Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Jak probíhá domácí příprava prvňáka?
Ahoj holky, ráda bych Vás poprosila o Vaše zkušenosti se školou. Dneska jsem byla na schůzce s Tomáškovou třídní učitelkou a nevím, co si myslet. Tomášek je prvňáček.
Děti domů nosí ty své učebnice – pracovní sešity – jen třeba 1x za týden, když do toho konkrétního sešitu dostanou domácí úkol. Já nemám šanci vidět, co dělají častěji, protože domů to nosit nebudou, aby neměli těžkou aktovku. Ve středu přinesl sešit s uvolňovacími cviky, kde dělali šneky vpravo a vlevo. Jeden sloupec měl celý opravovaný a my ( já, manžel ani babička ) jsme chybu nenašli. Manžel se druhý den chtěl zeptat, ale než na něj přišla řada, zvonilo. Tak se ptal Tomášek a prý je točil na druhou stranu. To se mi nezdálo. A jelikož jsem se zároveň chtěla zeptat na ty sešity, abych s ním doma mohla procvičovat, co dělají ve škole, tak jsem si s paní učitelkou domluvila schůzku.
No, šneci byli ok, paní učitelka se prý spletla, jen je nezačínal odzhora, aby tam na začátku spirálky bylo velké C, což ovšem nebylo smyslem cvičení. A dál mi bylo řečeno, že s ním doma vůbec nemám toto procvičovat, že je to zbytečné. Jediné, co máme dělat, že prý nedokáže přesně do nejmenších detailů popsat obrázek, a má špatnou paměť ( ve škole si řeknou básničku, on mi ji doma zopakuje, ale když se ho paní učitelka zeptala, na jaký kroužek bude chodit, tak jí neodpověděl.)
Procvičujete doma s dětmi – zejména prvňáčky – co dělali ve škole, nebo pracujete s nimi nějak doma? Nezdá se mi, že třeba tu přípravu na psaní by neměl doma vůbec trénovat.
Ahoj Kyller,nikča je taky v první třídě a doma navíc nic neprocvičujem.Učitelka nám řekla,že je zbytečné je přetěžovat ,že když bude třeba tak nám řekne.
Moc děkuji za vaše reakce. 😉 Asi máte pravdu. Já to brala podle nás, když jsme byli malí, tak jsme to procvičovat museli. No je jiná doba,no. Já to s ním chtěla zkoušet, aby si procvičil ručičku a zafixoval správný úchop. Ale asi tedy stačí to, co dělají ve škole. 🙂 Moc děkuji.
Souhlasím s holkama, však úkoly časem přijdou, škola mu teprve začala a myslím, že je dobře, když učitelka nezadává hned od začátku domácí přípravu. Brala jsem to tak, že 4-5 vyuč.hodin jim úplně stačí.
Musím se přiznat, že mi přijde nadbytečná i většina úkolů, např. sloupek příkladů v matice, které syn vypočítá za tři minuty. Možná je to proto, aby rodiče viděli, jak jim probíraná látka jde a aby si na dom.přípravu zvykaly, protože časem to bez učení doma nepůjde.
Ale celkově si myslím, že čím míň toho zbyde domů, tím líp, mají toho za celý den dost.
ahoj Kyller,
my neprocvičujeme. Na třídních schůzkách nám bylo sděleno, že když to bude někdo akutně potřebovat, tak si p. uč. rodiče zavolá na osobní konzultaci a domluví se s nimi. D. úkoly nedostává – vyjma dones několik kamínků do VV a pod. U nás je to trochu jinak ale čárám (uvolňovacím cvikům) se věnují min. 10 h. týdně což je asi dost… nevím. Snad ano. Na třídních schůzkách jsme měli na lavici připraveno, vše co dělali za tu krátkou dobu (sešity a pracovní listy). domů nic nenosí. Myslím, že na děti je to i bez domácí přípravy dost velká změna…A úkolů si i tak užije ještě dost.
Holky jsou už krapet starší, ale procvičovali jsme s nimi vždy jen to, co měly zadáno ze školy. Maximálně jsme měli doma nějaké sešity pro předškoláky a prvňáky, tak tam byly nějaká “cvičení“ na přípravu na psaní, ale to si dělaly podle chuti.
Ona i paní učitelka říkala, ať je “nepřetáhnem“.
Takže ani úkoly si holky nepsaly “nanečisto“ na šmírák, ale rovnou do sešitu.
No, upřímně řečeno – s dvojkama jsem byla ráda, že jsme stíhaly, co zadala pančelka… všechno dvakrát…
😉
Kyller, my jsme navíc neprocvičovali, dělali jsme jen úkoly. Neboj, oni mají těch uvolňovacích cviků ve škole dost. Kdyby měl být nějaký problém, na kterém by bylo potřeba zapracovat, tak ti dá uč vědět 😉
No a kdyby ti to přišlo fakt málo, tak pro klid duše si můžete spolu kreslit, hrát si na školu, jestli ho to baví, určitě bych ho do toho ale nenutila, ať mu tu školu neznechutíš 😉
Ahoj holky, ráda bych Vás poprosila o Vaše zkušenosti se školou. Dneska jsem byla na schůzce s Tomáškovou třídní učitelkou a nevím, co si myslet. Tomášek je prvňáček.
Děti domů nosí ty své učebnice – pracovní sešity – jen třeba 1x za týden, když do toho konkrétního sešitu dostanou domácí úkol. Já nemám šanci vidět, co dělají častěji, protože domů to nosit nebudou, aby neměli těžkou aktovku. Ve středu přinesl sešit s uvolňovacími cviky, kde dělali šneky vpravo a vlevo. Jeden sloupec měl celý opravovaný a my ( já, manžel ani babička ) jsme chybu nenašli. Manžel se druhý den chtěl zeptat, ale než na něj přišla řada, zvonilo. Tak se ptal Tomášek a prý je točil na druhou stranu. To se mi nezdálo. A jelikož jsem se zároveň chtěla zeptat na ty sešity, abych s ním doma mohla procvičovat, co dělají ve škole, tak jsem si s paní učitelkou domluvila schůzku.
No, šneci byli ok, paní učitelka se prý spletla, jen je nezačínal odzhora, aby tam na začátku spirálky bylo velké C, což ovšem nebylo smyslem cvičení. A dál mi bylo řečeno, že s ním doma vůbec nemám toto procvičovat, že je to zbytečné. Jediné, co máme dělat, že prý nedokáže přesně do nejmenších detailů popsat obrázek, a má špatnou paměť ( ve škole si řeknou básničku, on mi ji doma zopakuje, ale když se ho paní učitelka zeptala, na jaký kroužek bude chodit, tak jí neodpověděl.)
Procvičujete doma s dětmi – zejména prvňáčky – co dělali ve škole, nebo pracujete s nimi nějak doma? Nezdá se mi, že třeba tu přípravu na psaní by neměl doma vůbec trénovat.