Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Zhoršení prospěchu ve škole
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Syn chodí do 1. třídy, výuka probíhá genetickou metodou. Od začátku problémy v ČJ (zejména v psaní). Byl vyšetřen v PPP s výsledkem: možná porucha učení, která se rozvine během další výuky.Syn byl vyšetřován pouze pro ČJ. V současné době nastal problém i s matematikou. Paní učitelka zakázala dětem počítat na prstech a syn z paměti bohužel nezvládá (potřebuje názornost). Nemůžu se s paní učitelkou domluvit, neustále trvá na tom, že syn musí na konci první třídy počítat bez prstů.
Děkuji Marie
Marie
Nemusíte se obávat, že bych se cítila dotčená. Naopak, jsem ráda za každý názor. Mám staršího syna, ten počítal na prstech ještě ve druhé třídě. Úplně v klidu počítal i s přechodem přes desítku, prostě to s těmi prsty zvládl (i když nevím jak). Vždy byl pro mně důležitý výsledek a ne jak k němu dospěl.
Proto jsem neviděla žádný problém v používání prstů při počítání i u svého mladšího syna.
Marie
Nemusíte se obávat, že bych se cítila dotčená. Naopak, jsem ráda za každý názor. Mám staršího syna, ten počítal na prstech ještě ve druhé třídě. Úplně v klidu počítal i s přechodem přes desítku, prostě to s těmi prsty zvládl (i když nevím jak). Vždy byl pro mně důležitý výsledek a ne jak k němu dospěl.
Proto jsem neviděla žádný problém v používání prstů při počítání i u svého mladšího syna.
Marie
No já myslím, že počítání bez prstů je základ – nutnost. Jak bude počítat těžší příklady, to už pak nespočítá vůbec. To budete trvat na tom, že může použít kalkulačku? Nechci se Vás dotknout, ale prostě to tak vidím.
Brmbulko, klidně odpovídej.
Marie
asi byste s mou odpovedi nebyly spokojene
NO A JA MAM STRACH NA TOHLE VSECHNO COKOLI ODEPSAT NATOZ RADIT:)
Lucko, škoda, že nechodíme k Vám do školy….
Marie
Pavlinkov,
protože bydlíme na malém městečku máme jen jednu první třídu…(škoda…). Paní učitelka má také doma prvňáčka…samozřejmě i oni počítají bez prstů.
Podle posouzení syna v PPP (zažádala jsem si o vyšetření jen pro ČJ a paní učitelka matematiku sama nepožadovala) je to průměrný žáček, pomalejšího pracovního tempa. Bohužel jsem o problému s matematikou nevěděla, protože syn nosil z matematiky jedničky…až zhruba před 14 dny nesmí při počítání používat prstíčky….a u nás problém (již jsem vše popisovala v odpovědi, která je uvedena výše pro njjki, ale neuměla jsem správně odeslat reakci na odpověď). Závěr z PPP: zřejmě mu nesedla genetická metoda výuky, možnost předpokladu rozvoje poruch učení. Z PPP s paní učitelkou telefonicky konzultovali (než vypracují písemný posudek), ale to bylo bohužel jen o ČJ a přesto paní učitelka trvá na svém…to je vlastně ten kámen úrazu, který mě a manželovi moc a moc vadí.Na jedné straně mi paní učitelka říká, že má syn malé sebevědomí, ale bohužel nevím, jak mu ho mám zvyšovat….za trojky z ČJ a nyní už i z matematiky ho nemůžu chválit…. . Na vysvědčení bude zřejmě z ČJ a M ohodnocen dvojkou….připravuji ho na to už teď, protože v poradně mě upozornili, že dvojku z ČJ očekává a stydí se za ní…
Je to doopravdy zapeklitá situace, proto sháním každou možnou informaci…
Děkuji moc za pomoc a rady…. vezmu si je k srdci.
Marie
Marie, nemůže každého známkovat individuálně, to je sice pravda, ale měla by ke každému žákovi individuálně přistupovat. Zažila jsem 27 tygrů, kteří stáli za to a tu třídu nikdo na škole nechtěl (mě ji prskli jako nastupující, čili jsem nevěděla, do čeho jdu – ó ta sladká nevědomost:o))))…) a musela jsem k nim přistupovat individuálně a muselo se to zvládnout…
Nechci učitelčin postup hájit, ale ani ji zatracovat, občas to fakt není lehké.
Opravdu bych doporučovala další rozhovor, vemte i manžela, klidně i malého, ať on řekne, jak to cítí. Je to fakt zapeklitá situace. Těžko soudit učitelčiny kroky ve výuce, každý má svůj systém, já za sebe můžu říct, že mi prsty rozhodně nevadí a neviděla bych v tom problém.
Jak to třeba dělají v paralelce (pokud nemáte je jednu třídu v ročníku)? Nemůže p.uč. odkoukávat nějaké manýry „odvedle“? (nebo by třeba odkoukávat mohla:o)))
ASi budete muset být velký diplomat, věřím, že vás to stojí nervy, ale držím vám palečky, abyste pro svého syna vybojovala to nejlepší.
Milá Pavlinko v,
na jednu stranu paní učitelku chápu. Nemůže známkovat každého individuálně, vůči ostatním dětem by to bylo nespravedlivé…. Přesto ale chci pro své dítě to nejlepší….Žádala jsem o radu především kvůli tomu, že vůbec nevím, jaké mám možnosti komunikace se školou. Ještě počkám, jak se situace bude vyvíjet, potom začneme s manželem jednat. Uvažovali jsme o schůzce v ředitelně, ale nechci zatím vyvíjet nějaké tlaky na paní učitelku. Přesně jak píšeš: nesedíme v té třídě při vyučování….
Jistě se budeš divit, ale paní učitelka není věkově starší….
Marie