Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak reklamovat koupit v Int. obchodu - okradli nás o 500,- Kč !!!
Dobrý den,
mám problém – koupila jsem od pí Kolářové přebalovací podložku, poštou přišla úplně jiná. Ihned jsem ji proto ještě zabalenou vrátila zpět. Nyní mi paní tvrdí, že prý jim přišla OPOTŘEBOVANÁ podložka a nechce mi vrátit peníze.
Mohly byste mi prosím poradit, co dělat?
Přeci jenom je to dost peněz a hlavně mi to kazí radost z kupování výbavičky. Jaké máte prosím vás zkušenosti?
Jak podložku reklamovat, když je to tvrzení proti tvrzení? Co pomůže?
Děkuji,
Prvosenka
Prvosenka
Prvosenko, chci se zeptat, šlo o koupi od obchodníka(živ. list enbo s.r.o.) a nebo o prodej v rámci např. bazaru, kdy se uskuteční prodej mezi dvěma nepodnikajícími osobami?
Pokud je to ten první případ, upozorni paní, že podle obchodního zákona máš právo do 14 dnů bez udání důvodu odstoupit a že máš svědka na to, že podložka při odeslání byla v pořádku. Možná pomůže pohrůžka, že jsi se již obrátila na Sdružení na obranu spotřebitele, což vlastně můžeš ihned udělat.
Pokud šlo ale o nákup od soukromé osoby, tedy nepodnikatele, tak tady se řídit obchodním zákoníkem nemůžeš:-(
Víc poradit neumím a přiznám se, že ráda nakupuji přes internet a občas se bojím, co se vše může stát. Proto využíváme odzkoušené firmy, se kterými mají lidé okolo nás pozitivní zkušenost:-(
Nevím, jak má paní uvedené obchodní pomínky,vždy se vyplatí postupovat podle nich, ale souhlasím s Jarmuschkou, že bez předchozí domluvy posílat zboží je trošku risk.

Prvosenko, konkrétní radu nemám, ale třeba to pomůže někomu dalšímu – dle právníků není třeba s písemnou výpovědí kupní smlouvy, resp. reklamací posílat předmětné zboží.
Ale poslat doporučeně písemné vyjádření (odstoupení od smlouvy), domluvit se na nápravě a pak teprve vracet zboží.