Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Nástup do první třídy
Poradila by mi nějaká učitelka? Syn nastoupil do první třídy, minulý týden vše v pohodně, moc se mu líbilo, spokojený. A dnes ráno jako když utne, volal mi do práce, že ho bolí bříško, manžel ho zavedl do školy s tím, že kdyžtak by ho paní učitelka poslala domů. Po první hodině došel, manžel s ním jel pro jistotu k doktorce, ta nic nezjistila. Ptal se paní učitelky, prý ve škole celý týden byl klidný, zapojoval se do kolektivu, a najednou taková změna. Když jsem ráno v práci, nemůžu to nijak řešit, nevím co s tím, poddá se to samo? Nakonec zůstal u babičky, prý byl spokojený, hrál si, nic mu nebylo, takže žádný bříško se ráno nejspíš nekonalo, paní učitelka je hodná, je pravda že mají ve třídě tři děti romského původu-doufám, že se nikoho nedotknu, ale myslím,že kdyby se něco dělo, že by si toho učitelka všimla, zatím je tam s nima i o přestávce. Díky za každou radu, jak postupovat.
Brm, tak Tvůj poslední odstavec mě rozesmál :)))) jj, tady je zas celý klan Horváthů :)))
Karamelko :))
Radko, já myslím, že jsi zbytečně útočná… rasismus…. co je rasismus? Nesnášenlivost lidí jiné barvy pleti. Mluví někdo o černoších, vietnamcích…,o tom, že jsou romové tmavší?
Myslím, že tady nikomu nevadí jiná pleť romů – naopak, jsou to velice hezcí lidé, děti nevyjímaje. Spousta z nich jsou slušní, čistotní lidé, pokud mají jen jiné zvyky, budiž, je to jejich kultura, kterou jim přece nikdo nebere. Problém je v tom, že v oblastech, kde jich žije více pohromadě, jsou s nimi problémy. Můžeš se snažit doma to moc nerozebírat – děti vnímají hodně a velice rychle si všimnou, že je tady něco jinak… A můžeš vysvětlovat jak chceš, děti to vycítí.I mí synové mají ve třídě kamarády mezi romy – a naopak jsou tam takoví, které prostě nemusí nikdo.
karamelko:)…nedelam seminare hromadne…ale mam doma neustale z cele republiky ucitele i rodice…ten muj uz sili
vim o cem mluvis…verila bys ze nektere deti se ve skole poprve mazli az se mnou?….
a co se tyce toho jestli ja jim jeste mohu neco vysvetlit ….pouziji slova jedne docentky ktera byla skvela …….bohule po 89 ji vyhodili….tusim tohle psala i v nejakyhc skriptech……zaklady uplne vseho…ta je to retorika…matematika….vciteni….vyjadrovani…dame diteti nejvic do veku tri let….kdyz chce nekdo zacit dite vychovavat az nastupem do skoly je to pozde….dite se zacina vychovavat v okamzik kdy se narodi…v podstate jeste drive…v prenatalnim obdobi…zacit vychovavat az ve trech letech je pozde…ja vim zni to divne ale je to tak……neucit dite pocitat…ale vedet co je mene nebo vice…co je dobre nebo zle…umet poprosit…omluvit se….odpustit…toto by dite melo umet od tri let
a co se tyce romu….asi jsem spatny soudce….muj prvni rok praxe byl v Karvine dolech na dole Barbora na malotridni skole….mela jsem 2. a 4. tridu dohromady…jen 22 romskych deti…..coz myslim nepotrebuje komentovat…ale i tyhle jsem si svym zpusobem zamilovala…..dodnes si pamatuju jmena.,…..dionýz Drapák (tomu bylo ve 4. tride 14 let) Koloman Balog…Ivetka Ištokova….asi pet Šandorů:))))jj i to melo sve kouzlo…..umim dokonale odvšivovat……romsky nadavat a miluju romske tance:)
karamela – Zatím je tu dohadem jen to zda násilí bylo vyprovokováno nebo ne.
Kdepak, zatím je tu dohadem, jestli vůbec k nějakému násilí dochází.
justýna – Přiznám se, že ted nebýt to romské děti-nic proti nim, ale všichni víme, jakou mají pověst, tak to neřeším, ale tak..
Jen touto větou dáváš najevo, že jsi rasista ať chceš nebo ne.
Zkuste se holky zamyslet nad tím, kolikrát (třeba nechtě) vyslechly Vaše děti doma nějaké poznámky na cigány. Kolikrát slyšely od Vás – pozor na ty romy co máte ve třídě, ať ti něco neseberou a podobně.
Syn mě taky dnes oznámil, že už do školy nepůjde, že ho bolí hlava, noha, břicho…Prostě se mu nechce sedět, poslouchat a pracovat. Tak to zkouší. Je to pro ně hrozně velká změna, adaptace trvá minimálně dva měsíce.
