Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Nové písmo
Ahojky,jak se díváte na myšlenku nového písma Comenia script?Určitě jste viděly-i zprávu o zavedení nového písma pro prvňáčky.jde o spíše tiskací písmo,které má vystřídat stávající psací.a co zavedená sexuální výchova v první třídě?Jak se vám líbí tyto novinky?
Děkuji za všechny názory a doufám,že jich přibude více ať se můžeme lépe orientovat:-)Vrátím se k té sexuální výchově.Možná je spíše zavádějící samotný název,přesto si myslím,že v první třídě je to hlavně věc rodičů a každá rodina má hranice jinde.a to jaké hranice má dítě dodržovat např. ve styku na internetu,nechodit s cizími lidmi a podobně snad děti učíme takřka od narození.Pokud máte někdo více informací co do obsahu, ráda si je přečtu:-)
Písmo je fakt možná o zvyku…ale přeci,je to něco čím jsme vyjímeční,aspoň to si myslím já:-)
Nové písmo jsem nezaznamenala. A proti sex. výchově od první třídy nemám vůbec nic. Naopak. Raději více lásky než násilí… A předpokládám, že to bude spíš formou hry a ukázek, jak se zachovat v urč. situacích, nenavazovat kontakty přes inetrnet, apod… Takže za mě ok.Ale samozřejmě záleží jako vždy na konkrétním vyučujícím…
Ahoj, no, z toho nového písma jsem trochu na rozpacích – asi je to vážně o zvyku, nicméně to bylo tak trošku naše specifikum a přijde mi, že se stále musíme někomu přizpůsobovat – ve zbytku světa už se tak nepíše, tak my taky nebudem. Ale jak říkám – je to zvyk, dětem, které se ho budou učit, už to zvláštní nepřijde.
Co se týká sexuální výhcovy, asi vás nepřekvapím, když řeknu, že s tím nesouhlasím. Beru to tak, že to základní, co šestileté, resp. sedmileté dítě potřebuje vědět, se dozví v prvouce (pokud ne od rodičů, jakože my si s dětmi o těchto věcech povídáme, ovšem úměrně věku). Vidím to na našich menších (i na velkých, když byli v tom věku) – přehnané informace jsou pro takhle malé děti spíš zátěž a přiměřené informace byly i tak. Takže nechápu, proč by to měl být samostatný předmět. Přijde mi to opravdu zbytečné a trochu nepatřičné.
Jistě – asi opravdu záleží na tom, jak to která škola pojme. Nemám vůbec nic proti informacím přiměřeným věku… ovšem u každého dítka je ten přiměřený věk někde jinde.
Já mám taky to psací písmo ráda. Těžko říct, jestli ze zvyku nebo proto, že je opravdu lepší než tohle nové. Zajímalo by mě, jestli někdo dělal nějaké objektivní pokusy se psaním oběma písmy. Mám na mysli to, jestli se tím novým písmem opravdu píše jednodušeji, když si člověk zvykne.
K sexuální výchově – ve školce, kam chodí syn, občas učitelka něco vysvětluje, když na to děti náhodou přivedou řeč a jsem ráda. Nevidím nic špatného na tom, že si nepovídají o čápovi a vráně. U malých se mi spíš líbí, když to učitelka umí přirozeně zahrnout mezi ostatní informace. Nějaké vyučovací hodiny pro prvňáky mi přijdou zbytečné.
Ono s tím písmem je těžké, já se učila sedmičku s vlnovkou a dvojku také a dcera na mě pak kouká co ji to předepisuji za příklady. Já ráda píšu psacím a nedělá mi problém veškerá písmena jak velké tak malé znát, jenže třeba u dcery to vidím, že kdy si něco vypisuje na papír tak používá tiskací a určitá psací velká písmena si nepamatuje, třeba B.
Mě se to písmo docela líbí.
Sama jsem od začátku měla s psacím problémy a jak to šlo, začala jsem psát něco mezi tiskacím a psacím.
(Tehdy se to nediagnostikovalo, ale myslím, že bych aspirovala na zařazení do skupiny dysgrafik či dyslektik…)
Uvidíme, jak se s tím poperou holky – jestli to stihnou zavést do škol (a udržet – vím, jak to bylo třeba se systémem obecných a občanských škol, na kterou nás připravovali během mých studií).
