Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zápisy do 1. tříd
Vzhledem k tomu, že zatím se tu rozvinula diskuze na téma zápisů do 1. tříd, téma ponechávám, pouze přesunuji z TAM-TAMu do diskutárny.
Petra
Už jsem psala jinam, ale přidám se.
Zdá se mi určitě dobré, že je větší volnost. Každé dítě dozrává pro školu trochu jindy a je opravdu malichernost nepustit ho kvůli pár dnům do školy. Já jsem se nemohla dočkat, šla jsem akorát, jsem narozená v létě. Ale kdyby škola začínala měsíc před mými narozeninami, myslím, že by to naši se mnou nevydrželi. Denně jsem do nich hustila, že už chci do té školy jít.
Nechápu ale rodiče, kteří prostě chtějí dítě do školy nacpat nebo mu “prodloužit dětství“ a žádají nesmyslně o předčasné přijetí nebo o zbytečný odklad. Dnes je skoro divný ten, kdo o odklad nežádá. A to se mi vůbec nelíbí.
Brmbulko, já jsem měla dojem, že jsi učitelka, nebo jsem si to spletla? Možná ano. Podle níže vložených názorů mi to nějak nesedí.

Marino, díky, já vím. Školu zvažuju jen pro situace, kdy by se jednalo pouze o R-Ř, což je pro nás téměř jistě fikce. Jenom náš synek to neví:-(.
Makineo, já spíš myslím, že za nás nebylo zvykem tolik odkladů. Když, tak bývaly odložené děti narozené do zimy, ale dnes není vůbec výjimkou, že se odkládají děti zářijové a říjnové – a tím jdou do školy prakticky v osmi letech. A k tomu čerstvý šestiletý, navíc drobek s těmi 17kg (náš má právě teď a moc nám nepřibírá), to je docela jiný rozdíl než drobný šestiletý a velký šestiletý.
Corino, já nemyslím, že je tomu třeba rozumět, já se ptala, abych pochopila, kde máš hranici ty. Protože dítě, kterému je šest v září, je v okamžiku vstupu do školy “pětileté“ taky. Proto jsem se ptala na tvůj pohled. Nevadí. Já nemám vůbec na mysli vstup dětí jednostranně nadaných, kterých je dost možná víc, spíš těch skoro šestiletých většinou holčiček, i když to není většinové, některé MOHOU být opravdu sociálně zralé – vždyť je to u holčiček obvyklé, že sociálně vyzrávají dřív. Já pro tyto výjimky možnost vítám, bez ohledu na moje pocity z dětství. Dnes se straší návratem do školky u špatně odhadnutých prvňáčků, ale postup do vyšší třídy, mezi starší děti, to podle mě taky není to pravé ořechové. Já výjimečné dítě nemám, ale kdybych měla, byla bych za možnost výjimky ráda.
Virenko,
Tobě (resp.Tvému synovi) bych moc přála, aby mu rychle naskočila všechna písmenka…A pokud ne – neexistuje v Tvém okolí něco jako “nulák“? To by bylo pro Tvého chlapečka (myslím) ideální…
Problém je, že děti s chybnou výslovností pak píšou, co slyší…např. žíjen (=říjen), myfka (=myška)…a pak dostávají špatné známky, ať se snaží sebevíc. Ale to Ti asi nepíšu nic nového.
Marina
Leňule, postava se taky řeší…Opravdu by to mohl být jeden z důvodů nepřijetí “o rok dřív“. Dítě by mělo vážit minimálně 17kg a mělo by unést aktovku.
Moje dcera je listopadová, do školy šla normálně (tzn. v 6 a 3/4 letech – nejedná se o odklad, jak si spousta lidí chybně myslí) a i tak je druhá nejdrobnější ze třídy a pod aktovkou sotva funí. A když vidím, jakým tempem ve škole jedou…Nechci Tě odrazovat, ale ještě to důkladně promyslete. Jedna věc je šikovnost (ono holčičky bývají šikovné skoro všechny), druhá věc je zralost.
Marina
Virenko, co já vím, nerozumím tomu, jen mi příjdou pětileté děti do školy jěště nevyzrálé, já vím, že jde o jedince, kteří jsou nadaní, proto jsem psala, že je to individuální, rodiče by měli dát na učitelky ve školce nebo snad u zápisu. Také není zanedbatelný samozřejmě pohled rodičů. Asi bychom neměly srovnávat sebe jako šestileté a nynější děti. Současné děti mají daleko více možností ve všem, v dostupnosti informací, atd…pokud chtějí oficiálně schválit nástupy pětiletých dětí do školy, asi k tomu mají důvody, nikde netvrdím, že se jedná o masové docházení pětiletých do škol. Asi jako psala brmbulka..tož tak já za sebe…rodí se nám asi čím dál víc inteligentních dětí 🙂
Virenko, možná jsem to napsala špatně, že se mi to nelíbí…
Spíš jsem to nepochopila.
Když si vzpomenu na dobu, kdy jsem já chodila do školy, tak si nevzpomínám, že by se někdo někomu posmíval jen kvůli tomu, že byl malý…
A to se děti jinak posmívaly kvůli lecčemus, že je někdo tlustý, škaredě oblečený, brýlatý, má blbé jméno…atd.
A vždycky si někdo může něco najít.
Ale jinak souhlasím hlavně s tím, že je to na uvážení rodičů a je dobré si poslechnout názor paní učitelky ze školky.
To je těžký….,já byla prcek až do učňáku:))))
Než bych dorostla do výšky spolužáků v první třídě,byli by oni aspoň ve třetí:)
Takže tudy cesta nevede…