Radka
no jo Ajik mě se zdají ještě moc malincí na to,aby se bránili sami-a když se zatvrdí a udělají si sami názor,který nemusí být ten nejlepší-tak s tím těžko něco dělá…je fakt,že dítko doma odkýve všechno jen aby mělo pokoj,ale ve skutečnosti se chová jinak.
kakra musím být všímavá dokud ještě neumí lhát:-)))
ale tak snad se paní učitelky budou dětem věnovat a když ne tak po nějakém postrčení ze strany rodičů se bude něco dělat…Brmbul souhlas s Ajik:-) hele nechceš pořádat celorepublikové semináře pro učitele-na téma Jak jednat s dětmi,jak vést vyučování a co je vlastně důležité:-) K
…. a hlavně po té lásce hrozně moc touží, a takhle na sebe možná tu pozornost poutá….
Je to hrozně těžké. Nikdo přece na rasy nerozděluje, o barvu pleti vůbec nejde. Jde o to, že výchova v rodinách romských dětí je naprosto odlišná…. někdo může říct – jiná kultura…. nevím, jestli tohle má s kulturou etnika něco společného.
Ty děti nemají zažité základní vzorce chování – jako že nikoho nemlátíme, nebereme si, co není naše atd. a pak s tím logicky mají problémy všude, kam přijdou. Přitom jsou to děti, které umí být úžasné, roztomilé, veselé, nadané, když je jim věnována patřičná pozornost…. přesně jako jiné děti 🙂
Brmbulko, jsi hvězda – upřímně – jenomže s postojem, o jakém píšeš, jsem se u učitelky bohužel ještě nesetkala – a to jich kluci měli a mají celkem dost 🙂
Kamuš, je to těžké,viď? Doteď jsme ty své prcky mohly chránit, protože jsme je měly doma a najednou „jsou vydány napospas“ těm druhým a my na to velký vliv nemáme… 🙂
Děkuji všem za rady, paní učitelka měla v první třídě i staršího syna, vždy se s ní dalo domluvit. O přestávkách tam prý s nima je, jen si o velké přestávce odskočí na wc nebo na skok pro něco. Právě že podobné problémy jsem měla i se starším synem, první třída pohoda, ve druhé měsíc v kuse telefonáty od malýho do práce, že ho bolí bříško, že nějaký chlapeček ho bouchl, kopl. Hned jsem šla do školy, paní učitelka na mě koukala, vysvětlila mi to tak, že v přestávku mají vzadu koberec, kde si pod dohledem hrají, že se může omylem stát, že jeden druhého nechca boouchne. Takhle jsem to řekla synovi, a světee div se, od toho dne jako když utne. Klid. Byla jsem s ním i u psycholožky, ta říkala, že některé děti si zvykají i víc jak měsíc na přechod z prázdnin. S TÍM chlapečkem je od té doby relativně dobrý kamarád,tak nevím, co v tom tehdy bylol. Přiznám se, že ted nebýt to romské děti-nic proti nim, ale všichni víme, jakou mají pověst, tak to neřeším, ale tak…Právě že s ním mluvila babička-jí kluci kolikrát říkají to co mě ne, a prý si na nic nestěžoval- ta mu slíbila traktora za to že tam bude chodit-opravdu nevýchovné, a šli jsme domů a říká, že ho nebolelo bříško, že jen chtěl toho traktora. Tak ted jsem opravdu zmatená. učitelka včera říkala, že to bude více pozorovat, ale prý zatím opravdu nic se neděje. Ráda bych jí věřila, protože v případě prvního syna, vždy byla k dispozici a snažila se věci řešit. Jinak v šatnách mají dozor a venku v přestávku taky. Proto si říkám, kdy tak asi by se tohle dělo. Na druhou stranu, ten druhý chlapeček říkal skoro to samo-i když známá říkala, že to z něj vyloženě vypácila, vy zas píšete, že páčit ne:))- jak říkám manžel, pokud to z něj budeš vytahovat, řekne ti co chceš slyšet ale nejradši bys to neslyšela aby měl klid. U vidím jaké budou další dny, ještě jednou všem děkuji
Brmbul ale jde Ti to dobře:-)
Já nejsem rasista-chápu,že všechny děti mají stejnou startovní čáru a je na lidech kolem nich jak je vedou.
Myslíš,že je v první třídě už pozdě něco změnit na jejich chování? myslíš,že to v jejich hlavičkách udělá velký chaos když se dozví,že metody co se uplatňují u nich doma nejsou ,,košer“ a že lze situace řešit i jinak..jak potom takové děti vidí své rodiče ?
