Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Waldorfská škola
Chtěla bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s waldorfskou školou?
Markéta
V čem má Waldorfská škola smysl? Třeba v tom,že dítě není už od 1.třídy stresováno přemírou informací,ale výuka je přizpůsobena přirozenému vývoji.
Samozřejmě nemám nic proti klasické škole,ale myslím,že je moc dobře,když jsou na výběr i alternativní typy výuky.
Dandule
Mám asi štěstí, že učím na takové škole, kde nový školský zákon je vlastně jen zlegalizování toho, co už se děje:o)) No, to je jedno.
Já bych problém v návaznosti viděla, protože jestliže to nemá návaznost, tak nevím, jaký to celé má smysl.
nicméně, pokud už máte tu konkrétní školu vybranou, Doporučuju jít se tam podívat, seznámit s prostorama, s učiteli (i když vám asi neřeknou, kdo bude mít příští rok prváky – to je ještě brzo). Některé školy mívají tzv. den otevřených dveří (u nás vtipně přezdíván „hujerden“:o)) Tak si uděláte obrázek o škole a uvidíte.
Ahoj,nevím,zda jste se někdy podívali co podle nového školského zákona mají ZŠ zajistit.Je to např.umět vyhledat informace,vzájemná spolupráce,spolupráce s rodiči,propojenost učiva a je toho určitě více,ale teď si momentálně nevzpomenu.A vím,že Waldorfská škola má ve svém programu téměř vše co nový zákon vyžaduje.
Co se týče návaznosti,1.syn nastupuje do školy příští rok a myslím,že je zbytečné trápit se tím,co bude za 10 let.A i děti z klasiské školy mohou mít na střední problémy.
A v porovnávacích testech jsou děti vždy v 1.polovině,někde i na 1.místech.
Dandule
Ahoj . Tak já mám dceru v 6té třídě , můžu říct , že je bez problémů a učí se velmi dobře . Nicméně kdyby byla v našem bydlišti Waldorfská škola , dcera by tam chodila . Nelíbí se mi systém učení na ZŠ . To co se dětí musí učit je děs . Pamatovat si takové množství dat , letopočtů apod . Ale sami si někde něco vyhledat to většinou neumí . A to se ještě občas učí takové kraviny , že mi stojí vlasy hrůzou . Např. čj – počátek NO a jako hlavního představitele vedle Jungmana měli K. Světlou . Snažím se dceři vše vysvětlovat , tak , aby neměla hlavu jak pátrací balon a přesto byla v obraze . (např. aby si uměla spojit , když se řekne středověk – Karel IV – gotika atd….)
A jak zde píšete o lodičce papíru… s tím nemohu souhlasit . Nějaké porovnání výuky mám , protože máme v rodině holčičku , která tento typ školy navštěvuje.
Jinak souhlasím , že problém je v učiteli . Není učitel jako učitel .
Přesně můj názor, Renčo, jsi asi moje krevní skupina:o))
a jeste….spousty deti jdou z techto skol pak na normalni a nestihaji…a jsou z toho ve stresu….krasne zpivaji…umi udelat lodicky z papiru…ale…ale ale…..
renca
ucim na „normalni“ skole a dam jednu radu….nejdete po skole ale po uciteli…je spousta spatnych skol kde se najde dobry ucitel a spousty dobrych skol kde se najdou spatni ucitele…prejte se v okoli na dobreho ucitele….treba na mne:)))www.vzdelani.net
Renca
Waldorfská škola jako taková je státní, ale v ČR se většinou vyskytují soukromé základní školy s prvky waldorfské pedagogiky. Tak jsem to myslela.
Mrkla jsem na ty stránky a těch opravdu waldorfských škol je tam fakt hrstka na celou republiku. Asi bych viděla problém spíš v návaznosti na ZŠ – jestliže je základních w. škol málo, tak se středníma je to ještě slabší.
No a jako učitelka běžné školy bych asi nechtěla, aby se moje dítě od 1.třídy učilo rovnou 2 cizí jazyky. Přece jen je ta 1. třída dost náročná i sama o sobě. Ale to je věc názoru a možná i zkušenosti.
O waldorfskou školu se zajímám,protože od příštího školního roku na tento typ nastupuje syn do 1.třídy. Chtěla bych opravit Pavlinku,ale w.škola není v ČR soukromá,ale státní.Jestli se chcete dozvědět,kde jsou školy a nebo iniciativa k založení,tak se podívejte na http://www.waldorf cz.cz,ale nevím jak jsou aktuální.
Výuka hl.předmětů probíhá v epochách(asi 3týdny jeden předmět)ostatní(Vv,Pv,Hv…)pohlavním vyučování,které trvá asi 90min.,probíhá klasických 45min.Kromě běžných předmětů děti hrají na flétnu,háčkují,pracují se dřevem,kovem.Od 1.třídy mají 2 jazyky.
Dandule
Já bych dodala, že většinou nepoužívá známkování, ale slovní hodnocení, místo učebnic jsou pracovní listy a děti si v každém předmětu vedou dost podrobný sešit. měla by tam být velmi úzká spolupráce rodina – škola.
Waldorfských škol je v ČR velmi málo, většinou jsou soukromé školy s prvky waldorfské výuky. O alternativních školách je knížka, která se tak i jmenuje – Alternativní školy. Než se pro takovou školu rozhodnete, doporučila bych navštívit např. den otevřených dveří apod.