ta možnost pětiletých školáků je vyjímka, jsou rodiče, kteří mají dítka v září a chtějí je dát protože jim příjde že na školu jsou připraveni a proto jim to podle mne bylo umožněno…ale je to individuální…
jinak si opravdu myslím, že za 1éminut ve škole se nedá odhadnout zda dítě ke škole je nebo né to je můj osobní názor….měla jsem ve školce holčičku se která moc nemluvila stydlínek a s cizím hned sklopila hlavu a nebyla řeč, tak jak by taková holčina u zápisu mohla prokázat jak na tom je….a přitom nastoupila tak jak měla a je bezvadná a chodila mi ukazovat do školky jedničky……dalším příkladem je i to že u kluka probíhal zápis tak že chodí z jednoho stanoviště na druhý a je to formnou hry tak s ním ani jedna učitelka nebyla takovou dobu…neříkám, že se nemůže podařit něco odhalit, ale zase je to podle mě individuální a ještě záleží jakou formou ten zápis probíhá…..nejvíc podle mě záleží v tomhle na rodičích a mš……..můj osobní názor
já sama také nejsem pro malé školáky je to jen možnost volby rodičů, já sama mám kluka koncem prázdnin a dala jsem mu před 8lkety odklad a to na mě všichni koukali jak na blba hlavně tchýně a spol protože to brali tím že není v pořádku, dnes je to o něčem jiném a je dobře že se každý může rozhodnout,,,

Corino, a kde vidíš tu věkovou hranici ty? Dítě narozené 31.8. ještě ano a dítě narozené 6.9. už ne?
Já myslím, že pětiletí se nikam nepohrnou masově, ale jsou děti do školního prostředí dobře zralé třeba v těch pěti a třičtvrtě roku. Myslíte, že je každé dítě rádo za prodlužované dětství?
Já za sebe jsem moc ráda nebyla, šest mi bylo v září, ale silné husákovské ročníky, tak doporučili odklad pro silnou nemocnost. No, nemocná jsem v sedmi byla taky, doma 3/4roku, ale potom učitelka mamince doporučila přestup do vyšší třídy nebo jazykovky, že se v tom pomalém tempu běžné třídy nudím i přes velké absence. Je potom toto řešení? Maminka mě z kolektivu nedala a jsem ráda, ale tehdy jsem ráda nebyla. Stát by měl myslet na řešení i pro výjimky, když jde žádat odklad pro nezralost, proč ne o časnější vstup pro celkovou připravenost?