Jenže jak mám svému dítěti vysvětlit,že ten druhý kluk ho bije proto,že doma nic jiného nezná ? Jak mám ve svém dítěti pěstovat lásku ke všem lidem a toleranci když si ji to druhé dítě ani nezaslouží-protože ono se opravdu chová v souladu se zažitými stereotypy určité rasy nebo soc.skupiny.
příklad: U nás ve školce je dívenka-cikánka-je divoká,strká do dětí,je drzá na učitelky,vezme si co uvidí,lže,utíká,neposlouchá,nedbá příkazu nebo zákazu…učitelky to řeší jejím vyčleněním z kolektivu-třeba ji pohlídá paní kuchařka apod…má 4roky-měla sem možnost ji poznat osobně-na dnech hraní ve školce a upřímně sem ráda,že teď nechodí do třídy s prckem. Ještě jedna věc-před prudkým pohybem si chrání hlavu-no co to asi napovídá,že…
Mě je tohle moc líto-vidím v ní dítě,co neví jak se má chovat,co si myslí že jedině drzostí dosáhne toho co chce., vidím tam ale i to srdíčko,které si zaslouží milovat:-( K
nooooooooooooooooo…..jak vstoupit do orzliceneho hovoru:)…..hlavne….v 1. tride se tvori novy kolektiv….a ucitelka by nemela jit ani čurat (jako ja…naposledy v 7,40 a odpoledne nejdriv ve dve:)….kafe si vzit s sebou do tridy…svacit s detma….spusty ucitelek rekne vzdyt mam prestavku…a ja na to odpovim..nemas..podle zakoniku mas na ni narok az po 4 hodinach…tudiz vyzadovat od ucitelky stalou pritomnost….dale..pokud chce mit ucitelka prima kolektiv ….a neco zanedbavaji rodice…bohuzelů musi o tom s detmi mluvit ona…a na trisnich schuzkach s rodici..klidne je i zahanbit…casto s detmi rozebirat tyto situace..,.jak se zachovat…pokusit se vzit do toho druheho…prosim nerozdelujte deti na bile a na jine pleti….dnes je ve tridach spousty jinych narodnosti….a hned od mala v nich pestovat nenavist vuci jine rase je hnus…..TRVAM NA TO ZE UCITELKA V 1. TRIDE JE TEN MOTOR….TEN CO VEDE VYSVETLUJE….NAVOZUJE SITUACE….RESI JE Z RUZNYCH POZIC….je to mnohem dulezitejsi nez ze nestihne nejake cviceni…..“kdo prospiva ve vedach a vazne v mravech…spise vazne nez prospíva“….to by melo byt kredo vsech….cist psat a pocitat se nauci tak jak tak….a kdyz ne..pocitac to opravi atd(jiste chapete co tim chci rict)…ale to co „navalite“ do srdicek tech malych trpajzliku….to jim tam zustane….a pokud jim to tam nenavalite kdyz jsou mali….pak uz nikdy…..je treba s detma porad mluvit….pokud je problem hned vse resit….i s temi ostanimi detmi….i rodici….vim ze nektere nebudou mit zajen o jakakoli reseni…ale s tim nic nenadelate…
a jen jedna poznamka….bohuzel dnes je vse nastavene tak….ze neni paka (pokud dite opravdu velmi ublizuje ostatnim) s tim neco udelat…dat napomenuti?…dutku?..vetsinou si z toho nic nedelaji….da se to hlasit i na policii..bohuzel tam vam reknou ze dokud dane dite nikomu nic neudela…ve smyslu….hrubeho urazu….nemohou s tim nic delat:(((((((tož tak
.-))) se nečíl hned ne.
tady asi učitelka o přestávce s dětmi není-nebo jo Justy? jinak by si sakra musela všimnout,že někdo někoho bije ne ?
To,že je v některých rodinách běžné řešit problém fyzickým násilím není relevantní pro ostatní děti ve třídě.
Zatím je tu dohadem jen to zda násilí bylo vyprovokováno nebo ne.
K
🙂 Radka opět v opozici:-)
to se tady snad musí vždy jen přikyvovat??
vyprosit si dozor i o přestávce
já mám taky prvňáka, a učitelka je s nimi nonstop i o přestávkách
Nadávky samozřejmě také nejsou vhodné-ovšem nepřekračují fyzický osobní prostor…
obojí je stejně nevhodné, obojí může způsobit stejné škody.
nevím proč by si děti nemohly své námitky jen vyříkat-proč hned někomu kroutit ruku ?
protože jsou to děti, které asi nebyly dosud v kolektivu a musí se jim to důkladně vysvětlit. pokud se posmívají cigánům, asi jim to rodiče doma nevysvětlili, jak se mají chovat a sami se doma tak chovají.. pokud cigáni bijí děti, tak jim to asi doma taky nevysvětlili a takové řešení znají z domu jako běžné.
rozhodně bych nedělala na jakémsi obecném sdělení jakési paní závěry hned , ale rozhodně bych šla do školy za učitelkou, sdělila jí své pocity a požádala o zvýšený dohled, a poptala bych se i ostatních rodičů jaké jim děti vykládají zážitky.
lepší je to řešit hned v počátku.
Radka