Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
co by měla umět?
dobrý den,dceři bylo 2,5 roku.Chtěla bych se zeptat co vaše děti v tomto věku umí? Snažím se učit dceru barvy,ale zatím nic moc,slyšela jsem že to Dr.zkouší při tříleté prohlídce. Dále zkoušíme už puzzle,když jí to dám do ruky,tak ho i sama přiřadí.ĆÍST KNÍŽKY SI MOC nechce,převrací mi stránky,když říkáme básničky,tak doplní třeba poslední slovo v rýmu. Není to málo. Co by měla třeba ještě umět?
Mirka
Tak malá 2roky a barvu pozná jen zelenou a červenou.Knížky a básničky má moc ráda,já je umím spaměti tak je stále několikrát za den říkám a malá se snaží sem tam doplnit.Jinak na určitou práci či činost máme básničku(když jdeme do schodů říkám jedna dvě honza de…)A tak různě.Taky malou baví tančit (cip,cip cibulenka)to doplnuje už sama,tančíme to asi od 8měsíce a za tu dobu jí to jde pěkně.Bráška se přidá a pak je hned chuti a soutěžení kdo to řekne lepší a kdo si víc pamatuje…Hlavně nikam nespěchat a nechat dětátko at si vybere samo co ho baví a o co má zájem.
maja
Neřeš to, během půl roku se neuvěřitelně posune. Moje dítě (necelé tři) najednou správně používá gramatické osoby, začíná si zpívat, staví komíny z čehokoli, správně určuje barvy a pod. Nic z toho před dvěma měsíci nedělal.

My máme zelenou jako žabka (malý má moc rád svou zelenou plyšovou žábu…), žlutou jako banán, červenou jako rajčátko a modrou jako bonbón (no, trochu nelogicky, ale v jedné knížečce, kde jsou obrázky na učení barev je v modré barvě zrovna obrázek bonbónu a malý se v něm nějak vzhlídnul a modrá je prostě jako bonbón…. 🙂
Jinak můj syn (2roky) taky odmítal číst knížky, začal až toto léto… Prostě dítko si svůj čas najde…
Slov zná taky už docela dost (nedávno ještě nemluvil..), ale věty teda rozhodně neskládá…
Oblíknout se neumí, jenom slipy a tepláčky, když se vyčůrá do nočníčku…tak ty si ted natáhne….
Občas si narazí čepici na hlavu, ale vždycky obráceně…
A nechce se naučit držet rukávy, když si oblíkáme bundu, nebo další mikinu…… 🙂
Moc se nám líbila knížka:
BARVY KOLEM NÁS
Žlutý je banán, housátko,
podběl, vylíhlé kuřátko,
žluťásek, citron, pampelišky
i sluníčko co září z výšky.
Červené je jablíčko,
sedmitečné sluníčko,
maliny, tešně, jahody,
máky a šípky u vody.
Modré jsou švestky na zahradě,
pomněnky na záhonku v řadě,
chrpy a nebe bez mraků,
ledňáček s rybou v zobáku.
Oranžovou barvu mají,
mrkev, pomeranč, meruňka.
Rádi si na nich pochutnají,
Adam, Otík i Verunka.
Zelená se listí, tráva,
mokrá žába z rybníka,
lusk , co na zub hrách nám dává
i zelená paprika.
Šedý je slon, oslice,
prach a prašná silnice,
malá myška a pak taky,
na obloze šedé mraky.
Bílé vločky nebem víří,
sníh na všechno usedá,
pan sněhulák nosem míří,
na ledního medvěda.
Černá je kočka,krtek, kos,
černý je kominíkův nos,
černé je uhlí, tma a saze
i asfalt na ulicích v Praze.
Hnědá je hlína, kafíčko,
kůň, zajíc, méďa s mašličkou,
jezevčík, listí, které padá,
kůra stromů a čokoláda.
