Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jak probíhá domácí příprava prvňáka?
Ahoj holky, ráda bych Vás poprosila o Vaše zkušenosti se školou. Dneska jsem byla na schůzce s Tomáškovou třídní učitelkou a nevím, co si myslet. Tomášek je prvňáček.
Děti domů nosí ty své učebnice – pracovní sešity – jen třeba 1x za týden, když do toho konkrétního sešitu dostanou domácí úkol. Já nemám šanci vidět, co dělají častěji, protože domů to nosit nebudou, aby neměli těžkou aktovku. Ve středu přinesl sešit s uvolňovacími cviky, kde dělali šneky vpravo a vlevo. Jeden sloupec měl celý opravovaný a my ( já, manžel ani babička ) jsme chybu nenašli. Manžel se druhý den chtěl zeptat, ale než na něj přišla řada, zvonilo. Tak se ptal Tomášek a prý je točil na druhou stranu. To se mi nezdálo. A jelikož jsem se zároveň chtěla zeptat na ty sešity, abych s ním doma mohla procvičovat, co dělají ve škole, tak jsem si s paní učitelkou domluvila schůzku.
No, šneci byli ok, paní učitelka se prý spletla, jen je nezačínal odzhora, aby tam na začátku spirálky bylo velké C, což ovšem nebylo smyslem cvičení. A dál mi bylo řečeno, že s ním doma vůbec nemám toto procvičovat, že je to zbytečné. Jediné, co máme dělat, že prý nedokáže přesně do nejmenších detailů popsat obrázek, a má špatnou paměť ( ve škole si řeknou básničku, on mi ji doma zopakuje, ale když se ho paní učitelka zeptala, na jaký kroužek bude chodit, tak jí neodpověděl.)
Procvičujete doma s dětmi – zejména prvňáčky – co dělali ve škole, nebo pracujete s nimi nějak doma? Nezdá se mi, že třeba tu přípravu na psaní by neměl doma vůbec trénovat.
Je to výběrová škola.
Ale jak píšeš, že jsou u vás u písmena “i“, tak to mají v živé abecedě u Domči až později, tam ještě nedošly:-) Teďka dělají to “s“, někde u strany 35 a koukala jsem, že začnou nácvik na “l“.Tiskacím píšou běžně, sešity si podepisují jménem, vpisují do pracovních sešitů tiskace slova atd. A čtou třeba z matematiky zadání (kdo neumí, tak hláskuje, kdo umí, čte plynule).
(Citováno od Ivča a Domča z 19.9.2014 21:50)Tak my jsme snad na straně 6,rozhodně je to někde vepředu-jedou od začátku a nepřeskakují.U nás ve třídě by si asi moc dětí zadání nepřečetlo,podle Filipa umí plynule číst jen jedna holčička,jinak to jsou nečtenáři.Syn přečte písmena všechna,ale spojit je do slov neumí, s bídou to zvládne do slabik,ale dá mu tolik práce že u toho nevnímá co to vlastně čte.
(Citováno od alena5 z 19.9.2014 22:03)Alena5 – a to je Živá abeceda? My teda máme v živé abecedě (žlutý sešit) na straně 6,7,8,9, jen třeba bludiště, nebo že mají namalovat svou rodinu, klasický obrázek…Možná se bavíme o jiných učebnicích:-)
(Citováno od Ivča a Domča z 20.9.2014 09:22)Tak jsem se koukla na net a ony ty Živé abecedy jsou minimálně 2 -my máme tuhle http://www.sevt.cz/produkt/ziva-abeceda-pracovni-ucebnice-pro-1-rocnik-zs-alter-10101605/
(Citováno od alena5 z 20.9.2014 11:48)
Aha:-) My máme jinou, tuhle:
http://www.sevt.cz/produkt/ziva-abeceda-1-r-zs-12059605/
Každá teda jede asi jinak:-)
Jéé, holky, a já si tu říkám, o čem tu píšete, že jsem v ní nic takového neviděla a my máme ještě jinou. 😀
http://www.nns.cz/obchod/index.php?item=nab_det&sort_id=1119
Je to výběrová škola.
