Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Vadný kočár a reklamace na poště
Prosím o radu. Koupila jsem přes internet přes MMB dětský sportovní kočár. Předem jsem paní na účet zaplatila částku vč. poštovného 1630 Kč. Paní kočár poslala jako obchodní balík, zabalený v prostěradle a igelitovém sáčku. Když mi ho pošta doručila, balík vypadal v pořádku, ale po rozbalení jsem zjistila, že je ulomená bouda – bylo to zcela vylomené z kloubu, takže je kočár v podstatě na nic. Šla jsem ho tedy reklamovat na poštu, ovšem tam mi bylo řečeno, že zřejmě nic nevyreklamuji, protože byl balík špatně zabalený. Na můj dotaz, jakto, že ho teda převzali na poště, mi bylo řečeno, že není jejich povinností na toto upozorňovat. Reklamaci nicméně převzali, kočár jsem tam nechala a teď mám čekat 15 dnů. Chci vědět, jak to teda je, jestli mám právo na reklamaci a jak dál postupovat. Prosím, nevíte někdo? Díky.
Tomaso, já si teda nejsu jistá, jestli by ti paní neměla vrátit peníze a s poštou se handrkovat ona jako odesílatel – ona má podací lístek, ona to balila, vy jste si objednali nepoškozený kočár a na ten nebo na peníze máte nárok, ne?
Každopádně držím palce, ať to pro vás dopadne dobře.
PODLE MĚ NA TOM NESE VINU POŠTA.JA SI TEDA NEDOVEDU PŘESTAVIT ŽE BYCH KOČÁR POSÍLALA V KRABICI,TO BYCH SI JÍ ASI MUSELA VYROBIT TAKOVOU VELIKOST.DO OBCHODŮ SE TAKY DODÁVAJÍ POUZE V SLABÝCH IGELITOVÝCH PYTLÍCH Z VÝROBY.A JSOU V POŘÁDKU.BODEJT BY NE,TI PREPRAVCI S KOČÁRY ZACHÁZEJÍ OPATRNĚ,MAJ V TOM PENÍZE.
ALE POŠTA,VÍME TO VŠICHNI.VEMOU BALÍK(MUSELO BÝT POZNAT ŽE TO JE KOČÁREK),HODĚJ S NIM DO VAGONU,NA NĚJ DALŠÍ TĚŽKÉ VĚCI A CLOVĚČE STAREJ SE.
NEDEJ SE,MÁŠ NÁROK NA SVÉ 2000
JANA
Když byl balík pojištěný na 2000,-,tak oni vám chtějí dát jen 200,-? Já být vámi,tak si to zjistím ne na té poště,kde jste reklamaci podávala,ale koukla bych na stránky české pošty,tam je telefon i email na informace všeobecně.Nebo bych potom reklamaci nepřevzala s tím,že nesouhlasím.Na co se potom platí pojištění?
Lenka
Ano, jednalo se o použité zboží, ale kočár byl stále v záruce. Zaplatila jsem 1500 Kč a 130 Kč poštovné předem na účet a paní mi pak odeslala kočár jako obchodní balík, označený pouze jako neskladný a pojištěný na 2000 Kč. Na poště reklamaci zamítli, to už mi volali, měla jsem si přijít pro kočár, ale když jsem přišla, tak řekli, že tu reklamaci ještě vzala ta ženská k posouzení do Ostravy (tam je nějaký hlavní závod). Prý to ale stejně zamítnou a pokud by přiznali škodu, tak maximálně do výše 200 Kč v případě, že kočár nechám opravit. Ale vůbec nevím, kde bych ho nechala opravit, servis je až v Čechách a já jsem ze sev. Moravy a navíc malá měla v září 2 roky, takže jsem ho chtěla vyloženě jen teď na zimu, což je pár měsíců, takže někam ho posílat, čekat 30 dnů než ho opraví, bůhví kolik za tu opravu zaplatit, je pro mne dost nepraktické.
Tomaso jistě máš právo na reklamaci…paní ten kočár svěřila poště v bezvadném stavu a ta ho tak měla taky doručit,pokud se jim nezdálo zabalení neměli ho brát. Takže jsi to dobře reklamovala ve lhůtě 2 dnů po dodání což oni ve svém řádu vyžadují a teď apeluj na to,že oni nejednali řádně a nezkontrolovali zabalení balíku než ho přijímali….ve své vyhlášce o balení mají jasně dané jak balík balit…sice nevím jak jinak poslat kočár:-) ale bohužel i oni musí dodržovat svá pravidla…jinak by ani nemohli zásilku pojistit… K
No já nevím.Na mimibazaru prodávám také a na jaře budu také prodávat kočár.Když jsem se v diskusi ptala,jak mám kočárek zabalit,bylo mi odpovězeno,že jen do igelitového pytle. Je fakt,že na kočár,který má zvlášť sportovní korbičku a zvlášť hlubokou těžko seženete krabici.Pokud ale označíte balík,jako křehký,tak je pošta povinna s ním i tak zacházet,ne? Přece se to tam nelepí,jen na okrasu.Vím,jak se k tomu chovají.Mi nosí pošťačka dopisy a dokonce i SIPO s nájmem někdy v takovém stavu,že to třeba ani na poště nechtějí vzít.Jednou mi dala nájem do schránky a asi ji to v tašce zmoklo,ale bylo to tak rozmazané,že to nešlo ani tomu stroji na poště přečíst.Přece si poštovné neplatíme proto,aby s ním bylo špatně zacházeno.Balík velikosti kočárku,musel paní,která ho posílala stát minimálně 90,-,není to cena za jakou by se o to pošta měla postarat tak,aby to došlo v pořádku adresátovi?
Lenka
ahoj, zkus kontaktovat paní co ti kočár prodala,co ti k tomu řekne,. Kočár měla dobře zabalit,podle mě zodpovídá za to aby přišel vpořádku spolu s poštou,pošta by ho měla pojistit. To bylo asi použité zboží?
nyny