Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
V kolik hodin je slušné volat?
Už několikrát se mi stalo, že mi volali z různých přepravních služeb (mimo Českou poštu)ve všední den ráno mezi 7 – 8 hod. Vstávám sice v 6:15 a vypravuju děti do školy, ale někdy, když Lucinka ještě spí, si pak jdu taky na chvilku lehnout 🙂 To pak telefony neberu. Vím, že přepravní služby jsou kapitola sama pro sebe (i když si říkám, že by měli volat už den předtím, ne až ten den). Ale i tak mi ta třeba půl osmá přijde jako neslušně brzo. Máte vy nějaké nepsané pravidlo, kdy lidem voláte a kdy už ne? Já například nevolám ráno před 9. hodinou a večer po 20., vyjma rodiny (i když i tam se to snažím vyřídit jindy).
Já volám klientům zásadně mezi 9 a 17 hod. Dřív nikdy a později jen když se s nimi na tom předem domluvím – třeba když akutně něco řešíme.
Jinak píšu SMS a maily. U mailu je výhoda, že ho můžu psát třeba o půlnoci a dotyčný si ho přečte třeba ráno v šest v práci.
Firemní nebo pracovní telefony se snažím vyřizovat mezi 10 a 16 hodinou, vyjímečně 17, když je potřeba něco akutního, snažím se zjistit otevírací dobu a volám dle ní.
Přepravní společnosti neřeším, moc často je nevyhledávám a většinou mi právě přijde upozornění do mailu.
S kamarádkami si voláme dle chuti, máme různé pracovní doby, takže klidně volám v noci, pokud dotyčná je na noční a má zrovna pauzu. S rodinou si taky volám kdykoliv, máme dohodu, že když jdeme spát, vypínáme mobily nebo zvonění. Většinou pracuji večer nebo v noci, tak když potřebuji poradit, volám s mamkou přes skype, tam vidím jestli je vzhůru 😉
Kukačko – to je pravda, že klienti volají kdykoli. Kolegovi běžně volají v 5 ráno, aby řekli, že nepřijedou apod. Stejně tak neděle poledne. Večer volají klidně do desíti. Občas nechápu, čím ti lidi přemýšlí.
Katko, u nás doma je to spíš naopak, můj muž je ten zaměstnavatel. Zaměstnanci naštěstí ne, ale klienti volají někdy v neuvěřitelných hodinách (10 večer nebo neděle v poledne). Ale to nebere. Byly doby, kdy bral každý telefon kdykoliv, teď, po šesti letech v branži už je víc nad věcí. Na dovolené už taky skoro netelefonuje 🙂
Jak komu. Třeba ke tchánovcům zavolám klidně i v 6 hodin, protože vím, že jsou dávno vzhůru. K našim volám spíš až tak po desáte, protože nejspíš ještě vzhůru nejsou. Zvlášť, když mají odpolední.
Do firem volám zhruba tak od 7 do 6 večer. Buď tam někdo je nebo ne. Kamarádkám někdy dopoledne nebo tak do osmi večer. Zato třeba můj šéf mi zavolá třeba i v 10 večer, jen aby mě mohl seřvat. SMSky ve 3 ráno od něj jsou naprostá samozřejmost. Díky němu jsem se naučila vypínat na noc zvonění.
Kukačko, zajímavé téma.
S těmi přepravci – je to asi o lidech. Já dostanu předem od odesilatele mail, že mi posílá zásilku. A přepravní firma mi posílá ráno SMS, že bude ten den doručovat a případně že můžu volat…
Co se “soukromého“ volání týče, tak to vidím podobně jako ty – mezi devátou ráno a osmou večer (a to i v rodině). Mám jen pár výjimek, kterým můžu volat třeba i v deset večer. Se ségrama si případně předem pošleme SMS, jestli je volání možné.
No a v práci – když volám “soukromé osobě“ (i když pracovně), tak taky až po deváté, jinak někam do firmy klidně už od osmi.
Mně se někteří občas snaží volat už po sedmé, ale mají smůlu – dělám od osmi…
😉
Už několikrát se mi stalo, že mi volali z různých přepravních služeb (mimo Českou poštu)ve všední den ráno mezi 7 – 8 hod. Vstávám sice v 6:15 a vypravuju děti do školy, ale někdy, když Lucinka ještě spí, si pak jdu taky na chvilku lehnout 🙂 To pak telefony neberu. Vím, že přepravní služby jsou kapitola sama pro sebe (i když si říkám, že by měli volat už den předtím, ne až ten den). Ale i tak mi ta třeba půl osmá přijde jako neslušně brzo. Máte vy nějaké nepsané pravidlo, kdy lidem voláte a kdy už ne? Já například nevolám ráno před 9. hodinou a večer po 20., vyjma rodiny (i když i tam se to snažím vyřídit jindy).