Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Nevїm si rady
Dobrý den, prosím o radu. Mám skoro 8.letou dceru. Chodí do 2.třídy. Když dostane úkol, tak není schopna ho „rychle“ udělat. Je schopná ho dělat až do večera. Nejdřív u toho třeba maluje, pak se baví s ml. sestrou..pak se jí chce jíst.. Pak neví co má dělat.. 30 min. dohady, aby to napsala „na nečisto“,, , pak udělá v tom hromadu škrtanců, nechce to přepsat.. atd… ve škole z hlavních předmětů má 2.. To samé je problém i s ranním oblékáním do školy.. Ikdyž je oblečení připravené zvečera, tak se nestihne vypravit do školy za 45 min../ obléknout se, vyčistit si zuby, nasnídat se/.. Proste se zdržuje různými úkoly.. Musím jí neustále napomínat, aby to stihla… /aby už konečně vylezla z postele, aby už skutečně šla do koupelny.. atd/.. Nefungují různé odměny, např. že když 1 týden do školy se oblékne včas bez zdržení, tak jí koupím 1 věc v hračkářství, dle jejího výběru… 2 dny to fungovalo, a na třetí den opět problém.. Nechci na ní křičet.. ale bez zvýšeného hlasu, už to snad ani nefunguje.. Do školy pak odchází ve stresu… Přitom si nemyslím, že má nějaké problémy s učitelkou, ani se spolužáky…. Prostě potřebuje na všechno hromadu času.. Pak když děla dlouho domácí úkoly, tak nemůžu si s ní dělat příjemnější věcí.. Nevím, co dělám špatně..Jak na ní.. Třeba jsme měli v neděli jít na Hurvínka..Na představení se těšila… Jsem jí dala dostatek času,aby se oblíkla.. Dodělávala jsem oběd.. Ale ona místo oblékaní si prohlížela knížku.. a nevím co ještě dělala..ale byla nepřipravená k odchodu.. Zná už hodiny….také na představení se těšila.. ale prostě dělala jiné věci… Na představení jsme odcházeli se slzami….Nevím, co s ní dál.. Co mám dělat, aby mě lépe poslouchala….Poraďte prosím.
Dobrý den, Váš dopis je popisem mého syna (8 let). Zní to na první pohled jako ne až tak vážný problém, ale já jsem kolikrát na pokraji svých sl a do práce odjíždím naprosto vynervovaná. Každodenní budíček napětkrát, dohadování, proč musí vstát, kdybych ho nechala leží si klidně dál, obleče se, ale vůbec nevnímá, a psaní úkolů je s věčnými diskuzemi, nechutí, zošklivováním a protahováním…přitom ve škole je šikovný, pozorný, dokonce dostává pochvaly i známky má dobré. Takže Vám rozumím, jak Vám asi je…zkoušíme vše možné, ale je to pořád dokola a hlavně máme různá období kdy je to horší i lepší. Je těžké to ustát bez křiku a být věčně připravená s nějakou dobrou taktikou, alespoň mne to stojí hodně úsilí. Přeji Vám ať se to zlepšuje…Ivana
Myslím, že je to prostě styl a povaha vaší dcerky 🙂
Dobrý den, moje děti jsou na tom podobně :-). Jediné, co jsme zjistily, že funguje, jsou signály. Moje povely a popohánění se také míjelo účinkem. Takže na odchod do školy mám nastavený mobil – budík, který zazvoní – signál jít se obouvat a chystat (mnohdy se nic neděje), za 5 minut zazvoní znovu (to už se začnou stěhovat do předsíně) – do třetího zvonění ale musí být už venku z bytu. Když to zvládnou dostanou bod. Sbírají body a za odměnu pak mají slíbenou hračku. Jinak sbírají body za úklid oblečení, přípravu do školy (psaní úkolu) a večerní chystání do poslete. Jinak dcera velmi dobře zná hodiny, ale žije zcela mimo časový rámec – 4.třída. Takže je to hodně o trpělivosti. Ale s těmi úkoly bych jí dala zase nějakého budíčka nebo časovač, aby viděla že čas ubíhá a že to musí mít do určité doby hotové. zkuste to ocenit bodem, aby měla důvod to dělat dál. Držím palce!