Ale jak píšeš, že jsou u vás u písmena “i“, tak to mají v živé abecedě u Domči až později, tam ještě nedošly:-) Teďka dělají to “s“, někde u strany 35 a koukala jsem, že začnou nácvik na “l“.Tiskacím píšou běžně, sešity si podepisují jménem, vpisují do pracovních sešitů tiskace slova atd. A čtou třeba z matematiky zadání (kdo neumí, tak hláskuje, kdo umí, čte plynule).
(Citováno od Ivča a Domča z 19.9.2014 21:50)Tak my jsme snad na straně 6,rozhodně je to někde vepředu-jedou od začátku a nepřeskakují.U nás ve třídě by si asi moc dětí zadání nepřečetlo,podle Filipa umí plynule číst jen jedna holčička,jinak to jsou nečtenáři.Syn přečte písmena všechna,ale spojit je do slov neumí, s bídou to zvládne do slabik,ale dá mu tolik práce že u toho nevnímá co to vlastně čte.
(Citováno od alena5 z 19.9.2014 22:03)Alena5 – a to je Živá abeceda? My teda máme v živé abecedě (žlutý sešit) na straně 6,7,8,9, jen třeba bludiště, nebo že mají namalovat svou rodinu, klasický obrázek…Možná se bavíme o jiných učebnicích:-)
(Citováno od Ivča a Domča z 20.9.2014 09:22)
Tak jsem se koukla na net a ony ty Živé abecedy jsou minimálně 2 -my máme tuhle http://www.sevt.cz/produkt/ziva-abeceda-pracovni-ucebnice-pro-1-rocnik-zs-alter-10101605/
Aha:-) My máme jinou, tuhle:
http://www.sevt.cz/produkt/ziva-abeceda-1-r-zs-12059605/
Každá teda jede asi jinak:-)
Je to výběrová škola.
Ale jak píšeš, že jsou u vás u písmena “i“, tak to mají v živé abecedě u Domči až později, tam ještě nedošly:-) Teďka dělají to “s“, někde u strany 35 a koukala jsem, že začnou nácvik na “l“.Tiskacím píšou běžně, sešity si podepisují jménem, vpisují do pracovních sešitů tiskace slova atd. A čtou třeba z matematiky zadání (kdo neumí, tak hláskuje, kdo umí, čte plynule).
(Citováno od Ivča a Domča z 19.9.2014 21:50)Tak my jsme snad na straně 6,rozhodně je to někde vepředu-jedou od začátku a nepřeskakují.U nás ve třídě by si asi moc dětí zadání nepřečetlo,podle Filipa umí plynule číst jen jedna holčička,jinak to jsou nečtenáři.Syn přečte písmena všechna,ale spojit je do slov neumí, s bídou to zvládne do slabik,ale dá mu tolik práce že u toho nevnímá co to vlastně čte.
(Citováno od alena5 z 19.9.2014 22:03)
Alena5 – a to je Živá abeceda? My teda máme v živé abecedě (žlutý sešit) na straně 6,7,8,9, jen třeba bludiště, nebo že mají namalovat svou rodinu, klasický obrázek…Možná se bavíme o jiných učebnicích:-)
Tak jsem se koukla na net a ony ty Živé abecedy jsou minimálně 2 -my máme tuhle http://www.sevt.cz/produkt/ziva-abeceda-pracovni-ucebnice-pro-1-rocnik-zs-alter-10101605/
Je to výběrová škola.
Ale jak píšeš, že jsou u vás u písmena “i“, tak to mají v živé abecedě u Domči až později, tam ještě nedošly:-) Teďka dělají to “s“, někde u strany 35 a koukala jsem, že začnou nácvik na “l“.Tiskacím píšou běžně, sešity si podepisují jménem, vpisují do pracovních sešitů tiskace slova atd. A čtou třeba z matematiky zadání (kdo neumí, tak hláskuje, kdo umí, čte plynule).
