Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Dyslexie a integrace
Jak jsem zde mnohokrát psala, mám děti dyslektiky. Starší syn má chápavého učitele, který respektuje „papír“ z PPP.
Mladší syn je ve 3. třídě, má starší paní učitelku před důchodem, velmi přísnou, ale ne přímo zlou. Problém je, že ikdyž jsme jí donesli vyjádření z PPP, kdy stojí, že kluk nemá psát diktáty (nebo má psát jen krácené), že nemá nahlas před třídou číst, atd. atd., nic z toho se neděje, nerespektuje. Možná si to neumí zorganizovat, ale pokud vím, je ve třídě více dyslektiků (tak jako v každé běžné třídě), tak by mohla vydělit dyslektikům jinou činnost, než ostatním, tak jako to dělá učitel staršího syna.
Nechci pro syna žádné zvláštní úlevy, protože si nejsem jistá, jestli mu to v konečném důsledku neuškodí na 2. stupni tím, že nebude zvyklý dělat to co ostatní, a diktáty by se mohly stát neřešitelným problémem. Nechci ho vydělovat z kolektivu, ale sám syn mě upozornil, že paní učitelka vůbec nedělá to, co mu slíbili v poradně. Ať promluvím s paní učitelkou osobně.
Abych řekla pravdu, VŮBEC se mi do toho nechce. Nechtěla bych si ji nějak pohněvat, všichni víme, jak to je, když si učitelka na někoho zasedne. Nevím, jak zareaguje. Myslím, že zpráva z poradny je dostatečně jasná a nemusím to tlumočit ještě osobně!
Jinak paní učitelka Jirku hodně chválí, že je hodný a milý kluk. Známky má z diktátu hrozné (3,4,5), ze čtení (z milosti) dvojky. Známky vycházejí na dyslektika zatím dobré (tři nebo čtyři dvojky). Tak nevím. Mám to tak nechat, nebo se mám ozvat?
v dnešní dobe se dokonce i u prijimacich zkousek na SS na SPU prihliži….je treba to pridat(vysetreni z PPP k prihlasce)…ale nevim jestli je to na vsech skolach
K tomu 2. stupni:
Jak dlouho to může fungovat? Co pak na učňáku nebo SŠ? Někdy přece musí přejít na „normální“ režim… ?
jen bych chtela jeste poznamenat ze Integraci nemaji automaticky deti ktere maji SPU…dyslexii, dysgrafii atd….mit SPU neznamena byt integrovany…o integraci se zadá zvlast a dite musi mit zpracovany individualni plan schvaleny poradnou , ucitelkou a vedenim skoly
A dodala bych k tomu 2.stupni, že pokud se s ním dyslexie „potahne“ dál, tak bude mít integraci i na druhém stupni, to se neváže jen k prvnímu stupni. Tím pádem bude diktáty i nadále psát jinak než ostatní (doplňovat, psát každou 2. větu atd.)
Pokud má syn doporuceni z PPP je ucitelka POVINNA toto respektovat…je na to zakon…pokud se tak nedeje urcite je na skole vychovna poradkyne ktera ma na toto dohlizet(ma pod palcem vsechny deti s SPU atd) poradte se s ni co dal…a pokud ani toto nepujde…je mozno se domluvit s psycholozkou z PPP ktera vaseho syna ma na starosti aby sla na „naslech“ do tridy….a ucitelce primo poradila co a jak….tyhle starsi pani ucitelky mnohdy opravdu nevi co s tim…
Jak jsem zde mnohokrát psala, mám děti dyslektiky. Starší syn má chápavého učitele, který respektuje „papír“ z PPP.
Mladší syn je ve 3. třídě, má starší paní učitelku před důchodem, velmi přísnou, ale ne přímo zlou. Problém je, že ikdyž jsme jí donesli vyjádření z PPP, kdy stojí, že kluk nemá psát diktáty (nebo má psát jen krácené), že nemá nahlas před třídou číst, atd. atd., nic z toho se neděje, nerespektuje. Možná si to neumí zorganizovat, ale pokud vím, je ve třídě více dyslektiků (tak jako v každé běžné třídě), tak by mohla vydělit dyslektikům jinou činnost, než ostatním, tak jako to dělá učitel staršího syna.
Nechci pro syna žádné zvláštní úlevy, protože si nejsem jistá, jestli mu to v konečném důsledku neuškodí na 2. stupni tím, že nebude zvyklý dělat to co ostatní, a diktáty by se mohly stát neřešitelným problémem. Nechci ho vydělovat z kolektivu, ale sám syn mě upozornil, že paní učitelka vůbec nedělá to, co mu slíbili v poradně. Ať promluvím s paní učitelkou osobně.
Abych řekla pravdu, VŮBEC se mi do toho nechce. Nechtěla bych si ji nějak pohněvat, všichni víme, jak to je, když si učitelka na někoho zasedne. Nevím, jak zareaguje. Myslím, že zpráva z poradny je dostatečně jasná a nemusím to tlumočit ještě osobně!
Jinak paní učitelka Jirku hodně chválí, že je hodný a milý kluk. Známky má z diktátu hrozné (3,4,5), ze čtení (z milosti) dvojky. Známky vycházejí na dyslektika zatím dobré (tři nebo čtyři dvojky). Tak nevím. Mám to tak nechat, nebo se mám ozvat?