Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jakým způsobem jste informováni o známkách?
Zajímalo by mě, jakým způsobem u vás zapisují učitelé známky?
Máte i elektronickou žákovskou, kde vidíte rovnou i výsledné průměry a předpokládanou známku za pololetí?
Stává se vám, že učitelé zapíší známky třeba jen jednou za měsíc či dokonce za celé čtvrtletí? Děti známku doma neřeknou a pak už není šance vysvědčení nějak ovlivnit.
Adam má klasickou žákovskou, kam píše paní učitelka známky. Někdy místo známky ohodnotí nějaký testík jen body, např. test z matematiky 48 z 52. Pak mají vepředu čtvrtletní hodnocení, kam každé čtvrtletí napíše p.uč. ke každému předmětu, co vychází za známku.
Pak mají malý notýsek, kam si píšou, jaké mají domácí úkoly a povinnosti, co si kdy přinést a kam pojedou na výlet.
Nám to vyhovuje 🙂
Dcera (prima) i syn (1.třída) mají jen elektronickou žákovskou (“Bakaláři“). Hodně mi vadí, že když je něco nového, např. nějaký vzkaz pro rodiče, tak systém neumí poslat rodičům email.(Ptala jsem se na to i školního programátora.) Takže by tam měli asi každý den chodit. Což není v mých silách. Počítá se i aritmetický průměr známek, každá známka má jinou hodnotu (sílu). Synovi, který má slovní hodnocení, tam jeho učitelka každý měsíc posílá hodnocení.Ukázka (kratšího zářiového):Milý Tomášku,
vítám Tě ještě jednou v naší 1. třídě. Věřím, že ve škole pracuješ rád a s chutí. Každý měsíc bych Ti ráda napsala, co všechno jsi už zvládl.
Tomášku, vyprávíš na ranní elipse pěkně o své rodině. Dokážeš vyřídit ode mne vzkaz rodičům a umíš se podepsat. Volnými cviky si připravuješ ruku na psaní. Při hře s písmeny jsi poznal písmenka S, L, M a P. Dokážeš dobře vytleskat slabiky ve slově.
Číselnou řadu sestavíš bez nápovědy a dokážeš čísla porovnávat bez dopomoci. Seznámil ses s novou pomůckou Červenomodré tyče, která Ti napovídá hodnotu čísel. Dobře zvládáš vytvořit soubory s daným počtem prvků a vypořádáš se i s orientací na číselné ose.
Pomáhal jsi nám sestavit třídní pravidla, která bychom měli respektovat. Při práci na malém projektu o škole velmi dobře spolupracuješ s ostatními. Při návštěvě planetária jsi se zájmem sledoval výklad o sluneční soustavě.
V anglickém jazyce ses seznámil s pojmenováním základních barev. Práce s kartonem Ti šla pěkně od ruky, stejně tak dobře jako chůze po elipse. Rád zpíváš a vítám, že máš rád muzicírování. Pěkně ses zapojil do vymýšlení nových příkladů v matematice. To je pak radost Tě pozorovat.
Tomášku, je milé být s Tebou ve třídě…….
(Citováno od BioMamma z 3.11.2014 18:16)Teda to je krásný! Nevehnalo ti to slzy do očí, když jsi takový hodnocení četla?
(Citováno od Petra z 4.11.2014 09:18)Tak to je pecka! Krásné.
(Citováno od Peťka z 4.11.2014 23:06)
Moc hezké.Máme podobné hodnocení – také pouze slovní 1x za měsíc.
Bamiska v článku ŠVD psala o problému psaní omluvenek plnoletými studenty.
Jak je to u známek? Podepisujete středoškolákům známky? Nebo když jde už o dospělé žáky, nic se podepisovat nemusí?
(Citováno od Peťka z 4.11.2014 23:13)
Petro, na gymplu u Hanči to mají vyřešené elektronickou žákovskou. Ale má plnoletá dcera mi musí sdělit heslo, abych se tam dostala :-D. Samozřejmě ho znám, ale prakticky tam nechodím, protože v tom mají páni učitelé docela hokej a fůra známek tam není. Spoléhám na to, že dcera na sebe napráská všechno – i ty špatné i ty dobré známky.
Bamiska v článku ŠVD psala o problému psaní omluvenek plnoletými studenty.
Jak je to u známek? Podepisujete středoškolákům známky? Nebo když jde už o dospělé žáky, nic se podepisovat nemusí?
Syn, druhá třída, má klasickou žákovskou knížku. Dcera má už od páté třídy elektronickou, ale měla i notýsek, kde jim paní učitelka psala všechny známky. Letos jenom přes on-line klasifikaci.
Já mám známky taky pouze on-line. 🙂(Citováno od nuninka z 3.11.2014 10:53)
Nuninko, ty také dostáváš známky? U dálkového studia? A kdo ti známky kontroluje a podepisuje? 🙂
Tak u nás je pořád papírová žákovská, jen ji mají trochu neklasicky uspořádanou a narozdíl od té z našich školních let je to sešit formátu A4. Připravují si ji přímo u nás ve škole, každý ročník ji má trošku jinou.Je rozdělená podle předmětů, u každého je vypsáno, co všechno by se v něm děti měly ten rok naučit.
Do třetí třídy mají u hlavních předmětů (Č, M, Aj) tabulky, kde ve sloupcích jsou jednotlivé měsíce, v řádcích hlavní “oblasti“ (nevím, jak to nazvat), které se v tom předmětu známkují jako třeba v Čj diktát, přepis a opis, čtení atd. a známky se tam píší jedna vedle druhé.