(Citováno od Ivča a Domča z 19.9.2014 21:50)
Tak my jsme snad na straně 6,rozhodně je to někde vepředu-jedou od začátku a nepřeskakují.U nás ve třídě by si asi moc dětí zadání nepřečetlo,podle Filipa umí plynule číst jen jedna holčička,jinak to jsou nečtenáři.Syn přečte písmena všechna,ale spojit je do slov neumí, s bídou to zvládne do slabik,ale dá mu tolik práce že u toho nevnímá co to vlastně čte.
Alena5 – a to je Živá abeceda? My teda máme v živé abecedě (žlutý sešit) na straně 6,7,8,9, jen třeba bludiště, nebo že mají namalovat svou rodinu, klasický obrázek…Možná se bavíme o jiných učebnicích:-)
Je to výběrová škola.
Ale jak píšeš, že jsou u vás u písmena “i“, tak to mají v živé abecedě u Domči až později, tam ještě nedošly:-) Teďka dělají to “s“, někde u strany 35 a koukala jsem, že začnou nácvik na “l“.
Tiskacím píšou běžně, sešity si podepisují jménem, vpisují do pracovních sešitů tiskace slova atd. A čtou třeba z matematiky zadání (kdo neumí, tak hláskuje, kdo umí, čte plynule).
Tak my jsme snad na straně 6,rozhodně je to někde vepředu-jedou od začátku a nepřeskakují.U nás ve třídě by si asi moc dětí zadání nepřečetlo,podle Filipa umí plynule číst jen jedna holčička,jinak to jsou nečtenáři.Syn přečte písmena všechna,ale spojit je do slov neumí, s bídou to zvládne do slabik,ale dá mu tolik práce že u toho nevnímá co to vlastně čte.
Ivča a Domčatedy vy jedete nějak rychle,to je klasická zš nebo nějaká výběrová?U nás jsou teprve u písmena “i“,v písance jedou jen uvolňovací cviky,rozhodně nepíšou psacím písmena,jen to písmeno co probírají si v živé abecedě zkouší napsat tiskacím.
A jinak k tématu- domů si nosí jen to co zrovna potřebují k úkolu,jinak si učebnice a písanku nechávají ve škole,což jsem ráda.Zatím se s nimi nic doma učit nemáme,má jim stačit co se naučí ve škole.Každý den mají číst-zatím tedy jen písmenka co už umí,od pondělí do čtvrtku mají domácí úkol buď cvičení z matematiky nebo kousek v písance,nebo v živé abecedě.Psaní nemají dělat nejdřív nanečisto,protože pak mívají unavenou ruku,maximálně si mají před psaním udělat jeden uvolňovací cvik.Můžeme jim dát nějaký text třeba v novinách a tam mají vyhledat a označit písmeno které se zrovna učí.
(Citováno od alena5 z 19.9.2014 21:01)
Je to výběrová škola.
Ale jak píšeš, že jsou u vás u písmena “i“, tak to mají v živé abecedě u Domči až později, tam ještě nedošly:-) Teďka dělají to “s“, někde u strany 35 a koukala jsem, že začnou nácvik na “l“.
Tiskacím píšou běžně, sešity si podepisují jménem, vpisují do pracovních sešitů tiskace slova atd. A čtou třeba z matematiky zadání (kdo neumí, tak hláskuje, kdo umí, čte plynule).
Ivča a Domča
tedy vy jedete nějak rychle,to je klasická zš nebo nějaká výběrová?U nás jsou teprve u písmena “i“,v písance jedou jen uvolňovací cviky,rozhodně nepíšou psacím písmena,jen to písmeno co probírají si v živé abecedě zkouší napsat tiskacím.
A jinak k tématu- domů si nosí jen to co zrovna potřebují k úkolu,jinak si učebnice a písanku nechávají ve škole,což jsem ráda.Zatím se s nimi nic doma učit nemáme,má jim stačit co se naučí ve škole.Každý den mají číst-zatím tedy jen písmenka co už umí,od pondělí do čtvrtku mají domácí úkol buď cvičení z matematiky nebo kousek v písance,nebo v živé abecedě.Psaní nemají dělat nejdřív nanečisto,protože pak mívají unavenou ruku,maximálně si mají před psaním udělat jeden uvolňovací cvik.Můžeme jim dát nějaký text třeba v novinách a tam mají vyhledat a označit písmeno které se zrovna učí.
