Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
učitelky
Ahoj chtěla bych se zeptat jakou máte zkušenost s učitelkou ve školce a škole?Četla jsem článek a nebyl moc příjemný.Jsou tak špatné?
Učitelství je hodně osobitou profesí a každý učitel je jiný. Sama jsem učitelkou a doufám, že “diagnózu“ nemám. Většina lidí, se kterými se potkám, jsou obvykle překvapeni, že učím. obvykle slyším. Jé, ty na to vůbec nevypadáš… Setkala jsem se jako žákyně, studentka a později učitelka s mnoha pedagogy – dobrými i méně dobrými, špatnými a je to skutečně o člověku, jaký je, jaký má vztah k dětem a lidem vůbec, jak ho práce baví, uspokojuje, jaké má žáky, z jakého prostředí…… Hodně těchto aspektů je ostatně i u všech ostatních profesí. Jen mě někdy mrzí, že slyším, jak je učitelka špatná, neschopná apod., někteří rodiče jsou občas chytřejší a znalejší věci než ministryně školství a ne vždy je to pravda. Prostě ne každý sedne všem a někdo může být z jedné učitelky nadšený a jiný naprosto znechucený…Ale zase je v dnešní době výhoda,že člověk si může vybrat, když mu někdo nevyhovuje, prostě změní školu, nebo třídu. Ale v každém případě tato práce není jednoduchá, i když konkrétně pro mě je moc hezká a smysluplná.
Vždycky je to jen v lidech. Chodila jsem do školy celkem 17 let, 9 let základní, 4 roky střední, 4 vysoké. Za těch let jsem potkala spoustu kantorů, každý je jiný. Tak je to i v životě. Nikoho nelze odsuzovat. I ten učitel je jen člověk jako každý jiný. V této profesi jde jen o to, zda je schopen nalézt si místo pro vztah k dítěti. Jen přeji to, aby to bylo vždy pozitivní!
A taky záleží na dětech. Znám pár lidí, kterým se nelíbila snad žádná učitelka, nebo možná jedna, dvě, za celou dobu až po maturitu. Já jsem opak, stěžovat bych si mohla na pár pedagogů, ale na většinu mám dobré vzpomínky.
Syn je ve školce a zatím mají učitelky výborné, mají je rády děti a spokojeni jsou i rodiče, komunikace funguje dobře.
Někdy jde prostě o osobní sympatie či antipatie. A jak už jste psaly, v každém oboru se najdou lidé, kteří by měli raději dělat něco jiného 🙂
k PS: já bych řekla, že to je věc spíš rodičů.
radko…..ja mobily a veskerou elektroniku na skoly v prirode a vylety zakazuju:))))a jak si to deti chvali:))
brmbulka
PS: tyto veci kdo ma co lepsi atd…to je take vec ucitelky….pokud je ma od prvni tridy a je rozumna um i tohle vse korigovat a vysvetlit ze clovek je clovekem tim jaky je a ne co ma
já jsem zvyklá na práci s dětma, ale se sportovcama nebo s děckama na vandru, a ne na kolektiv, kde každý děcko je o něčem jiným a společnýho maj jen to, že furt mají mobily v rukách a hádají se, kdo má lepší, jsou líní, sprostí, agresivní…a takových tam byla cca polovina.
radko..nenastves….ja znam dokonce ucitelky ktere vynechavaji ty prvni dve faze a uz s diagnozou natupuji po fakultach:)))a znas me:)))a to je to hlavni….:)))
PS: koukam ze jsi skolu v prirode prezila:))))ja taky:)ted jsme se vratili….tydenni ocistec co?:)))
brmbulka
no na ucitelky se vzdy jen nadava…nikoho nenapadne je pochvalit…ale to je obecne asi ve vsem…nac chvalit vzdyt delaji svou praci….a kritizovat skolu?..jasně:)vzdyt vsichni jsme ji prosli tak ji rozumime:)))
brmbulka
Tak nějak to opravdu je, mám na to podobný názor.
možná naštvu brmbulku (která je mimochodem učitelka, za kterou by se měli rodiče i děti modlit aby jim vydržela), ale být učitelka znamená nejdříve (po škole) poslání, po letech povolání a posléze diagnoza. a právě ty, kterým ten úsek poslání vydrží déle než pár let jsou požehnáním. já za sebe můžu říct, že jsem byla nedávno jako vychovatelka na škole v přírodě, 70 dětí, 2,až4. třída, a já bych ty spratky snad zabila:-))ale mělo to pro mě velkej plus. jsem šťastná za svý problémový adhd dítě, protože některý rozmazlený, sprostý, zlý, nebo naopak neschopný (se oblíct, se umýt, cokoliv bez maminky za zadkem prostě udělat) dětičky jsem měla chuť vyliskat, i když děti zásadně nebiju. a z toho sortimentu učitelek, co tam byly, byla jedna naprosto úžasná – kamarádka s dětma a přitom měla sakra velkou autoritu, další učitelku poslaly děti v klidu do pr…. a ona básnila o tom, jakej je s nima kamarád a třetí měla jen autoritu, prostě z ní děti měly strach. takže ukázkovej vzorek.