Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zařazení do 1. třídy
Zápis máme za sebou, také lékařské prohlídky a zbývá dořešit další drobnosti. Vyřešit výpravu do školy a kam po škole, obědy, jízdenku k cestování a doprovod, vhodnou tašku a pomůcky, také oblečení (i na zimu a do deště) včetně přezouvání a tělocviku, jak zařídit úlevy k vůli zdravotnímnu omezení, možné zájmové kroužky, spojit se s rodiči do stejné třídy zapasaných dětí, zda může mít dítě mobil, jak odstranit logopedické vady, atp. Je to spousta drobností. Jenže ještě záleží na škole a učitelích. Někde se při zápisu pořizuje dvojarch s mnoha rubrikami o dětech a rodičích, jinde na to používají karty od SEVTu (ty jsou výhodnější, snadněji se děti přeřazují do paralelky), také ovšem záleží na známostech s učiteli a jinde zase na výběrové třídě z nejlépe situovaných rodin či podle zdravotního stavu a informacích od MŠ a šk. lékaře. Tady často bývá zdroj nedorozumění. Správně by měli být prvňáci zařazováni jen podle abecedy, ale někde se dějí výjimky. Co když tam přijdou Romové a nebude otevřena vyrovnávací třída? Zbývá tedy moc otazníků a rodiče by se měli na třídní schůzky připravit. Jaké k tomu máte názory či dotazy?
Osobně si myslím, že není správné děti prostě rozdělit podle abecedy. Snad ve velkých městech, kde se děti vůbec neznají. Na našem malém městě jdou do školy děti ze 3 školek, skupinky cca 10 dětí se ve školce znaly několik let. Paní učitelky si daly tu práci, že děti porovnaly tak, aby co největší skupina dětí z jedné školky byla spolu ve třídě, a přihlédly i k některým přáním rodičů vyřčeným při zápisu, tedy třeba v případě nerozlučného přátelství tyto děti nedělit. Připadá mi to mnohem lidštější a pro malé prvňáčky přátelštější, i když to učitelkám dalo nesporně mnohem víc práce. To si uvědomuju a vážím si jich už předem, že zvážily hledisko dětí, i když sama jsem žádná přání ani požadavky neměla.
A k těm úlevám z tělocviku, to myslím v první třídě není tak aktuální, pokud to není integrované tělesně postižené dítě, jemuž to nepřidělá žádné vyřizování, protože to vyplývá z povahy postižení. V první třídě je tělocvik zaměřen pouze na pohyb, neměl by zvýšeně zatěžovat některé tělesné partie. A pohyb je to, co dnešní děti potřebují především a jen houšť. Dřív děti lítaly venku celá odpoledne, kolik jich to (hlavně ve městech) dělá dneska? Zdravotní pokyny by měli rodiče dodržovat hlavně u dlouhodobého sezení u televize a počítače…
Omluvte prosím chyby v úvodním článku. Děkuji.
Omluvte prosím chyby v úvodním článku. Děkuji.
Zápis máme za sebou, také lékařské prohlídky a zbývá dořešit další drobnosti. Vyřešit výpravu do školy a kam po škole, obědy, jízdenku k cestování a doprovod, vhodnou tašku a pomůcky, také oblečení (i na zimu a do deště) včetně přezouvání a tělocviku, jak zařídit úlevy k vůli zdravotnímnu omezení, možné zájmové kroužky, spojit se s rodiči do stejné třídy zapasaných dětí, zda může mít dítě mobil, jak odstranit logopedické vady, atp. Je to spousta drobností. Jenže ještě záleží na škole a učitelích. Někde se při zápisu pořizuje dvojarch s mnoha rubrikami o dětech a rodičích, jinde na to používají karty od SEVTu (ty jsou výhodnější, snadněji se děti přeřazují do paralelky), také ovšem záleží na známostech s učiteli a jinde zase na výběrové třídě z nejlépe situovaných rodin či podle zdravotního stavu a informacích od MŠ a šk. lékaře. Tady často bývá zdroj nedorozumění. Správně by měli být prvňáci zařazováni jen podle abecedy, ale někde se dějí výjimky. Co když tam přijdou Romové a nebude otevřena vyrovnávací třída? Zbývá tedy moc otazníků a rodiče by se měli na třídní schůzky připravit. Jaké k tomu máte názory či dotazy?