Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Čtení a počítání v 1. třídě
Ahoj Brmbulko,
nedá mi to, abych se nezeptala – kolik slabik by měli prvňáci v tuhle chvíli zvládnout přečíst za minutu? a kolik příkladů by měli zvládnout za stejnou dobu spočítat?
…na odpověď nespěchám, osobně mám v tomhle jasno, ale zajímá mně tvůj názor (pak kdyžtak vysvětlím) 😉
Díky za tvůj čas,
P.
ksando….to jste zase pobavila vy mne:))))))ja cist v tramvaji noviny, tak je ctu nahlas asi cele:))))))….a to by teda vypadalo, kdyby takovych lidi bylo vice:)…v te tramvaji:)
Brmbulko, proto píšu, že mě mrzí, že jsem to vytrhla z kontextu. Paní uč. tam samozřejmě psala, že nejdůležitější, je učit děti číst s porozuměním – dokonce tam i popisovala jaké máme dávat dětem doplňují otázky…a je vidět, že dcera to má ze školy naučené, protože jakmile čteme nějaké věty a pak na ně navazují nějaké otázky (které si přečte) – okamžitě odpovídá aniž bych to já třeba po ní chtěla. Jinak s tím čtením nahlas si mě pobavila – já teda osobně jsem schopná vstřebat informace, které nejsou zrovna v mém okruhu zájmů pouze tehdy, pokud si je přečtu nahlas.
myslim jako normy…..tady brmbulka…..taky mame nejake silene tabulky na rychlosti cteni…ale ty uplne opomijeji cteni s porozumenim a hodnoti jen cteni na rychlost, coz je holy nesmysl….dulezita je ctenarska gramotnost, ktera ale neznamena umet cist technicky….ale rozumet tomu co ctu a umet to reprodukovat….kdo z vas si cte knizky nahlas?:)))
at ziji tabulky:))))
Tak to jsem vůbec netušila, co jednou větou způsobím :-(. Fakt mě to mrzí neb „papíry“ od paní učitelky byly jinak velmi pozitivní, nabádající ke klidu, neustále tam opakovala, že děti je potřeba chválit po každé, když projeví touhu se něco učit (třeba číst), jak jim máme stále opakovat, že se vše teprve učí, že pokud jim něco nejde, že se nic neděje, že mají dost času se to naučit… Proto mi také tato věta nijak hrozně nevyzněla neb je z těch listů opravdu patrné, že je to myšleno čistě informativně, abychom my jako rodiče věděli, jak moc je potřeba s dítětem trénovat… Naší paní učitelky si velmi vážím (přála jsem si, aby malou učila) – líbí se mi, že je kreativní, neustále vymýšlí nové metody, jak děti „učit“, nemá problém si najít čas na individuální přístup…, děti u ní ví, na čem jsou, je sice přísná, ale spravedlivá, umí si sjednat pořádek a děti opravdu „baví“. Opravdu jediný „problém“, který mám, je s množstvím DÚ – což se také už lepší, protože dostávají DÚ od začátku roku pořád stejně, ale schopnosti dětí (konkrétně mé dcery) se výrazně změnily k lepšímu – takže to co jí trvalo v září 20 min. má teď za 5 min. hotové… Možná je to psaným projevem – pokud to nevidím či nezažiju „naživo“, nemůžu vědět, jak jsou psaná slova myšlena. K tématu: souhlasím, že lepší je kvalita než kvantita (což také p. uč. psala). Vím, že vypadám teď jako obhájce, ale chtěla jsem vše uvést na pravou míru.
Mila maminko omlouvam se za chybejici hacky a carky,ale nahodou jsem narazila na problem,ktere resite v prve tridea mohu rici jen jedno – rychle zmente skolu.
Tedy, tím popsaným postupem jsem zaskočená…
Takové úkolovky mi holky nenosily.
A čas se u nich neřešil. Jestli něco dělali ve školy a holky to nestihly, prostě si to dodělaly doma.
To ať teď píšou písemky – počítání v matice, diktáty a tak a to už je asi časově omezené.
A Petro – holky taky psaly rovnou, bez trénování.
Maximálně, když napíšou něco extra hnusně, přiměju je, aby to napsaly znovu a pořádně (a to jsou potom pohledy…)
😉
Brmbulko, děkuju za reakci, potvrdila jsi moji domněnku 😉
Abych vysvětlila, proč plýtvám tvým časem 🙂 – v prvňáčkovské diskuzi se objevilo:
„Dnes nám paní učitelka poslala papíry co se děti učí… Mimo jiné tam psala, že dobrý čtenář přečte 40 slabik za minutu a vypočítá 15 příkladů za minutu. “
Když pominu, že mi přijdou ty údaje pro 1. čtvrtletí v 1 třídě dost nereálný (holkám jsem to teda neměřila), tak mi přijde zcestný to vůbec takto poměřovat. Normálně bych se tím takhle nezabývala, ale protože jsem včera narazila na víc věcí, kde to vidím dost jinak (třeba když mají za úkol napsat tři řádky, píše Majda tři řádky a hotovo narozdíl od ostatních, kteří nejdřív trénují „pár“ řádků na papír), tak jsem si říkala, že se zeptám u odborníka, ať tu svoji prvňačku třeba nezanedbávám… 😉
a zrovna to píšu v kabinetě a stejnou otázku jsem dala kolegyni, co tu zrovna je a má prvňáky aktuálně….otázka ji vyděsila stejně jako mě:)))))))takže nic na čas a radši na kvalitu….
No nevím…už informace: přečíst nebo vypočítat něco na čas mne děsí:)))….a kor v první třídě.
Jsou děti, které vypočítají 10 příkladů a s 5 chybami….druhý vypočítá 4 a má to bez chyby….upřednostním to druhé:)))
jeden přečte půl strany, ale není schopen říct o čem četl, druhý přečtr dvě věty a dokáže mi na ně říct svůj názor…opět upřednostním to druhé dítě:)
a teď babo raď, že?:))))
asi nebudu umět poradit, protože já na čas nedávám nic, jen na kvalitu:)))