Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zápisy do 1. tříd
Vzhledem k tomu, že zatím se tu rozvinula diskuze na téma zápisů do 1. tříd, téma ponechávám, pouze přesunuji z TAM-TAMu do diskutárny.
Petra
Ono by bylo Virenko fajn,kdyby školy umožnily nějaký den v roce vzít poslední ročníky ve školkách na jedno dopoledně do škol.
Představovala bych si to tak,že by se ve školce udělali skupiny a od osmi třeba i tu hodinku by se odvedli do první třídy,aby si děti udělali obrázek o tom co je čeká.
Je mi jasný,že učitelka,která má ve třídě 20-30 žáků/beru podle toho,kolik nás bylo/nebude mít čas při osnovách co má naučit,ale stálo by to za to.
Já vím i moje dítka byli natěšený a byli rozhozený,že jejich kamarád ze školky šel už do školy a oni né.
Leňule,postava se neřeší:)
O mě říkali,že jsem šikovná a byla prý vidět jen taška a nožičky.
Martin ten když šel do školy vypadal jak půjčený ze školky a ještě v učňáku byl o proti spolužákům vzhledově nejmíň o 2-3 roky mladší-vytáhl se až na vojně.
Buď ráda,že máš takovou šikovnou cácorku a užívejte si,než půjde k zápisu, kdoví co ještě vymyslí ti páni nahoře.
Pavlinkov, díky za odpověď. No, já jsem se ředitelky ve školce ptala na to, jestli by byl moc velký problém, kdybych požádala o odklad a potom červen-červenec by přece jen došlo ke skoku, jestli by šlo posunout ho do školy. Ona mi mimo jiné řekla, že dítě-kluk narozené v dubnu by snad mělo mít nárok na odklad jen kvůli věku :-(. U nás je ve školce přeplněno, školkovné se taky neplatí, tudíž myslím, že to byl její názor, a určitě nejsem první, kdo ho slyšel. Možná i proto je tady u nás odkladů jaksi dost…
Cvičení písmenek vysvětluju a jen díky škole začal asi před rokem ukázkově procvičovat, spíš je problém, že chce procvičovat pořád. Ale efekt žádný veliký (no, spíš tedy vůbec žádný :-(( ). A on zrovna ve všech jiných složkách na to opravdu má, no prostě pech. Jak školku miluje, tak své nejmilejší učitelce dokola vysvětluje, že ona tam už musí zůstat sama bez něj, protože on už prostě moc vyrostl a do školy musí… No, ještě si to užijeme.
AHoj holky,chtěla bych se zeptat na vaše zkušenosti-nás bude zápis čekat příští rok s tím,že dcera je ale říjnová,takže dle standartních postupů půjde pravděpodobně dřív.Dle učitelek ve školce se však jeví jako moc šikovná,nám rodičům i příbuzným taky,řeč má ukázkovou,motoriku taky (nevím teda,co všechno se u zápisu posuzuje)-celkově je prostě zralá stejně jako děti,co jsou o půl roku až rok starší.Ptám se tedy,jestli každé dítko,které je takhle podzimní musí mít povinný odklad nebo ne?-a taky-dcera je hodně maličká (po mě-momentálně má 4roky,úroveň přemýšlení právě na cca 5let,výšku ale na 3letý dítě)-nevíte jestli se řeší i toto?
Já vám ženský nevím,ale dát dítě do školy před šestým rokem se mi zdá dost brzo.Vždyť proč jim zkrátit bestarostné dětství.
Já vím jsou tu děti šikovný,kteří by na to měli a taky znám pár dětí, které šli do první třídy a v pololetí je vrátili zpět do školky nebo rovnou chtěli,aby šli dneska do speciální školy, jen proto,že nezvládali tempo ve škole.
Když tak koukám kolik mají volna,práznin divím se,že se za ten rok můžou něco naučit.
Mají jiné osnovy,ale myslím že se nebudou moc lišit od našich dob,ikdyž u kámošky nestačím zírat co už se učí ve čtvrtý třídě.
Virenko, já bych to jako řešení viděla – vysvětlit p.uč. u zápisu situaci (čas tam na to jistě bude) a poprosit ji o spolupráci.
Myslím, že by neměl být problém říct malému, že musí pilně cvičit písmenka, aby se je potom naučil číst.
Já jsem se u zápisu zatím teda setkala víceméně spíš s rodiči, kteří žádali odklad, aniž by někde byl viditelný problém… Sami předem hlásili, že je narozený v červnu, tak půjde pozděj… Někdy to není zrovna výhra.
Už se snažíme dlouho, vázne nám hodně hlásek, ty, co umí, nezařazuje do běžné řeči. Muselo by mu zázrakem naskákat víc hlásek a rychle po sobě, aby to bylo s přimhouřenýma očima.
Logopedka se směje, ji nic netlačí, ona s ním po neúspěšném zápisu bydlet nebude :-)) Čas nejde obelstít, to je svatá pravda, ale ten náš pětiletý to prostě nechápe…. Prostě, mám dítě, kterému by měla autorita = učitelka naprosto jasně říct, že on pro školu ještě není, pokud chtějí úspěšný odklad. Jinak zahájí bojkot a budeme v loji naprosto všichni :-)))
(Samozřejmě trochu přeháním, ale vážně zvažuju promluvu s učitelkou, jakože jí o toto přímo při zápisu požádám.)
aha tak to jsem to pochopila špatně, no a chodíte k logopedovi, co ta na to ta by s ním mohla poradit, i zápis můžete projít a uvidíš co a jak tam…..
Bamisko, nerozumíš mi. Já už jedno dítě mám školní, vím, jak kvůli odkladu.
Ale mladší do školy chce za každou cenu a vázne řeč. Měla by k tomu mít snad výhrady i učitelka, když s ním dělá rozhovor. Řekne dítěti, že je pro školu ještě málo připravené?
Psala jsem, že nechci být zase ta jediná zlá, kdo mu brání, je to jen psychologické. Já bych ho do školy pustila, ale učitelka by mu nerozuměla především, ta by mu to možná mohla říct pro něj dost k pochopení.
Já jsem ta zlá vždycky, naposled loni, když jsem ho k zápisu nevzala – neměl na to věk :-(. Trvalo to dlouho, kdy se mnou nemluvil.
článek jsem nepročetla celej, ale pokud chceš odkla tak musí proběhnout vyšetření v pedagogicko psychologické poradně a ta dá doklad k odkladu, učitel u zápisu může jen doporučit….ale každý rodič snad pozná a pokud navštěvuje MŠ tak i učitelky doporučí jestli ke škole je či ne…