Veruri:-) mám taky takového prcka s velkou fantazií-rád si skládá vlastní texty a zpívá vlastní písničky na téma strom,sutobus apod:-)) V čmáranici vidí zvířátka nebo lidi a venku třeba v prasklině na zdi ptáka nebo lva.
jinak my měli
jahůdkovou-červená
sluníčkovou-žlutá
travičkovou-zelená
trnkovou-modrá
pomerančovou-oranžová
Teď ve školce už prcek pozná i bílou,hnědou,černou…a nemusí už mít pomocná slůvka. K
Já učila naši malou barvy kolem druhého roku a nechytala jsem se, už jsem z toho začala být i nervozní, že je snad barvolepá, ale s nástupem do školky ( ve 3 letech) je najednou uměla ze dne na den.
Dceři je 27 měsíců a barvy ještě neumí, pozná jen červenou. Básničky také říkát nechce, spíš doplní třeba poslední slovo. Ale vyloženě se tomu teď vyhýbá, když začnu říkat básničky úplně se rozčílí a říká mami něříkej to. Jinak třeba ji učím takové ty tvary házet do příslušných otvorů. Ve dvou letech se uměla sama obléct a teď už zase nechce, ale svlékat to ji jde náramně. Např. zoubky se také snaží čistit sama nebo se zkouší sama krmit, samozřejmě to je pak všude. Kreslit teda nechce. Spíš ji baví starat se o panenku, umí ji obléct a to ji moc baví. Kolikrát se divím, že oblékne i malinkou panenku, dá si s tím práci. Druhá dcera byla úplně jiná, ta už uměla básničky, krásně mluvila celé věty už ve dvou letech a nešišlala. Myslím, žě každé dítě je jiné a tak k němu musíme přistupovat, jedno umí to a druhé ono a s tím nic nenaděláme. Oni se to časem naučí.
Jana
Mám taky holčičku 2,5 roku a barvy se jí snažím naučit už pár měsíců a až teď rozezná žlutou (říká jí sluníčková),zelenou (travičková),černou a červenou. Vždycky jí pomohlo,když určitou barvu k něčemu přiřadíme,co je takové pořád.Puzzle skládá od roku,ty co mají 12 kousků a musí mít jasné barvy. Básničky a písničky říká, ale co mě zaráží,že si úplně nejradši vymýšlí slova a melodie a pak z toho vznikne nějaká patlanina, které se sama směje! Tak nevím, jestli je to jenom přemíra fantazie…Hrozně ráda modeluje, nepřipomíná to samozřejmě nic než kouli modelíny, ale přesvědčivě tvrdí:mami,to je ježek! Kreslit sama moc nechce,to jenom ráda pozoruje,když jí někdo něco nakreslí. Viděla jsem chlapečka,který ve 2 l. nakreslil postavu, to jsem měla depku, že mi jsme neustále u klubíčka.Ale to nejde srovnávat,někdo je šikovný na kreslení a někdo zase na něco jiného.
Mirko nevím jestli se každý doktor ptá na barvy ve 3letech-ale jistě se nic nebude dít pokud je dítě ve 3 letech ještě nerozezná.
Tříletá prohlídka zahrnuje otázky typu jak se jmenuješ,kde bydlíš?,kolik máš roků?,kde je táta?,máte doma pejska?. Máš ráda jablíčko ?-takové sociální dotazy-aby doc zjistila zda se dítě orientuje.
Pak prohlídka očí,kdy dítko dostane do ruky písmenko E a má jej natáčet podle toho na které ukáže sestřička na světelné tabuli-to můžete trénovat:-)
jinak čtěte,zpívejte,tančete,zkoušejte ty barvy-ale netrapte ji tím. Knížky nemusíte nutně číst slovo od slova-spíš se bude dítko rozvíjet pokud se jí budete ptát co je na obrázku,o čem byla básnička apod.
Stavějte kostky,tvořte situaces panenkami,auty,zvířátky.
Učte ji jak dělají domácí i jiná zvířátka a jak se jmenují jejich mláďata. Běžte se na ně podívat v reálu:-)
Učte ji základy hygieny-pokud už nemáte plenku-super,pak mytí rukou,čistění zoubků-aby si uměla umýt sama a sama šla po záchodě a před jídlem. Smrkání apod. dovednosti. K