Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
ŠVD: Vaření pro holky, dílny pro kluky?
Jak je to u vás ve škole s pracovní činností? Máte tento “předmět“ rozdělený podle pohlaví?
Je možné, aby do vaření chodil kluk nebo naopak na dílny dívka?
Holky jsou na prvním stupni a mají předmět pracovní činnosti. Tam dělají různé věci.
Vím, že celá třída vyšívala, zdobili perníčky, už pekli štrúdl, vyráběli různé saláty.
Pracují ve smíšených skupinkách.
Jak je to s předměty ve vyšších ročnících zatím nemám zdání.
V “naší“ škole mají vaření kluci i holky. Jsou ve skupinkách tak, jak jim to vyhovuje. Dílny mají jen kluci a holky mají práce na zahradě a další hodiny pracují na zahradě společně, to potom kluci dělají ty těžší práce. Např. odvážejí plevel v kolečkách nebo pracují s kompostem atd.
(Citováno od pistrakon z 16.3.2015 22:48)Pistrakon, tak to je úžasné. Opravdu kluci normálně s holkama vaří, nevadí jim to, nepřijde jim to divné? Ani doma rodiče proti tomu nic neříkají a berou to jako samozřejmost?
(Citováno od Peťka z 23.3.2015 08:11)Ne, nevadí to nikomu. Kluky to baví, dokonce jsou přímo nadšení a většinou právě kluci navrhují, co budou vařit, kupují si suroviny a celý program “kuchyněk“ organizují. Ani do toho holkám moc nedovolí mluvit. 🙂 Jednou se jeden tatínek na první schůzce rodičů ptal paní učitelky, zda je nutné, aby kluci také vařili, že si myslí, že je to nebude bavit a paní učitelka právě říkala, že naopak kluky to baví nejvíc. A měla pravdu. No, nicméně nechala to na dětech, aby se děti samy doma vyjádřily, jak to chtějí v celém školním roce, že se podle toho přizpůsobí. A u kluků vaření jednoznačně vyhrálo. Mají to jako zábavu. 🙂 Ne jako nějaký nudný předmět – a o tom to je. 🙂
(Citováno od pistrakon z 23.3.2015 08:39)
Tak to je paráda, že u vás máte takové učitelky i rodiče, co nekoukají na zažité stereotypy. Tak by to mělo být všude.
V “naší“ škole mají vaření kluci i holky. Jsou ve skupinkách tak, jak jim to vyhovuje. Dílny mají jen kluci a holky mají práce na zahradě a další hodiny pracují na zahradě společně, to potom kluci dělají ty těžší práce. Např. odvážejí plevel v kolečkách nebo pracují s kompostem atd.
(Citováno od pistrakon z 16.3.2015 22:48)Pistrakon, tak to je úžasné. Opravdu kluci normálně s holkama vaří, nevadí jim to, nepřijde jim to divné? Ani doma rodiče proti tomu nic neříkají a berou to jako samozřejmost?
(Citováno od Peťka z 23.3.2015 08:11)
Ne, nevadí to nikomu. Kluky to baví, dokonce jsou přímo nadšení a většinou právě kluci navrhují, co budou vařit, kupují si suroviny a celý program “kuchyněk“ organizují. Ani do toho holkám moc nedovolí mluvit. 🙂 Jednou se jeden tatínek na první schůzce rodičů ptal paní učitelky, zda je nutné, aby kluci také vařili, že si myslí, že je to nebude bavit a paní učitelka právě říkala, že naopak kluky to baví nejvíc. A měla pravdu. No, nicméně nechala to na dětech, aby se děti samy doma vyjádřily, jak to chtějí v celém školním roce, že se podle toho přizpůsobí. A u kluků vaření jednoznačně vyhrálo. Mají to jako zábavu. 🙂 Ne jako nějaký nudný předmět – a o tom to je. 🙂
V “naší“ škole mají vaření kluci i holky. Jsou ve skupinkách tak, jak jim to vyhovuje. Dílny mají jen kluci a holky mají práce na zahradě a další hodiny pracují na zahradě společně, to potom kluci dělají ty těžší práce. Např. odvážejí plevel v kolečkách nebo pracují s kompostem atd.
(Citováno od pistrakon z 16.3.2015 22:48)
Pistrakon, tak to je úžasné. Opravdu kluci normálně s holkama vaří, nevadí jim to, nepřijde jim to divné? Ani doma rodiče proti tomu nic neříkají a berou to jako samozřejmost?
Tak teď jsem docela překvapená. U nás nejsou ani dílny, ani vaření. A vlastně letos (na 2.stupni) ani pracovní vyučování…
(Ale pravda je, že za mě vaření i dílny byly a prošla jsem nedotčená, takže asi taková ztráta to zase ve finále není 🙂 ).
(Citováno od Marinada z 17.3.2015 06:45)
Aha, myslela jsem, že to je povinný předmět.
Pamatuji se, že jsem se na vaření ve škole naučila párky v těstíčku. 🙂
Na naší škole také není vaření. Kuchyňka bývala, ale když chyběly prostory (už nevím na co), byla zrušena. Děti mají pracovní činnosti, mají dílny (bez rozdílu pohlaví) a když je počasí, tak na zahrádku.
Učila jsem 2 roky 4. a 5.třídu, ti milovali, když jsme si čas od času uděalali ve škole obložené chlebíčky. Vyhlásili jsme soutěž o nejkrásnější chlebíček, oni zdobili, já jsem fotila, pak jsme měli na stránkách třídy naše chlebíčky, bylo to moc fajn 🙂
Já jsem na ZŠ vaření měla, byl to sice příjemný předmět, ale vařit jsem se tam určitě nenaučila. To chce víc praxe a zkoušet doma. Řekla bych, že to vlastně pořádně neumím dodnes, pořád se je co učit 🙂
(Citováno od zbynula z 17.3.2015 22:49)
Zbynulo, takže u vás holky zatloukají hřebíčky? 🙂
Ono vlastně, myslím, že některé školy už zkrátka nemají klasické kuchyňky na vaření, jako bylo za nás. U nás ve škole byla vybavena kuchyňka, několik sporáků, nádobí a holky vařily. Pak jsem s výslednými výrobky běhaly po škole a roznášely učitelům. Vždy jsme šly nejprve k těm nejoblíbenějším učitelům a učitelkám. 🙂
U nás ve školce je to jedno, děti chodí různě do kroužků, naučí se pracovat se všemi dětmi..Je to fajn, když je o ně takto postaráno, soukromá školka má prostě něco do sebe:)
(Citováno od Dominika9 z 22.3.2015 22:16)
Dominiko, díky za příspěvek. Ptala jsem se ale na základní školu, kde jsou dílny a vaření jako předměty v rámci pracovní výchovy. 🙂
U nás ve školce je to jedno, děti chodí různě do kroužků, naučí se pracovat se všemi dětmi..Je to fajn, když je o ně takto postaráno, soukromá školka má prostě něco do sebe:)
Tak u nás je to pro všechny. Učím v 6.ročníku a tam chodí žáci do dílen i na školní pozemek, střídají se po týdnu a v zimě mají zahradu teoreticky. a v 9. ročníku mají střídavě svět práce a vaření. Opravdu je celkem přínosné, když se kluci dostanou ke sporáku a holky do dílen.