Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Činnost ve školce
Verča začala chodit od září do školky na 4 hodiny, ale pokaždé, když se jí optám, zda-li něco malovali, modelovali,…tak prý nic. Za tu dobu vymalovávala houbičkou (temperami) hrušku a z modelíny jakýsi kopeček s deštníkem (to mi i sama řekla, že to dělala s paní učitelkou). Nevím, zda-li se mám optat učitelek, jestli si malá jen nevymýšlí a nebo s dětmi opravdu nic nedělají. Jsem trošku zklamaná, myslela jsem, že budou učitelky s dětmi více pracovat. Doma jsme s Verčou skoro každý den malovaly (pastelky, vodovky , tempery, voskovky, křídy) a čas od času modelovaly (vyvalovaly, stříhaly, krájely, vykrajovaly, dělaly kuličky,…). Chápu, že pokud je jakž takž počasí, jsou děti venku, ale několikrát už bylo škaredé počasí a jelikož má školky k dispozici tělocvičnu, chodí s dětmi tam (trošku mi připadá, že je to jednodušší pro učitelky, vypustit děti, aby lítaly jak potřeštěné, než se jim věnovat). Také mne zaráží počet básniček, které se učí děti ve školce. Od začátku září se na nástěnce objevila teprve druhá krátká básnička, první uměla Verča hned v prvním týdnu. Písničky, které zpívají ve školce už zná z domova (pásla ovečky, skákal pes, prší prší,…).
Vicikovko tak to pak je opravdu záhada, U nás sice taky žádná sláva, ale to je tím že máme kontrolu přes papíry a u dětí je do 10ti hodin ředitelka a já beru děti v podstatě rovnou ven. Zatím jsem měla od začátku jen čtyři ranní, odpoledne jsme dokud je počasí taky venku, ale i tak jsme stihli pár věcí udělat když nebylo počasí. Je fakt že i plačtivky se nejakým tvořením dají dobře zabavit, ale pracovali jsme i tak že jsem měla na každém koleni jednu smutlivku a ostatní zvládali práci jen podle slovního návodu :-)) Ředitelka si na výtvarku moc nepotrpí, většinou malují pastelkami – spíš zpívají, povídají si, tancují, hrají hry. Taková je situace u nás, na tu u vás se zeptej určitě ti to paní učitelka uvede na pravou míru.
Chmjorko: Školka má třídy smíšené, takže nových dětí tu moc není. Navíc Verunka se až neuvěřitelně dobře adaptovala – pro nás by mohla fungovat školka i o víkendu :-). Ale je pravda, že jsou tam dvě děti, které pláčou každé ráno, tudíž nejprve musí učitelka odvést pozornost těchto dětí a pak se věnovat ostatním. Naše malá má i velmi dobrou vyřídilku, takže mluví a mluví a mluví a…do usnutí, proto předpokládám, že by mi o svých dílech něco řekla. Je ze školky a z dětí tak nadšená, že vypráví s kterými dětmi a si hrála, co hrály a jak a tak. Strašlivě ráda se chlubí, když něco namaluje i doma. Ale také je mi jasné, že si děti dost často vymýšlejí:-))).
Asi mi opravdu nezbude nic jiného, než abych se zeptala a eventuelně se na výtvory svého ďáblíka podívala.
Děkuji všem a všechny zdravím.
