Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
V kolik hodin je slušné volat?
Už několikrát se mi stalo, že mi volali z různých přepravních služeb (mimo Českou poštu)ve všední den ráno mezi 7 – 8 hod. Vstávám sice v 6:15 a vypravuju děti do školy, ale někdy, když Lucinka ještě spí, si pak jdu taky na chvilku lehnout 🙂 To pak telefony neberu. Vím, že přepravní služby jsou kapitola sama pro sebe (i když si říkám, že by měli volat už den předtím, ne až ten den). Ale i tak mi ta třeba půl osmá přijde jako neslušně brzo. Máte vy nějaké nepsané pravidlo, kdy lidem voláte a kdy už ne? Já například nevolám ráno před 9. hodinou a večer po 20., vyjma rodiny (i když i tam se to snažím vyřídit jindy).
Hezké téma.Já mám nepsané pravidlo 8-20 hod. co se týká volání, ovšem sms posílám i mimo tuto dobu, ale pouze pokud je to akutní. Taky nejsem zrovna nadšená, když mi volá přepravce o půl osmé, ale víc mě vytáčí různé telefonické dotazníky apod. Má pocit, že je to čím dál tím horší a není týdne, aby mi někdo nevolal.Naposled volala paní v neděli v pravé poledne, tak to mi hnula žlučí, nicméně velmi slušně jsem jí to vysvětlila, že na takové hovory fakt nejsem zvědavá. Manžel zase v domění, že se jedná o zákazníka, vzal v sedm ráno hovor a paní se ho po zdlouhavém úvodu zeptala: Holíte se? No, držel se tak tak, aby ji pořádně neseřval. 🙂
ráno a večer volávám dle toho komu co potřebuji a vím v kolik vstávávají případně uléhají :-)noční telefonáty bývají předzvěst spíše nepříjemnosti,ty zvedám s napětím o co jde 🙁 a stalo se mi,že jsem ,,musela“ vzbudit babičku,když jsem třeba ráno zjistila u syna teplotu a co teď s ním,že? 🙁
rodina ,přátelé funguje na domluvě,prac. záležitosti dle provozní doby…a ,,miluju“ noční sms od operátora ve tři ráno…to moc nechápu 🙁
Inori, necítím se dotčená, spíš se podivuji nad organizací u těch přepravních společností (manžel toho objednává hodně a zadává a) když to jde, Českou poštu, u nich jsme spokojení, b) když nejde ČP, tak dopravce, který je tam uveden. Konkrétní poslední zážitek mám teď s firmou Fofr, kdy byl chlápek tak strašně nepříjemný, že už manžel řekl, že ji příště nazaškrtne. Toť k té možnosti volby. Jdu prostě tam, kde je to pro mě klientsky příjemné, což volání ráno prostě není.
Především máme možnost volby a podle toho se rozhodneme pro způsob dopravy. A pokud volíme přepravní službu, tak se celkem vyplatí počítat s tím, že kluci ráno na depu řeší, jestli ten balík vůbec mají brát do auta nebo ho povezou až další den.
Pak jde o to, jak moc jste pro dopravce známá firma. My jsme s nimi domluvení tak, že v nelidských ranních hodinách napíšou smsku místo zavolání. Odepsat se dá, ale mluvit s knedlíkem v krku někdy nejde.
Tolik k tématu “přepravní služba je kapitola sama pro sebe“. Nebo spíš “vaše volba toho způsobu dopravy“…
Telefony ráno a pozdě večer beru nebo neberu podle toho, jestli jsou to uložený kontakty nebo jen čísla. Neuložený čísla ráno beru podle toho, jestli mám ještě knedlík v krku. Pokud to z neuloženýho čísla bylo opravdu důležitý, zavolá znova.
Slušnost, to je o tom, co o tom člověku vím. Pokud vím, že přes den spí po noční, ale zvedne mi telefon v pět ráno, než půjde spát, tak mu nebudu volat až v osm, kdy má půlnoc. A hezky mi to tady navazuje na kurýrní službu – pokud vím, že budu spát po noční, tak počítám s tím, že mě vzbudí a necítím se dotčená – a nebo zvolím balík na poštu.
Tak to máš ještě dobré. Mě vloni vzbudila přepravní firma v 6 ráno v porodnici. Domluvila jsem převzetí sousedkou na určitou hodinu a ten pán nedorazil. Sousedka seděla chudák u nás a čekala a čekala. Pak byla zlá na mne.
Já pak seřvala onoho chlápka.
Na druhou stranu, řidič dostane rozpis zásilek na daný den. Sedne si a začne domlouvat kam má jezdit a jestli dotyčné zastihne. Asi nebude čekat do 9, když má pracovní dobu třeba od 6.
Asi záleží kdo nebo komu se volá. Ale před osmou nevolám, jedině do školy 🙂
A večer max do 21.hod.
Přes týden mi ranní volání nevadí, protože jsme brzo vzhůru, víkend by mi teda vadil.
No musím říct, že sice vstávám v pět, ale stejně by mi vadilo, kdyby mi někdo volal před sedmou ráno.
S rodinou a přítelem si voláme v podstatě kdykoliv, ale naštěstí to máme (snad 🙂 ) v hlavě v pořádku, takže třeba po desáté večer nebo brzy ráno voláme jen když jde o něco opravdu akutního.
Před lety jsem telefon na noc vypínala, protože mi občas volala jedna kamarádka, většinou mi celou noc líčila, jak jí ublížil její přítel a já to s ní prožívala…pak jsem se ráno doplazila nevyspalá do práce a volala jsem kamarádce, jestli už je na tom líp a ona už byla zase vysmátá u přítele doma a vše bylo OK…Tak když se tohle stalo potřetí, telefon jsem začala vypínat 🙂
PPL mi volá většinou před sedmou ráno, což mě vzbudí, tak se mi to nelíbí. Ale jinak je mi jedno, když mi někdo zavolá večer, i pozdě, kolikrát běžně zvedám telefon po desáté večer. Nevadí mi to, mám i klid, když děti spí. Vadí mi to ráno do těch osmi, jinak je mi to jedno.
Když volám já, tak stejně do různých ordinací a firem, jen v jejich pracovní době. A s mámou, ségrou, dcerou… si voláme spíš později večer.
Na noc zvonění nevypínám, vzhledem ke skleroze bych si ho ráno zapomněla zapnout:-)Navíc, mamka bydlí sama na venkově, kdyby jí něco bylo a volala, tak bych jí neslyšela, to si netroufnu. A když mě někdo v noci vzbudí telefonem, tak nemám problém zase hnedka usnout:-)
No já si vypínám na noc zvonění 🙂 takže tím to mám vyřešené 😀
Jinak záleží komu chci volat…Naši chodí spát kolem 10, tchyně zase už kolem 8…u kamarádů je to taky různé…kdyžtak napíšu sms….
Ale aby mi někdo volal po 7 ráno, to je šílené :)jako jsem vzhůru kvůli dětí, ale většinou nemám čas…ani náladu 🙂
Já mám nepsané pravidlo od 8-20:00 hodin. Občas udělám výjimku u příbuzných, tam vím, že po osmé to tolerují:)