Od čtvrté třídy už jsou jen řádky jako v klasické žákovské.Nejdřív jsem si říkala, že to bude nepřehledný a že vlastně nepoznám, které známky jsou nové a co jsem už viděla. U A. to měla uč vymyšlené tak, že každý týden zapisovala známky jinou barvou, tak se dalo snadno poznat, co je nové.
U M. tenhle systém nemají, ale nějak jsem už na to zvyklá, tak mi to nijak nepřijde na závadu.Výhoda je, že jsou takto známky z každého předmětu pohromadě, takže má člověk lepší přehled, jak to tam vypadá. Při inspekci za takto zpracovanou žákovskou prý sklidili pochvalu.
(Citováno od Petra z 4.11.2014 09:27)
Není formát A4 moc velký? jak to mají svázané či sešité? Jinak super, mají orginální vlastnoručně vyrobené žk! To pak musí být i motivace, aby taková žk měla jen hezké známky, ne? 🙂
Dcera (prima) i syn (1.třída) mají jen elektronickou žákovskou (“Bakaláři“). Hodně mi vadí, že když je něco nového, např. nějaký vzkaz pro rodiče, tak systém neumí poslat rodičům email.(Ptala jsem se na to i školního programátora.) Takže by tam měli asi každý den chodit. Což není v mých silách. Počítá se i aritmetický průměr známek, každá známka má jinou hodnotu (sílu). Synovi, který má slovní hodnocení, tam jeho učitelka každý měsíc posílá hodnocení.Ukázka (kratšího zářiového):Milý Tomášku,
vítám Tě ještě jednou v naší 1. třídě. Věřím, že ve škole pracuješ rád a s chutí. Každý měsíc bych Ti ráda napsala, co všechno jsi už zvládl.
Tomášku, vyprávíš na ranní elipse pěkně o své rodině. Dokážeš vyřídit ode mne vzkaz rodičům a umíš se podepsat. Volnými cviky si připravuješ ruku na psaní. Při hře s písmeny jsi poznal písmenka S, L, M a P. Dokážeš dobře vytleskat slabiky ve slově.
Číselnou řadu sestavíš bez nápovědy a dokážeš čísla porovnávat bez dopomoci. Seznámil ses s novou pomůckou Červenomodré tyče, která Ti napovídá hodnotu čísel. Dobře zvládáš vytvořit soubory s daným počtem prvků a vypořádáš se i s orientací na číselné ose.
Pomáhal jsi nám sestavit třídní pravidla, která bychom měli respektovat. Při práci na malém projektu o škole velmi dobře spolupracuješ s ostatními. Při návštěvě planetária jsi se zájmem sledoval výklad o sluneční soustavě.
V anglickém jazyce ses seznámil s pojmenováním základních barev. Práce s kartonem Ti šla pěkně od ruky, stejně tak dobře jako chůze po elipse. Rád zpíváš a vítám, že máš rád muzicírování. Pěkně ses zapojil do vymýšlení nových příkladů v matematice. To je pak radost Tě pozorovat.
Tomášku, je milé být s Tebou ve třídě…….
(Citováno od BioMamma z 3.11.2014 18:16)Teda to je krásný! Nevehnalo ti to slzy do očí, když jsi takový hodnocení četla?
(Citováno od Petra z 4.11.2014 09:18)
Tak to je pecka! Krásné.
Eliška má papírovou žákovskou. Jana chodí do školy jinam a tam je pro všechny pouze elektronická žákovská, kde učitelé píšou i vzkazy a oznámení. Někteří učitelé tam zapisují i domácí úkoly což je velmi přínosné hlavně v případě nemoci.
v naší škole měli elektronickou ŽK jen na druhém stupni, od letošního šk. roku ji mají všichni, jen prvňákům a druhákům ještě nechali papírovou. Děti v naší třídě mají navíc ještě malý sešitek – tzv. VZKAZOVNÍK, kam p.uč. nebo p.vych. píše a lepí různé vzkazy např. že bude kino, divadlo, přineste…jen ty velmi důležité vzkazy lepí do ŽK. V ŽK máme na každý měsíc dvojstranu rozdělenou na týdny, p.uč. zapisuje známky 1x týdně + případné hodnocení, je-li potřeba (např. co nejde, co je třeba více trénovat nebo pochvala)
Tak u nás je pořád papírová žákovská, jen ji mají trochu neklasicky uspořádanou a narozdíl od té z našich školních let je to sešit formátu A4. Připravují si ji přímo u nás ve škole, každý ročník ji má trošku jinou.
Je rozdělená podle předmětů, u každého je vypsáno, co všechno by se v něm děti měly ten rok naučit.
Do třetí třídy mají u hlavních předmětů (Č, M, Aj) tabulky, kde ve sloupcích jsou jednotlivé měsíce, v řádcích hlavní “oblasti“ (nevím, jak to nazvat), které se v tom předmětu známkují jako třeba v Čj diktát, přepis a opis, čtení atd. a známky se tam píší jedna vedle druhé.
Od čtvrté třídy už jsou jen řádky jako v klasické žákovské.
Nejdřív jsem si říkala, že to bude nepřehledný a že vlastně nepoznám, které známky jsou nové a co jsem už viděla. U A. to měla uč vymyšlené tak, že každý týden zapisovala známky jinou barvou, tak se dalo snadno poznat, co je nové.
U M. tenhle systém nemají, ale nějak jsem už na to zvyklá, tak mi to nijak nepřijde na závadu.
Výhoda je, že jsou takto známky z každého předmětu pohromadě, takže má člověk lepší přehled, jak to tam vypadá. Při inspekci za takto zpracovanou žákovskou prý sklidili pochvalu.