Na tvém místě bych se zeptala učitelky a třeba bych si nechala ukázat něco, co děti vyráběly – Lucinka chodí taky od září, cestou domů se jí vyptávám, co dělali ve školce, někdy mi nadšeně vypráví, jak malovali nebo modelovali, jindy mi maximálně poví, co bylo k obědu. Ale vím, že nějaké výtvarné činnosti se věnují skoro každý den, protože učitelky výtvory dětí hned vystaví na nástěnku. Domů si je ale vzít zatím nemohou, prý kvůli nějaké inspekci musí vše schovávat a dětem to dají až před prázdninami. Do oběda stihnou děti jít i ven a hrát si. Nové písničky mi Lucinka zazpívala zatím tři, básničky žádné. Asi se jí budu muset zeptat, jestli se tam nějaké učí:-)
Taky si myslím to co už psaly holky, navíc pokud je to třída věkově dělená a jste v nejmenší tak tam je na začátku práce veliká než se překoná smutnění dětí, než se třída která je složená z drtivé většiny nových dětí dá dohromady – je to veliká individuální záležitost, děti si zvykají na kolektiv, vstřebávají režim a to je práce mravenčí. Září je většinou takový zvykací měsíc, a je lepší práci trošku posunout než mír plnou šatnu výtvorů a ve třídě děti které ještě nezvládly adaptaci. Všechno má svůj čas tak nezoufat.
Já bych taky počkala, učitelky musí chod třídy nějak zajet, zvyknout děti na určitý řád, pak je možné teprve něco skupinového podniknout. Určitě tam nesedí jako pecky, to by je děti roznesly na kopytech, jak by se nudily.
Nevím, jak je to v konkrétní školce, ale děti zpravidla zaměstnané jsou.Pokud to pro ně není nějaké terno, řeknou, že nedělaly nic. Pokud je to pro ně hodně zajímavé, budou o tom vyprávět i několik dní. Děti si ani neuvědomují, kolik se toho děje. ( Jako u puberťáka – co bylo ve škole?Nic:o))
Připomíná mi to moje poslední prvňáčky (jsem totiž učitelka ve škole).Mohla jsem se strhat, dělala s nimi psí kusy, nadšeně horovala kolik toho umí a děti za mnou neustále chodily, kdy už si prý přestanou hrát a začnou se učit. Nejdřív jsem si říkala, že něco dělám špatně, až na třídní schůzce jsme s rodiči situaci probrali a já zjistila, že pokud se děti učí tak, že o tom vlastně ani neví, je to ok.
Každopádně si myslím, že pokud se učitelky zeptáte, budete vy v klidu a ona bude vědět, že se o dítě zajímáte. Pokud je rozumná, všechno vám popíše a vysvětlí.
K těm básničkám – to bude chtít více trpělivosti, děti si teprve zvykají a oťukávají se; všechny děti nejsou stejně šikovné a přizpůsobivé… To co jedno zvládne za týden, jiné za 10 dní.Zvyknou si a pak se to všechno rozjede!
Verča začala chodit od září do školky na 4 hodiny, ale pokaždé, když se jí optám, zda-li něco malovali, modelovali,…tak prý nic. Za tu dobu vymalovávala houbičkou (temperami) hrušku a z modelíny jakýsi kopeček s deštníkem (to mi i sama řekla, že to dělala s paní učitelkou). Nevím, zda-li se mám optat učitelek, jestli si malá jen nevymýšlí a nebo s dětmi opravdu nic nedělají. Jsem trošku zklamaná, myslela jsem, že budou učitelky s dětmi více pracovat. Doma jsme s Verčou skoro každý den malovaly (pastelky, vodovky , tempery, voskovky, křídy) a čas od času modelovaly (vyvalovaly, stříhaly, krájely, vykrajovaly, dělaly kuličky,…). Chápu, že pokud je jakž takž počasí, jsou děti venku, ale několikrát už bylo škaredé počasí a jelikož má školky k dispozici tělocvičnu, chodí s dětmi tam (trošku mi připadá, že je to jednodušší pro učitelky, vypustit děti, aby lítaly jak potřeštěné, než se jim věnovat). Také mne zaráží počet básniček, které se učí děti ve školce. Od začátku září se na nástěnce objevila teprve druhá krátká básnička, první uměla Verča hned v prvním týdnu. Písničky, které zpívají ve školce už zná z domova (pásla ovečky, skákal pes, prší prší,…).