Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
1.třída
Dobrý den, dcerka nastoupila do první třídy. Ale máme velký problém s učením básniček.Nejsou to dlouhé básničky, mají jen 4 věty. Ale dcerka se jí nemůže naučit, ikdyž to opakujeme třeba stokrát za den. Vždy jí nějaké slovo vypadne a ne a ne si vzpomenout. Již od malička s ní byl problém, nikdy se nechtěla žádnou básničku naučit. Může to signalizovat nějakou poruchu? Dále si stále plete pojem dnes a včera.
Dcerka má specifické chování. Někdy nevím co si o tom myslet. Chce mít v pokojíčku co nejméně věcí, aby neměla moc práce a nemusela po sobě uklízet. Když jedeme třeba někam na dovolenou, na výlet, tak si sebou také nic nebere, aby neměla pak práci s vybalováním věcí. Když se zeptáme co chce dostat k narozeninám, vánocům, tak řekne jen jednu věc. Vše se snaží dělat hodně jednoduše. I když třeba zdobíme cukroví, zase do udělá jednoduše. Když vybarvuje /to umí hezky, nepřetahuje, jemně kreslí/ tak si také vybírá co nejméně barev. Vše dokáže hodně „okecat“. Kdykoliv si s ní hraju např. na kadeřnici, prodavačku. Tak já jako přijdu a řeknu co si chci koupit a ona mě nakonec vnutí i to co jsem jakoby nechtěla. Řeknu, že chci jako trochu zkrátit vlasy a ona má tisíc řečí a nakonec mě jakoby přesvědčí že mě ostříhá nakrátko. To jsou pouze příklady, ale takto je to neustále. Nevím, jestli to něco nenaznačuje. Nebo to je prostě jen její povaha. Děkuji za každou radu. Hezký den.
Moc děkuji za Vaši odpověď. Uvidím jak učení půjde dále. Jde o to, že to co dcerka vidí napsané si zapamatuje/písmena,čísla/ ale jakmile to je zpaměti je to horší. Např.ty básničky nebo i počty si musí ukazovat na prstech /ale to ještě paní učitelka toleruje/
Máte pravdu, dcerku nemohu měnit. Je to vlastně krásné s tou její jednoduchostí, když se nad tím zamyslím. Nejraději si hraje na paní učitelku a vysvětluje něco.Už od malička vždy měla tendenci dělat věci po svém. Jdeme např. hrát nějakou hru a ona vymyslí úplně jiná pravidla,chce to hrát jinak. Na všechno má hned odpověď. Chce se chovat jako dospělá, říká že si nechce s ničím hrát už, žádné hračky. Plánuje koho si vezme a jaký bude mít malý dům a málo věcí, aby neměla pak moc práce 🙂
Dobrý den, každé dítě je jiné než to druhé a v tom je nádhera života – ta rozmanitost. Je prostě svá a je hodně odlišná od té skupiny dětí, které jsou si podobné. Nesnažte se ji měnit, přijměte ji takovou jaká je. Zkuste ji porozumět, ptejte se, ale nesněžte si přesvědčit o tom, že vaše vidění a váš názor je v něčem lepší. Pokud budete mít problémy ve škole s učením, je možné nechat si udělat nějaké vyšetření na PPP. Jde spíš o to, že když jsou nějaké poruchy učení, tak škola a třídní učitelka dostane info, že tohle dítě je třeba učit jinak než ty druhé a že je zbytečné a škodlivé chtít o něm to, co po ostatních. Dcerka je velmi moudrá s tou její snahou po jednoduchosti. Přečtěte si knihy Leo Babauty a budete vědět, že jsou na světě lidé, kteří na jednoduchosti založili svoje podnikání a svoje životní působení. Já jsem fanda jednoduchosti a učím se ji zařazovat do života. Možná bude vaše dcerka jednou velkou učitelkou. Přeji vám mnoho lásky a porozumění – pro vás i dcerku!