Bami, ono na tu tabuli je to jiné než na papír a samozřejmě, že levou psát běžně neumím, jen umím didaktické tahy a písmena, jak se učí u prvňáků. Musely jsme se to učit kvůli levákům – je to přecejen jiný pohyb než u praváka. Pravák pero “táhne“ za rukou, levák “tlačí“ před sebou. Ale to jen tak odbočka :o)
A souhlasím s tebou, že každý, kdo se dostane ke korytu, potřebuje, aby po něm bylo něco vidět… taky už bych je poslala k šípku. Pořád nějaké novoty, ale že jsme dřív měli vyspělé školství a všechno fungovalo, na to jaksi zapomínají. Pořád se cpeme západu a Americe někam…
Pavlínkov ted jsem zkoušela psát i druhou rukou, no po mě by toho moc z té tabule nepřečetli a nebo by museli natáhnout vyučovací hodiny 🙂
Pavlínkov díky za názor někoho od katedry koho se to bude týkat….jinak k synovi, asi jsem se špatně vyjádřila a tím klukem, netuším jakej zrovna byl když se to probíralo:-) ono také je na učitelce jakým způsobem to pojme a určitě to zrovna tohle není jednoduché téma….já jsem tím hlavně chtěla říct, že je strašně těžký určit čas kdy na to je dítě zralé a ke každému by se v tomhle mělo přistupovat individuálně, ale na to není školství připravené s počtem žáků ve třídě si myslím že to je problém v čemkoliv….no a kluk klame tělem také jsme už měli několik témat, holky, chození, sex, ochrana, průšvih hned říct a řešit….ale nevím prostě mám pocit že to zatím není jeho téma, má možnost s čím koliv přijít občas něco nadhodím a stejně moc nemá zájem, zatím ho víc bere malování, blbnutí atd….jakým způsobem se preztentuje mezi vrstevníkama netuším….jeho chození s holkou bylo zatím jen romantárna tak se to ukáže časem
Tu zprávu jsem zaznamenala z půlky – zaslechla jsem o sexuální výchově, ale ne to písmo.
No, aspoň jsem si ušetřila jedno rozčílení :o))
Bamisko, pod tvůj názor bych se podepsala. Pro samé kraviny nemáme čas učit…
Naše psací písmo miluju, píšu tak, na fakultě jsme museli psát všechno pravou i levou rukou v rámci didaktiky, to jsem se vyřádila :o), a hrozně ráda tak píšu na tabuli. Ten comenia script se mi nelíbí, příjde mi to pro ty děti hůř návazné – psací je prostě krásně plynulé.
A s tou sexuální výchovou – já si myslím, že to bude určitě jen jedna z dalších kompetencí a škola dostane volnou ruku, kam to zařadí. Nepředstavujte si, že prvňáčkovi někdo bude předkládat pohlavní styk (a ani motýlky :o) ), ale spíš bych to viděla v té prvouce jako občas nadhozené téma – jak už někdo nade mnou psal, proč by se jich nikdo neměl dotýkat, jak si chránit své soukromí apod.
Udivuje mě Bamisko jedna věc – ty vždycky píšeš o tom, jak tvůj 13letý je dětský a tohle téma mu nic neříká… Já učím pětku a tam máme v rámci přírodovědy komplet člověka vč. rozmnožování… čili si ukazujeme obrázky, děti ví, že k oplodnění je třeba mužské a ženské pohlavní buňky, že musí dojít k pohl. styku, mluvíme i o menstruaci… Takže se divím, že to tvého syna minulo?
Je pravda, že někteří se na toto téma chytají, někteří ví příšliš, někteří jsou vulgární a hrajou si na znalé, někteří zarytě hledí do lavice :o) Jsou různé reakce, ale základní věci chci od každého – název pohl.ústrojí (tzn.penis, vagína-pochva), názvy pohl.buněk spermie, vajíčko. V této souvislosti je moc baví “genetika“ – prostě jak se stane, že něco mají po mámě, něco po tátovi… :o)