Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Musím převzít dobírku???
Dobrý den, prosím o radu. V bazaru na internetu jsem prodávala 6 let starý inhalátor. Po telefonu jsme se s paní dohodly, že ho zašlu na dobírku. Navrhovala jsem, že paní uhradí i poštovné, ona nechtěla, že si zboží určitě převezme a když bude fungovat, nebude ho vracet. Včera poslala SMS, že mi ho vrací na stejnou dobírku zpět a vyhrožuje vymáháním soudní cestou, pokud si dobírku nepřevezmu. Inhalátor je plně funkční, ale ona s ním není spokojená. Navrhla jsem, že si ho vezmu zpět, pokud uhradí poštovné, které jsem platila já. Ona odpověděla, že odstupuje od smlouvy dle obč.zákoníku…. atd. Jak je to s kupní smlouvou, když jde o 6 let starý inhalátor (funkční), jde vůbec o kupní smlouvu a může od ní paní odstoupit? Musím převzít dobírku? Děkuji za rady. Blanka
Já bych tedy dobírku nepřevzala. I na netu, když reklamujete zboží a vracíte ho zpět prodávajícímu, posílá se jako např. cenný balík bez dobírky. Prodívající je povinen pokud je zboží neopravitelné/při reklamaci/ – případně vracené do 14 dnů/odstoupení od smlouvy a je neporušené/peníze vrátit kupujícímu.
R.
Když víte, že dobírku převbzít nemusíte, tak proč se ptáte?
Lubik

To vím, že dobírku přebírat nemusím, ale jaké to může mít následky, může to po mě ona paní vymáhat soudně?? Já jsem přistoupila na to, že poštovné uhradím s tím, že si nakupující zboží převezme, nepočítala jsem s tím, že to bude chtít vrátit jen proto, že s tím neumí zacházet. A co když inhalátor nesprávným používáním poškodila, budeme si ho mezi sebou posílat sem a tam a neustále platit poštovné?
Cena za inhalátor je 1000,-Kč a poštovné bylo 133,-Kč.
Samozřejmě, že kupní slouva byla uzavřena, i když jen ústní a v tom je problém – tvrzení proti tvrzení. Jinak zákon stanoví, kdy lze od kupní smlouvy odstoupit. Jinak dobírku převzít nemusíte, přece na vás pošťačka nebude klečet.
Lubik
No když jsi to posílala na dobírku, tak jsi měla k ceně zboží automaticky připočítat i cenu za dobírku – pak by to platila ta paní při převzetí – dělá se to běžně. Mělo to být uvedeno již v inzerátu.

Ale já neodmítám zboží vzít zpátky, jen chci od nakupující uhradit poštovné. Nehodlám cokoliv rozesílat na vlastní náklady lidem, kteří jeden den něco chtějí a další den si to rozmyslí. Jak je to s poštovným??
Podle mě si paní mohla rozmyslet, že zboží nepřevezme, tedy Vám ho může vrátit. Jakékoliv zboží zaslané po internetu se může bez udání důvodu vrátit zpět – zákonná lhůta je myslím 14 dní. Nevidím v tom rozdíl, zda je zboží nové či použité. Takže odpověď zní: ano, měla byste převzít dobírku zpět. Nejsem odborník, to prosím vemte na vědomí, ale myslím, že nebudu daleko od pravdy…
Když si jdete do krámu koupit rohlíky, tak na to taky neuzavíráte žídnou smlouvu – v tomto případě je za „smlouvu“ považováno převzetí zboží a zaplacení za něj. Na odstoupení od smlouvy má nárok každý.
Víte, tohle je docela ošidná záležitost. Smlouvau asi nemáte sice žádnou, ale otázka je, zda tím, že jste se dohodly, nebyla jakoby smlouva uzavřena.
Tohle vám asi nejlíp vysvětlí právník. Občas o tom hovoří jedna paní ze svazu pro ochranu spotřebitele. Možná byste mohla zkusit na internetu zadat ochrana spotřebitele a něco tam zjistíte. Případně nějaké kontakty.
Já sama bych to viděla tak, že ta paní se rozhodla ke koupi a to, že s ním není spokojená je jen její problém. Mohla si zajít do krámu a tam by to měla se vším všudy a bez těchto problémů. Taky bych nic nepřebírala zpátky být vámi. Ale to je jen můj názor-názor neznalce. Kdo ví, co vám odpoví odborníci.
Jarak