Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Dvojí čtení
Prosím o radu,
mám doma dva dyslektiky s LMD(2. a 4. třída) a krom jiného mají problémy se čením, tedy přesněji- dvojím čtením. V PPP mi říkali, že se mají naučit číst znova slabiky s dyslektickým okénkem. Učitelka jim však v v 1. a 2. třídě kladla na srdce, aby si slovo vduchu nejprve přečetli a pak teprve vyslovili naklas, vcelku. To si docela odporuje.
Mlad. syn bere navíc p.uč. jako velkou autoritu a já o tom údajně „nic nevím“, dle syna.
:o)
Tak nevím. Mám s ním cvičit? Nebo to nechat na učitelce?
Já jsem myslela, že splývavé čtení už je automatické. Že se prostě jinak číst neučí….my to měli na fakultě jako „základní kámen“. Asi jsme měli dobrou asistentku (byla na prvopočáteční čtení a psaní fakt supr!!!)
Občas když to tu čtu, děsím se, co na školách je.
Alternativní školství taky nemusím, ale když to někomu vyhovuje….
Splývavé čtení bych možná s tím čtvrťákem formou hry riskla…nic moc už se zkazit nedá.
No a k PPP -u nás to tak 2 měsíce koštne, ale myslím si, že Dášo rozhodně neplašíš, já bych řekla, že ideální čas na vyšetření je konec první, začátek 2. třídy! Nejlíp se pracuje v dys kroužku, když dítě ještě nemá špatné návyky a může ještě vstřebat různé fígle.
Petko..ted se musim usmivat…ale ne tobe…ale tomu o te Waldorfske skole…co tam dite z klasicke ZS nemuze stihat?…vis on je problem v tom ze dite ktere odchazi ze ZS do alternativni odchazi vetsinou proto ze nestiha ani v te ZS ale rodice si mysli ze to je chyba ucitele…a prechod do alternativni skoly neni resenim…a taj jak vsechno je i tohle individualni….jen mi z tveho prispevku pripadlo jako kdyby se na klasicke ZS nechvalilo:)
Peťko….nez zacne mala cist je velmi dulezita sluchova analyza a synteza….to znamena aby slysela …terba hry typu kde je pismenko a..na zactaku uprostred na konci…atd…pokud bude umet sluchove postrehnout tohle bude uceni cteni jednodussi
Renčo , to samé co říkáš o dětech , které přejdou z alternativní školy do tvé třídy , říkají i učitelé právě z těch alternativních škol . Že děti nestíhají , nezvládají a musí se s nimi pracovat s větším nasazením a pomáhat , pomáhat , chválit , chválit .
Dcera měla také problém se čtením . Byla jsem s ní i v poradně . Ale tam nepřišli vůbec na nic . A na papír jí napsali , že má velké předpoklady pro studium . Takže jsem si u učitelky žádnou “ úlevu “ a pomoc nevybojovala . Škoda . Ale zvládli jsme to .Už je v 6 třídě . Z čj tradičně za 2 . Jinak samé . Ale stále čte nejraději potichu a když má číst nahlas není to nic moc . Text chápe , to není problém . Ale hrozně si vymýšlí a čte něco jiného než je napsáno .
U mladší dcerky si vše už lépe pohlídám ,pokud bude také nějaký problém . Díky za tip na splývavé čtení !
Dašo…splněno:) Renča
Renčo, nechceš se přihlásit (tady na VD)?
Mohly bychom některé věci řešit formou OV (osobních vzkazů).
a prosim p Waldorfske ani neuvazuj…ja studovala v Ostrave a v jedne ostravske byxla na praxi a je to hruza…a kterekoli dite co prejde ke mne a je bud ze soukrome skoly nebo z tehle alternativnich…byva minimalne pul roku mimo a nevi ktera bije
Renca
proc by deti nemely pravo si to nahravat?…to je jako kdyby mne vadilo ze mam ve tride porad nejake rodice jak se divaji jak ucim.Hele a s tou stredni skolou….divej ja mam syna ktery ma IQ 137…jenze mu k nicemu neni protoze je lenivy jak starej chlap…ale rad vari uz od deviti..tak jsem mu rekla davat te na gympl by bylo trapeni pro mne..vyber si skolu sam…ale podminka je ze tam bude maturita…nasel si studijni obor kuchar s maturitou a je totalne spokojeny…dneska uz je doba ze se nehledi na to na co mas papir ale co umis:)))a ja doma nevarim:))))…z ostravy?..ja puvodne z Havirova a jezdim tam co dva tydny:)))..tak se nekdy muzeme scuchnout:)
Renca
Jo, o té LMD jsem učitelům řekla. Jenže jsem neměla žádný papír v ruce a tak si spíš mysleli, že si každá matka určí dg. jak se jí zlíbí. Nicméně velice rychle pochopili, že nebyl kec, ono je to docela zjevné, alespoň pro učitele, myslím.
S tím diktafonem je to zajímavá věc. Ale co když si pak všechny děti budou chtít nosit walkmama a diktafony a mobily a MP 3…do třídy?
Jenže ten náš popleta všechno ztratí, zapomene…atd. :o)
Přivázat na krk.
Renčo,
díky moc.
:o))
Škoda, že vás takových není víc-takových učitelů.
Bydlím v Ostravě. ZŠ je dobrá, učitelé zatím taky. Čekala jsem větší hrůzu. Chtěla jsem zvolit Waldorfskou čkolu. Lidé mě od toho zrazovali, že se tam dítě naučí krásně povídat, prožívat, malovat, hrát…ale nezvládne základní věci dle osnov, že jsou pak pozadu a je problém s přestupem na střední školu.
Jak to tak vidím, tak naši hoši stejně nebudou na SŠ, tak jsem je tam klidně mohla dát.
Díky za Tvůj čas a spravedlivé rozhořčení.