Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Angličtina bez biflování
U článku Big Ben-angličtina pro děti mne zaujal odkaz na stránky Hemisféry.Propagují zde výuku jazyka poslechem-bez učení.Máte s tím někdo zkušenost?Zaujalo mě to,ale nevěřím tomu.Co vy na to?
Ahoj Tamino,tu metodu testuješ na dítěti nebo dospělém?Já jsem si tyhle sady chtěla koupit pro sebe,protože se musím vše těžce biflovat.Ale je mně líto peněz,když nevím jestli by to pomohlo.Tak mi prosím potom napiš jak příbuzná uspěla/do os.schránky/
Díky holky
poslechem se člověk učí snadno – na gymplu jsem dělala to, že jsem si němčinu nahravala na diktafon a pote jsem si to přehravala ve walkmenu cestou do školy. A když se učím, stačí si to zopakovat 3x nahlas a hned si to lepe pamatuji. Jinak propojení hemisfer blbost není, ale lze to nahradit tím, co jsem napsala výše. K propojení hemisfer dochází když např. usínáme a tento stav si člověk může i sam navodit.

Můj kamarád a spolužák, co se byl němčinář, se anglinu začaj učit tak, že si obstaral texkty písní svých oblíbených kapel (tehdy to, myslím, byli The Cure), které se se slovníkem v ruce překládal a pak to poslouchal a ten překlad si opakoval a opakoval, až mu to přešlo pod kůži. Pak si našel přes ICQ pár přátel (dorozumívací jazyk AJ), párkrát se setkali, a dnes mluví docela obstojně….
Ano, existují teorie, podle kterých se dá cizí jazyk naučit podobnou metodou jako se učí děti svůj rodný jazyk. Jsou na to přímo metody, sady CD, které má člověk poslouchat jen jako kulisu v průběhu celého dne, další sady CD, které má poslouchat soustředěně, jsou k tomu i texty – doslovné překlady (např.: I go home = já jít domov) a člověk se má podle této metody naučit pochopit jazyk a ne se ho nabiflovat. Zrovna tuhle metodu testuju na jedné svojí příbuzné :-)), začala se podle toho učit anj, tak jsem zvědavá, jak dopadne. Já osobně zastávám názor, že poslechem se člověk naučí strašně moc, ale přidala bych k tomu taky konverzaci, četbu atd… Souhlasím s Mirli, že u dětí (hlavně předškolních) je učení poslechem naprosto přirozené, ale čím je člověk starší a přibývá mu zkušeností, pouhý poslech mu myslím stačit nebude. Ale kdo ví?
Nevím, o jak staré dítě se jedná, ale učení jen poslechem u předškolních dětí je normální. Svou mateřskou řeč se učí také jenom poslechem. Ale asi bych za to zbytečně neutrácela za nějaké „super“ programy. Je možné koupit nějaké audio kazety nebo CD s písničkami. Děti se naučí hlavně rytmus a melodii jazyka a postupně budou i slova opakovat. I na zakladních školách se na prvním stupni, při prvním roce jazyka tak postupuje. Děti se učí písničky a básničky, aby věděli co to znamená není tak důležité. My takhle učime dcerku německy. Má čtyři roky a umí pár písniček a u nějakých slůvek už ví, co znamenají. U takto malých dětí není nutné umět jazyk, ale naposlouchat si ho. Ono se jim to uloží na nějaké místečko v mozku a až budou starší, tak se jim to bude hodit při učení. Tak nevím jestli jsem ti pomohla, ale nejsem zastáncem systematické výuky u předškolních dětí. Seznámení s cizím jazykem úplně stačí.