplnila známky.
Jinak jsem to asle asi špatně napsala, ŽK netvoří vlastnoručně děti, ale sestavují ji učitelé. A ani to ne každý sám, prostě už mají mustr na jednotlivé ročníky a jen se dá vytisknout příslušný počet.
V té 1.-3. třídě tam mají i obrázky, které si můžou vymalovat.