Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola ano či ne?
Dobrý den!Můžete mi prosím poradit co s tím?Dneska mi paní učitelka ve školce vzkázala od paní logopedky,že nám doporučuje odklad školy a navštívit PPP. To co jsme se dosud učily se nemáme učit a máme se učit něco nového.Zítra samozřejm za ní zajdu ať mi to vysvětlí.Jinak paní učitelky mi doporučili Kristýnku dát do školy a u zápisu dopadla na 1 z hvězdičkou.Jsem z toho v šoku a dcera taky na školu se už tešila a vybíraly jsme i aktovku.Nechápu proč mi paní logopedka neřekla něco dřív,ale až teď po zápise do té doby ji chválila.Tak nevím co s tím.Je narozená v dubnu.Díky
Jarka
Já to psala opravdu jen a pouze na tu naší školu kde vím že tohle nastává, letos je to u nich zvlášť silný protože zatím mají zapsáno jen 13 dětí. Jedna maminka mi líčila jak jí odklad rozmlouvali a ona pak celá zmatená přišla pro radu.
Spolupráce u nás částečně existuje v podobě klubu předškoláků, který ovšem začíná až po zápisech a je jen pro děti které se upsaly oné škole jednou za dva týdny. To je podle mě docela škoda, kdyby to fungovalo od začátku roku a pro všechny tak by to byl pro mnohem větší přínos.
Je to prostě jako všude o lidech a jejich přístupu k věci.
Co se týká školek docela věřím že to někde funguje i tak že se snaží si děti podržet, za sebe vím že jsem jedné mamině minulý týden odklad rozmlouvala, klučina na školu má a rok navíc ve školce by mu neprospěl. Ale jako se školama, můžu mluvit jen za tu jednu svou konkrétní kde vím přesně, jak to funguje, nechci a nebudu nic paušalizovat.
Jinak si myslím že nejlíp dítě zná hned po rodičích učitelka ve školce – pokud má zájem děti poznat a někam je směřovat.
verte ze ve skolach si nebereme deti ktere by mely mit odklad jen aby byly pocty deti…kazda ucitelka vi kolik prace takove dite da a navic…vedomi ze bych ho pak vracela do skolky je strasne…u nas zase(a to jsem radsi predtim nepsala)prave si nechavaji deti ve skolakach aby meli plne stavy…vsude je neco…
Chmjorko, to je možná záležitost větších měst, kde je víc škol, u nás „na dědině“ takové chování třeba nehrozí.
Myslím, že kdyby holčička byla odkladová, tak by na to právě upozornily p.učitelky ve školce už dřív a ne logopedka až po zápise….
Školka by právě se školou měla u předškoláků spolupracovat – děti se chodí dívat do školy, učitelky ze ZŠ několikrát do školky a pak teprve je zápis…myslím, že když se chce, tak to funguje. Ale je fakt, že u nás boj o žáky nehrozí, takže to neznám z jiné strany.
Jsem zvědavá, co se z toho teda nakonec vyklube:o)
Hlavně si myslím že k odkladu by se měly vyjádřit i její školkovéé učitelky, většinou odkladové děti poznáme dost brzy a s rodiči konzultuji když se mi něco nezdá. Přeptala bych se na názor učitelek ve školce.
Je také možné že nová logopedka je v oboru nováček a bere všechno až moc důkladně.
Jinak – holky ze školy to není mířené proti vám, je to jen moje zkušenost se školou kam chodí většina našich dětí – v téhle škole je důležitá kvantita a až jako podřadná kvalita. Tam jsou schopni dítě po třech minutách vynést do nebe jen aby je tam rodiče zapsali.
Po téhle zkušenosti bych já osobně dala na názor učitelek ze školky protože s dítětem pracují mnohem delší dobu a mají mnohem ucelenější obrázek a svůj vlastní dojem případně konzultaci v poradně – která taky odhalí hodně, ale taky ne všechno.
Pokud se jedná „jen“ o výslovnost tak bych se tím netrápila. Školy navštěvují cizinci, děti s horší výslovností a osobně vím i o dětech které ve škole nemluví vůbec (třeba bráška jednoho mého klučiny je teď asi v šesté třídě a od nástupu do školy ještě veřejně nepromluvil a jinak naprosto v pohodě).
Jarko, z toho, co jsem si tu přečetla, bych si troufala tvrdit, že tato situace vznikla tak, že druhé „nové“ logopedce, která s vaší dcerkou běžně nepracuje, se něco nezdálo. Pokud se vaše logopedka (dlouhodobá) do zápisu nijak nevyjádřila, tak asi považovala stav mluvy za vyhovující, tudíž dcera na zápis šla a taky uspěla. Co člověk, to názor.
Samozřejmě návštěvou PPP nemůžete nic zkazit, ale nevím, jestli to je v případě vaší dcery nutné. Pokud p.uč. ve školce a p. uč. při zápise ve škole neměly námitek, dala bych na ně a do PPP už nechodila. Kdyby vada byla moc velká, učitelka při zápise by vás na to upozornila a případně odklad doporučila.
Samozřejmě se paní logopedky přeptejte, jak k tomu došlo, ujistěte se případně i u p.učitelek ve školce, jak vidí zralost vaší dcery, ale myslím si, že to dopadne tak, že to hodíte za hlavu a dcera do školy půjde. R,Ř se ještě v 1. třídě toleruje, můžete navštěvovat logopedii dál.
A jak píše Brmbulka – někteří se to nenaučí celý život, to by jako nešli do školy nikdy? :o)
(samozřejmě nadsázka, ale….)
Jarko, nedělala bych si z toho hlavu. Pokud učitelky na zápise neviděly problém se zapsáním do první třídy, dala bych na názor učitelek. Podle mého, r a ř se dá naučit i v průběhu první třídy, pokud na logopedii chodíte, určitě do září udělá ještě pokrok a bude to v pohodě.
Ať se Kristýnce ve škole líbí.
v tom pripade i kdyby pani ucitelka a logopedka rikala cokoli je na vasem rozhodnuti zda ji do skoly date….za :
1. vek na to má
2. zápisem prošla bez připomínek školy
Na zápise ji opravdu chválili,že je šikovná.
Jarka
odklad je mozny za:
1. na doporuceni skoly pri zapisu
2. na vlastni zadost rodicu
v obou pripadech musite navstivit PPP a mít dve potvrzeni o odkladu..od PPP a obvodni lekarky
logoped nema v kompetenci doporucovat odklad
r,ř a c v žádnem pripade neni duvodem k odkladu….nekdo se tohle nenauci vyslovavat cely zivot
Brambulko na zápise říkala i básničku a nahlásila jsem jim,že jí nejde ř,r.Do teď jsme se učily r a c ode dneška to nemáme procvičovat a máme cvičit jmgp+kghch a l.Do školky přišla ještě jiná paní logopedka a z toho to vzniklo.Takže mi to příjde,že mám dítě které snad ani neumí mluvit,ale zítra budu chytřejší až se s ní sejdu.
Jarka