Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zařazení do 1. třídy
Zápis máme za sebou, také lékařské prohlídky a zbývá dořešit další drobnosti. Vyřešit výpravu do školy a kam po škole, obědy, jízdenku k cestování a doprovod, vhodnou tašku a pomůcky, také oblečení (i na zimu a do deště) včetně přezouvání a tělocviku, jak zařídit úlevy k vůli zdravotnímnu omezení, možné zájmové kroužky, spojit se s rodiči do stejné třídy zapasaných dětí, zda může mít dítě mobil, jak odstranit logopedické vady, atp. Je to spousta drobností. Jenže ještě záleží na škole a učitelích. Někde se při zápisu pořizuje dvojarch s mnoha rubrikami o dětech a rodičích, jinde na to používají karty od SEVTu (ty jsou výhodnější, snadněji se děti přeřazují do paralelky), také ovšem záleží na známostech s učiteli a jinde zase na výběrové třídě z nejlépe situovaných rodin či podle zdravotního stavu a informacích od MŠ a šk. lékaře. Tady často bývá zdroj nedorozumění. Správně by měli být prvňáci zařazováni jen podle abecedy, ale někde se dějí výjimky. Co když tam přijdou Romové a nebude otevřena vyrovnávací třída? Zbývá tedy moc otazníků a rodiče by se měli na třídní schůzky připravit. Jaké k tomu máte názory či dotazy?
karamelo…myslel???????……ses uklikla ne?:)
..ještě že už se Ti socialističtí předkové v tom hrobě obrací…:-)
myslím,že v jejich společnosti bys na nějaké demokratické vyjadřování neměl nárok…nějak nejde dát do jednoho komentáře tyhle dvě slova aniž by pozbývala na významu a nepůsobila směšně.
myslíš že bych měla třeba já napsat,že můžu poradit všem jak se konstruují letadla,když manžel dělá v tomto oboru ?
nějak pořád nechápu na co bych se měla ptát.
Řekneš mi jaká bude paní učitelka co bude mít mého syna v 1.,třídě? neřekneš a to je pro mě priorita.
Proč bych měla řešit jízdné když bude mít školu za rohem a bude chodit pěšky? tak já fakt nevím…je to prostě moc obecné a bez vlastního prožitku…
jo a tu separaci podle barvy pleti nebo národnosti to jsi myslel jak ???
děkuji za odpovědi. K
ted bych se asi mohla hadat kdo tady urazi….mas stesti ze mne urazi jen inteligent:)
jsi belasek v blede modre….ktery nadava na vsechno dnesni….jde videt co mas ve sevm okoli……zast neduveru….egoismus….ja tohle od svÿch zaku….rodiny…rodicu nemam…a necitim….a pokud tohle citis jako vychloubani je mi to uplne jedno….
a vubec se nebojim za co mne zdejsi maminky maji….kazdy ma narok na svuj nazor….a zatim jsem tu nikomu neublizila ani radou ani cinem…svedomi mam ciste
a letat bych chtela umet:)
Dík za názor, Karamelko. Mám za to, že tu jde o demokratické sdělování názorů občanů, závěry si má každý udělat sám. Nepovažuji se za odborníka na školství, nemám z čeho dělat výcucy, vycházím z citových poznatků s cílem něco vylepšit; ne vždy to nové je také lepší. Někoho uzemňovat pro jiný názor je základem totality a zdá se mi, že se dere k moci, neboť dnešku chybí sociální cit; všude zášť, nedůvěra a egoismus. Naši předkové se obracejí v hrobě, měli jiné představy.
Stará vojno,myslím,že těžko můžeš zodpovědět nějaké dotazy maminek školních dětí…názorů tu máš dost a ty se Ti nelíbí.
Tak nevím,tohle mi zase přijde jako neprofesionální, jednostranný ,příliš subjektivní výcuc a dělání se chytrým ve věci,které nerozumíš…viz článek o nástrahách na děti-taky taková směsice. K
Pokud chceš Brmbulko druhé umravňovat, pak předvádíš jenom svou hloupost, jako to řekl Štrossmajer v Nemocnici, asi brzo začneš lítat jako ta holubička. Zapomínáš, že diskutárna není poradna a je určena nejen odborníkům. Já se za takového nikdy nepokládal, jen jsem tu naznačil své zdroje, zájmy a poznatky a ty se toho taky drž, ať neuletíš. Projevy, kterými se zde prezentuješ ti popularitu nezvýší, čtenáři tě budou mít za nesnášenlivou, nedůtklivou a netolerantní pavlačovou hudrmanici. Jdi do sebe a přestaň se předvádět! Uvědom si, že samochvála smrdí a že kritický zájem je motorem lepších zítřků. Tím s tebou končím.
ono zabyvat se skolstvim…poslouchat ho…..zit s nim….neni to same co ucit…(predstava meho manzela jak uci deti…no radsi pomlcet)
chodim na urady denne vyrizuju….k holici k lekarum….ale nikdy bych si nedovolila do toho temto lidem mluvit….byt tim ziju denne a denne jsem s tim v kontaktu…nejvetsi sila osobnbosti je umet priznat chybu a uznat ze jsem omylny….ale tady asi zapisy z ROH proste predčí vše:)))))))))))kdo psal zapisy ROH umi vsechno….jako Brouk Pytlik…..vusde byl vsechno zna a od vseho ma dvoje klice:)))
a na vetsinu veci ve skolstvi nestaci byt rodic ani prarodic…(o ucitelovani na vojenske skole…to bych snad uz vynechala uplne:)
Víš Kaťulko, na některé věci stačí být rodič nebo prarodič a já si to oboje dost užil, ale jinak jsem byl nějakou dobu jmenován učitelem v jedné vojenské škole a tu pedagopgiku do nás dost hustili. I dnes ještě chodím na rodičocvské schůzky místo zaměstnané dcery. Ale s manželkou jsem školu žil doma denně, ve škole jsem jí pomáhal třeba i v ohromném (jediném) kabinetě a psal jí spopustu všelijakých školních písemností, také zápisy z ROH. Sloužila ještě v roce 2000, má odučeno 41 let a doma se školstvím zabýváme často.
Káťo,měl manželku učitelku…viz jeho články…tak tomu asi hodně rozumí.
Mě se ani do této debaty nechce zasahovat, u nás se děti rozdělují do tříd podle mnoha kritérií, schůzky budoucích prvňáčků už dávno proběhly a učitelky z MŠ můžou učitelkám prvních tříd předat dost informací o dětech, ale každá učitelka si pak sama udělá obrázek o tom kterém žáčkovi….
Nějak tyto Vojnovy výkřiky do tmy nechápu…to jsou tak jednostranně položené diskuse….no nic…popojedem…