Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Vodoměr, Vyúčtování
Ahoj Katie a všichni, nevím jestli to patří do této rubriky, ale prosím o radu. Včera nám byl odměřen stav na vodoměru, (bydlíme v tomto bytě asi měsíc, je to podnájem, družstevní byt, majitel bytu hned po odkoupení tento byt pronajal nám) nevím však, jestli byl odepsán předchozí stav. Takže se chci zeptat, jestli to odepsání stavu vodoměru při prodání bytu je povinné. A kdyby tedy nebylo, jestli bychom museli případný doplatek platit my i když tu bydlíme krátce. A ještě se chci zeptat na vyúčtování plynu. Přišlo nám vyúčtování s doplatkem na jméno pána, který tady bydlel před námi, ale nemáme na něj kontakt a on si pro toto vyúčtování nepřišel. Zajímalo by mě, jak se to řeší, pokud to nezaplatí a jestli z toho nemůžeme mít problém my. Bydlíme sami poprvé, takže o takových věcech nemám ani páru. Děkuji.
Takže Vladi, přesně to sice nevím, ale předpokládám, že při změně majitele bytu by se měly udělat i veškeré změny v osobě plátce plynu, elektřiny a vody.
Já podobnou situaci řešila za bratra – při předání bytu se udělal protokol o předání, kde bylo uvedeno, jestli byt vykazuje nějaké poškození, v jakém je předáván stavu a hlavně zde byl zapsán stav plynoměru, vodoměru a elektřiny. Pak se došlo na plynárenskou a energetickou společnost (voda se platí přes družstvo) a bylo písemně požádáno o změnu uživatele.
Myslím si, že převedení plateb je důležité pro obě strany – pokud se to neudělá, platby nadále chodí na původního majitele a případně jsou i po něm vymáhány (musel by prokázat, že tam nebydlel a že energie spotřeboval někdo jiný). Na druhou stranu zase novému uživateli hrozí, že ho dodavatel odřízne.
Na vašem místě bych se obrátila na majitele bytu, zda udělal předávku bytu a přepsal platby a pak bych informovala plynárenskou spol., že původní vlastník se odstěhoval a řešila bych to s nimi.