Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
jak si hraje dcera
Ahoj maminky,dceři budou brzo 3 roky,většinou si chce hrát jen ná návštěvy,jako že přijde návštěva,udělat jí kafe a občerstvení-to vše musím jako s ní-sama si nehraje,nebo si hrajeme na mou sestru a neteř,nebo jako něco spravuje šroubovákem-to má jako tužku,nebo metle k mixéru,já zas spíš chci aby jsme hráli člověče,nebo pexeso,nebo něco naučného a o to nemá zájem,jenom chvilku. Tak už nevím. A pořád si s ní musím hrát,sama vůbec ne. Jak to máte vy? Děkuji za odpovědi
Ema
Mám syna 3 roky mu budou v květnu a sám si hraje docela často,hlavně když jsme dlouho venku tak už se těší domů do „svého“ světa a pak si povídá a krásně hraje s autama a milovanýma mašinkama,staví koleje a tak.Taky si rád hraje na kočičky-musíme mňoukat a prskat a každá jsme jinak barevná kočička a jinak veliká.Taky jezdíme s autíčkama a na semaforu říká jak jdou za sebou barvičky a na zelenou jedéééém :-).Pexeso dostal od Ježíška,ale taky se mi zdá,že ještě přesně nechápe co po něm chci ani u toho nevydrží.Baví ho stavět puzzle a u čtení vydrží taky jen chvilku.Začali jsme i razítkovat a to taky chvilku vydržíme,ale to musí být člověk vážně v pozoru,razítka už byly i na rukách a punčochách :-).
Červenka
No, u nás opravdu teplo, zima, mráz, ale variace dle různých koutů republiky jsou přípustné.P.
A nebylo to spíš – samá voda, samá voda, přihořívá, hoří… 😀
Já jsem si nedávno vzpomněla, že jsem s holkama hrávala „teplo, teplo, zima, mráz“ . To je schovat někde v místnosti předem určenou hračku a pak ji dítě hledá a dostáváv instrukce výše uvedenými slovy. A když hračku najde, voláme:“Hoří!!!“. Tak jsem ji zkusila s malým, je mu 3,5 roku, a moc se mu líbí. Ještě se to dá obměnit na „co se změnilo v místnosti“. Ale to je asi spíš pro trochu starší děti. Jinak náš malý si nejradši hraje na malého zajíčka, myšku, hada apod. a musíme mu dávat papání podle toho, co zrovna je. Sám si pohraje taky jenom chvilku, a to buď s auty nebo teď po Vánocích s vláčkodráhou. Staví si koleje a jezdí s mašinkami, to ho celkem baví. Stavebnice, puzzle a kreslení jsou činnosti, které vykonává jen pod nátlakem a s vidinou odměny. A čteme, to vydrží i půl hodiny a jenom ukazuje, co ještě chce číst. Ze společenských her hrajeme Krtečkovu zahrádku, Pestrého šaška, teď dostal Zajíce v pytli, je to taková obměna lota, celkem ho to baví. Pexeso hrál párkrát a zatím ho moc nezaujalo.P.
To je hezkééé, to zkusíme :)) Dík za tip, Kamuško 🙂
Holky prcek včera přinesl pěknou hru ze školky.:-)
Říkáme spolu: Chodím,hledám co mám znát,pojď mi ,,Honzíku,Barunko“… pomáhat. Do všech koutů zajdi co je červené,modré,kostka,koberec,dřevěné,pastelka,hrnek
panenka,autíčko….. najdi:-))) A dítko to jde hledat a donese,nebo na to ukáže:-)))) K
Mám dceru 2,5 let a také si hrajeme stále na něco. Nejraději si hraje na doktoruku a na paní učitelku. Na návštěvu také moc ráda. Nebo si vymýšlí kdo je, třeba moje kamarádka, babička atd. Rozvíjí si tím fantazii. Naučné hry a podobně ji také nezajímají, vyloženě se naštve, když něco takového s ní chci hrát. Ani barvy se nechce učit, nenápadně se ji snažím barvy vpašovat do podvědomí, ale ona ne, řekne nevím nechci říkat. Takže s tím si také nevím rady.
Julie
Je úplně normální, že malé děti nevydrží dlouho u žádné hry, natož pak u takových,které jsou ještě trochu nad jejich chápání. Nech jí hrát na to, na co chce. Vždyť je to jediné období, kdy si člověk může dělat co chce,pak už bude mít jen povinnosti. Pokud jí chceš při hrách nějak vzdělávat, což je určitě dobře, tak to musíš nějak zapracovat do těch jejích her. Může třeba přiřazovat k sobě nějaké věci, které k sobě nějak patří, učit se při tom barvy i básničky.Rozvíjet slovní zásobu(např.malý hrnek, velký hrnek,menší,nejmenší. Co je pod něčim, vedle, nad, za. Nebo i vlevo, vpravo apod.) Dá se cokoli. A že si nehraje sama? Některé děti jsou takové. Ale uvidíš, že si časem začne také hrát i sama.
Emo to je normální, Náš prcek 3,5 postaví most z dominových kostek a pak teatrálně ječí ,že tam teče řeka a že má studené nožičky a že ho mám dojít zachránit:-))))
Hrajeme si na pana doktora,na paní prodavačku,na paní učitelku.
Pexeso a člověče hrajeme taky ale jen 1,2hry obden.
Můžeš zkusit domino,mozaiku,puzzle,omalovánky,nějakou skládačku,kostky s obrázky…..
No a nebo do těch Vašich her propašuj učení barviček,počítání hrnečků,názvy ovoce a zeleniny v obchodě…atp. K
Možná je to o tom, že při Pexesu a jiných stolních hrách si nemůže povídat a rozvíjet fantazii a slovní zásobu jako u těchto her. My si hrajeme trvale na obchod, vaření (má malou kuchyňku, kombinovanou s obchodem), s panenkami – jsou to kámošky z písku – stavíme sněhuláky (3 nafukovací míče na sebe) a dáváme jim klobouk a jako mrkev a jako na ně plácáme sníh – nebo si po sobě jako házíme kamínky – hrajeme si na piráty – prostě si vymýšlíme blbosti – a Káťa se do nich aktivně zapojuje.
Souhlasím s Pepinou :)) V tomto období si děti hrají a učí se hlavně nápodobou všech činností, které vidí u nás dospělých. Určitě jí vyjděte vstříc – můžete spolu vařit, uklízet, hostit návštěvy… tyto hry jsou mnohem zábavnější a variabilnější než klasické stolní hry 🙂 Klidně ji zapojte i do domácích činností, které tříleté dítko zvládne, bude se cítit důležitá a vy si v klidu uděláte, co potřebujete.
Naši kluci začínali s pexesem a stolními hrami až kolem 4. roku – času dost.
Emo, toto vaše hraní „na něco“ je naprosto v pořádku. V tomto věku se děti učí nápodobou, přehráváním si určitých rolí. Na pexeso a člověče nezlob se má čas až do předškolního věku. Buď v klidu, holčička si hraje přímo „učebnicově“!!!