U Domči mají každý den aspoň jeden domácí úkol, učitelka denně kontroluje splněné úkoly a podle toho dává smajlíky do žákovský atd. V pátek je nedostávají. Ve škole si žádné učebnice nenechávají, všechno si nosí domů a připravují se na další den. Dnes se třeba učili malovat lístečky na stromech do sešitu pracovního, pak na tabuli psali psací písmenko “s“, takže musíme procvičovat i přes víkend.
V AJ dostali, resp. mají půjčené po jednom CD s nahranýma hodinama výslovnosti, co berou v hodinách. Domča dostal jako první, takže jsem dneska vypalovala, k tomu mají zkopírované to, co je na tom CD a podle toho se mají doma učit jak slovíčka, tak hlavně výslovnost.Domča se chystá denně do školy, berou toho docela dost a rychle (aspoň teda podle mě). Například mají pracovní sešit s uvolňovacíma cvikama a už ho mají skoro celý popsaný, nevím, jestli dostanou další, nebo půjdou na písmenka, to nevím.
(Citováno od Ivča a Domča z 19.9.2014 19:52)
panejo tak to Domča teda jedou.Úkoly dostavají taky každý den,ale momentálně je už skoro polovina dětí nemocná takže budeme mít co dohánět
Do včerejška jsme dělali jen úkoly, mají každý den jeden nebo dva lehké úkoly, kromě pátku. Včera mi syn řekl, že prý má špatnou paměť, že má trénovat. Tak mě to zarazilo. Nemyslím si, že mám geniální dítě, ale učím na základce a syn si pamatuje víc než spousta páťáků (to, co ho baví, např. světadíly, planety apod., dostat z páťáků všechny světadíly často nemožné i po mnohonásobném opakování). Ale to jen na okraj.
Když mi to konečně vysvětlil, tak trénují zrakovou paměť, učitelka jim ukáže na nějakou dobu 8 obrázků, oni si to mají zapamatovat a pak co nejvěrněji zpaměti nakreslit, co si zapamatovali. Mají zachovat barvy, tvary a počet. Takže na jednom obrázku jsou třeba 3 modré trojúhelníčky, na dalším dva žluté čtverce atd.
Tak jsem to s ním včera a dnes trénovala. Já tuto zrakovou paměť taky nemám nic moc, při pexesu si čtyřletá dcera někdy pamatuje víc než já. To je smutné, že takové lidi jako já nechají vystudovat vysokou školu 🙂
Je fakt, že jsem se vždycky musela učit nahlas, tak mám asi lepší sluchovou paměť. Teda do včerejška jsem nad tím nikdy moc nepřemýšlela, až když s tím přišel syn.
U Domči mají každý den aspoň jeden domácí úkol, učitelka denně kontroluje splněné úkoly a podle toho dává smajlíky do žákovský atd. V pátek je nedostávají. Ve škole si žádné učebnice nenechávají, všechno si nosí domů a připravují se na další den. Dnes se třeba učili malovat lístečky na stromech do sešitu pracovního, pak na tabuli psali psací písmenko “s“, takže musíme procvičovat i přes víkend.
V AJ dostali, resp. mají půjčené po jednom CD s nahranýma hodinama výslovnosti, co berou v hodinách. Domča dostal jako první, takže jsem dneska vypalovala, k tomu mají zkopírované to, co je na tom CD a podle toho se mají doma učit jak slovíčka, tak hlavně výslovnost.
Domča se chystá denně do školy, berou toho docela dost a rychle (aspoň teda podle mě). Například mají pracovní sešit s uvolňovacíma cvikama a už ho mají skoro celý popsaný, nevím, jestli dostanou další, nebo půjdou na písmenka, to nevím.