Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Barvy
Mám dceru 2,5 roku a problém je, že se nechce učit barvy. Jinak je šikovná, povídá. Ale jakmile ji začnu učit barvy, je vzteklá, křičí. Na vše říká červená. Desetkrát ji řeknu jaká to je barva a ona stejně řekne červená nebo nevím. Kdy se Vaše děti naučili barvy? Mám ji třeba měsíc nechat a pak to zkusit znovu?
Linda
naučila jsem je barvy lehce,např.dáme čepičku,ta je bílá,při každém obl.jsem barvu pojmenovala.Po třetí už vyzva (v klidu)podej mi čepičku bílou,tuto ne,tato je modrá,podej bílou.ty jsi šikulka .Učit všude,venku,pojmenovat barvu např.každé popelnice,každého zapark auta.není třeba zkoušet;jaké je to auto?JEN OPAKOVAT,pojmenovat každou věc,jako když vyprávím pohádku(např.stavebnice,podej kostku zelenou,podáváš mi žlutou,podívej tady je zelená, v klidu,věnovat se, a chválit
ada
Lindo neboj se barvoslepost postihuje ve velké většině jen muže:-))
Výborná je hra na srovnávání…dáš jí pastelku nebo kostku a řekneš aby vybrala další která je stejná…tak si ověříš zda nemá snížený barvocit. Netlač na to ,je opravdu ještě malá…bude mít 3-4roky ve školce na to ,aby se barvičky naučila:-) K
Dcera 2roky a tři měsíce moc jí barvi nezajímají ale když má náladu a chut tak veznu knížku s barvama a říkám (která je žlutá jako sluníčko?)a tak pokračuji dál.Dělám to tak už od 20měsíců a postupně si malá pamatuje a zná jich už 7.Víc ji zatěžovat nebudu,hlavně všechno v klidu a chválit to na děti hodně zabírá.Nebojte šak se to naučí.
maja
Ahoj Lindo, můj synovec zase říkal na všechny barvy ovanžový (oranžový) a přitom si to spojoval s Jogobelou, které říkal džokobela. Kde to spojení vzal nikdo nevíme, ale fakt je, že ho to přešlo samo, časem začal jmenovat barvy sám. Když jsme se snažili ho to naučit, tak jsme volili i formu hry s lentilkami, kdy jsme mu řekli, aby vybral nejdřív zelené, modré… a až tam zůstanou jen ty jeho ovanžové, tak že si je může sníst.
Jarka
Ahoj Lindo, já ještě tento problém neřeším, ale řešila ho se mnou moje máma. Nakonec jsem se barvy učila s lentilkami. Když jsem věděla dostala jsem ji, když ne, tak putovala zpět do krabičky. A barvy jsem zvládla během týdne. 🙂
Ilča
Lindo, s naším Dájíkem to bylo to stejné 🙂 – ještě ve třech letech se mu to pletlo všechno dohromady – a pak jsme zjistili, že barvy vcelku i umí, ale prostě neřekne 🙂
Dělala jsem to jako holky – přirovnávala jsem, hledali jsme stejné barvy v místnosti – pak se mi třeba stalo, že jsem se zeptala, jakou barvu má zelená pastelka – Dája neřekl „zelená“, ale ukázal na zelený hrnek 🙂
P. doktorka nám ještě radila, že máme učit vždy jen jednu barvu – třeba červenou. Teprve pak přidat další.
A ještě jsem četla, že se dá třeba udělat „žlutý týden“ – celý týden si třeba budete hrát jen se žlutými kostičkami, žlutými autíčky, panenky budou mít jen žluté šatičky, malovat jen žlutou pastelkou… a tak postupně všechny barvy.
Když to nepůjde, nehroť to, nepůjde to teď – půjde to třeba za měsíc 🙂
Tak hodně štěstí!
Tak to říká schválně na truc, protože se to ještě učit prostě nechce. A podle mě je ještě brzy, takovéto věci dítěti vnucovat. Moje tříletá holčička taky se něco chce učit sama co jí baví, tak jí v tom podporuji, ale když vidím, že něco nechce, že se tomu brání, tak jí to nenutím. pak přesně vzniká to, co dělá vaše dcerka :-))
Mirka
Děkuji za rady, starší dcera se barvy naučila nějak rychle bez problému tak mě to zaráží. Já to zkouším formou hry pořád. Ale ona je úplně vzteklá a nechce o barvě nic slyšet. Venku říkáme nebíčko je modré, tráva zelená atd. A ona jde a řekne nebíčko červený. Jen červená, tak nevím. Asi ji nechám chvíli klid. Jinak jak se jmenuje umí, kde bydlí a jména rodičů, ale barvy ne prostě. Snad není barvoslepá, to mě napadlo hned.
Linda
Kamčo, píšeme skoro to samé :o)))))) jsem ráda, že je někdo stejného názoru:o)
Ahoj, napadlo mě jediné: nenutit a učit hrou v tom smyslu, že budeš o barvách mluvit nenásilně, při denních činnostech, ve větách, např. budeš-li mluvit o trávě, přidej k ní barvu, nenapadá mě lepší věta než: „Ta travička je tak krásně zelená!“ Děti si to samy spojí a osvojí, když jsem se malou snažila učit vyslovovat zřetelněji, byla už pak na mě vzteklá, nech to být, každý není mistr hned, nedívej se kdy ostatní děti tvých kámošek co uměly, beztak tvoje malá dřív chodila nebo zas umí něco jiného, chápu tě, jak ti je, ale ve 2,5 letech to teda problém myslím není.. Moje dcerka má 3 roky a někdy jí taky nejde rozumět, a ještě neumíme Ř, ani R a to mé známé kluk to uměl dřív. A co? Svět se nezboří. Prostě ty barvy používej u sebe, a uvidíš, jednoho dne tě překvapí.
Lindo,určitě ji nenuť-barvičky se naučí neboj:-) Navíc ani na 3leté prohlídce u doc se na ně příliš velký důraz neklade. Spíš aby věděla jak se jmenuje,kde bydlí,jak se jmenuje máma,táta,babička. Kolik má roků a takové běžné věci.Aby uměla pojmenovat předměty,které vidí a věděla co se s nimi dělá.
Na barvičky je fajn finta přirovnat je k něčemu co už zná.
Např u nás je
červená jako jahoda
zelená jako travička
modrá jako trnka
žlutá jako sluníčko
Začni 2barvami a po jejich zvládnutí přidej další-učte se při stavění kostek,při procházce venku/barvy aut/,při vybírání oblečení. Nenuť ji ale používej barvy ve svém slovníku…dneska si oblečeš to modré tričko:-)K